  • 1. Data: 2018-08-12 22:30:03
    Temat: Dobra ładowarka do akumulatorków 9V
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    o takich wymiarach i knopkach przyłączeniowych, jak na tym zdjęciu (acz
    na nim to nie aku, lecz bateria):
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/
    Panasonic-PP3-9volt-battery.jpg

    Pytam o "dobrą" ale gdzieś tam mnie wątpliwości nachodzą, że zbyt długo
    takiego aku nie po-używam. Bo prymitywne, bez-balansowe rozładowywanie,
    a potem ładowanie kilku ogniw składowych, szeregowo połączonych, musi
    prowadzić dość szybko do sytuacji, gdy jedne ogniwka zachowują pełną
    żwawość, podczas gdy inne ulegają zużyciu, tym szybszemu, w im gorszym
    są stanie. Stąd też do zespołów ogniw stosuje się balansery, lecz dana
    dziewięciowoltówka żadnych niezbędnych do balansowania wyprowadzeń nie ma.

    Sensowność użycia aku zamiast klasycznej baterii wynika z tego, że alarm
    rowerowy, do którego mam to użyć, strasznie szybko zjada prąd w stanie
    dowolnym, czyli nawet gdy nie jest uzbrojony. Niepotrzebnie kupiłem taki
    na pilota, bo "klawiszowy" najpewniej taki żarłoczny nie jest.

    Czy ktoś używał aku 9V, i wyczaił dobrą do nich ładowarkę? Oczekuję
    opinii zarówno "za", jak i negatywnych.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 2. Data: 2018-08-12 23:11:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od lat uzywam ladowarki z jakiegos zasilacza wtyczkowego co mial ~18V. Do tego jedna
    dioda prostownicza, jedna dioda swiecaca i rezystor ograniczajacy prad do 15mA. Od
    jakis dwudziestu lat uzywam go do ladowania akumulatorka uzywanego w mierniku. Od
    dwudziestu lat tego samego akumulatorka. To chyba jest to dobra konstrukcja.
    Wszystkie elementy sa na plastiku ze stykami wyciagnietym ze starej baterii i sa
    zalane glutem.

  • 3. Data: 2018-08-13 09:14:50
    Temat: Re: Dobra ładowarka do akumulatorków 9V
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 12.08.2018 o 22:30, BaSk pisze:
> [...]
    > są stanie. Stąd też do zespołów ogniw stosuje się balansery, lecz dana
    > dziewięciowoltówka żadnych niezbędnych do balansowania wyprowadzeń nie ma.

    Ja bym Ci polecił ładowarkę modelarską, naładujesz nią nawet akumulator
    samochodowy. Ładuje bez problemów LiFePO4, LiIon, LiPol i ołowiowe.
    Ustawiasz napięcie, prąd i ładujesz. Można ładować bez balansera, czego
    ja nie używam. Może zamiast tego jednego 9V akumulatora użyj np 2-3 18650?

  • 4. Data: 2018-08-13 11:19:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Pytam o "dobrą" ale gdzieś tam mnie wątpliwości nachodzą, że zbyt
    >długo
    >takiego aku nie po-używam. Bo prymitywne, bez-balansowe
    >rozładowywanie,

    Tak to jakos wychodzi, ale ja uzywam tych aku w miernikach, wiec sa
    rzadko uzywane.
    A marka Tronic ... no coz, nie jest to najlepsza marka.

> [...]
    >dana
    >dziewięciowoltówka żadnych niezbędnych do balansowania wyprowadzeń

    NiCd i NiMH chyba tez, powinny wytrzymywac przeladowanie niewielkim
    pradem C/10, wiec moze poszukac takiej.
    A w rowerze masz chyba dobre warunki.

    Ja mam jedna stara bez zadnej inteligencji ... i gdzies sie
    zapodziala, wiec laduje zasilaczem laboratoryjnym.

    I tu jest kolejny problem - nie wiem ile ogniw liczy sobie akumulator.
    6, 7, 8 ?
    Niestety, na pojedynczym ogniwie napiecie jest 1.1-1.45V w zaleznosci
    od stanu,
    wiec wiele woltomierz nie pomaga.

    I tak oto pomysl lepszej ladowarki bierze w leb :-)

    Przerobic na AAA ?
    lub przetwornice zrobic 3->9V :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-08-13 12:22:07
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W Lidlu bywają ładowarki (głównie do baterii okragłych, ale w niektórych są gniazda
    na 9V) z LCD po około 65 zł.
    A jak nie Lidl to może któryś Ansmann (mam ale 9V jeszcze nie ładowałem).

  • 6. Data: 2018-08-13 19:31:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.08.2018 o 22:30, BaSk pisze:
    > o takich wymiarach i knopkach przyłączeniowych, jak na tym zdjęciu
    Kupiłem taką:
    https://www.ceneo.pl/13027130
    zgodnie z opisem ma pomiar napięcia delta V.
    Okazało się, że pomiar delta V jest tylko dla akumulatorów pojedynczych,
    a 9 V ładowane są "na sztywno" i trzeba pilnować czasu.
    Był problem ze zwrotem, bo ładowarki są pakowane w zgrzewane blistry, a
    ciężko z tego cokolwiek wyjąć bez rozcinania.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-08-13 22:13:50
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-13 o 19:31, Jacek pisze:
    > Okazało się, że pomiar delta V jest tylko dla akumulatorów
    > pojedynczych, a 9 V ładowane są "na sztywno" i trzeba pilnować czasu.
    > Był problem ze zwrotem,

    Ale przecież w opisie stoi:
    "- dodatkowa kontrola czasowa zabezpieczająca ogniwa przed nadmiernym
    przeładowaniem"
    - czy ta opcja u Ciebie nie sprawdziła się?

  • 8. Data: 2018-08-13 23:10:15
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 09:14, BQB pisze:
    > Ja bym Ci polecił ładowarkę modelarską, naładujesz nią nawet akumulator
    > samochodowy.
    No to doradziłeś :)
    Modelarską ładowarkę do jednego akumulatorka 6F22 :)

  • 9. Data: 2018-08-14 13:51:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.08.2018 o 22:13, BaSk pisze:
    > "- dodatkowa kontrola czasowa zabezpieczająca ogniwa przed nadmiernym
    > przeładowaniem"
    >  - czy ta opcja u Ciebie nie sprawdziła się?
    Po włożeniu aku 9V zapala się czerwony napis "9V" i nie ma zamiaru się
    wyłączyć. Czekałem kilkanaście godzin, akumulator zrobił się ciepły i
    nic. Czyli chyba tylko kontrola ładowania jest dla ogniw pojedynczych.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-08-27 00:16:14
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2018 13:51:31 +0200, Jacek <k...@a...com> napisal:
> [...]
    > wyłączyć. Czekałem kilkanaście godzin, akumulator zrobił się ciepły i
    > nic. Czyli chyba tylko kontrola ładowania jest dla ogniw pojedynczych.

    9V akumulatorki padają jak sie je rozładuje do zera i nastepuje przebiegunowanie cel.
    Trzeba je wiec za wczasu wyjac.
    Natomiast ladowarka nie jest potrzebna intelignetna bo musialaby byc wrozka ile jest
    cel (sa 9.6 i 8.4V), tylko
    powolna, dajaca 15 do max 30mA. Ja mam taka lidlowa (bez wyswietlacza, ta tansza,
    chyba za 39zl, kupilem z 5 lat temu)
    i dziala dobrze.