  • 1. Data: 2019-07-29 15:04:45
    Temat: Dobre zródlo WD Redów?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest jakieś dobre sprawdzone źródło dobrych, świeżych i oczywiście bez wielkiej marży
    WD Redów?

  • 2. Data: 2019-07-31 14:35:20
    Temat: Re: Dobre zródlo WD Redów?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-29 o 15:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jest jakieś dobre sprawdzone źródło dobrych, świeżych i oczywiście bez
    > wielkiej marży WD Redów?

    Ja biorę od Also (wcześniej ABC Data) oraz z AB S.A.
    Nigdy nie było problemów.

    Tyle, że często w detalu można kupić taniej, ale za to dostać albo dyski
    wyobijane w transporcie, albo w otwartych woreczkach, albo z niezerowym
    SMARTem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-07-31 14:53:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W życiu miałem 5 sztuk WD Red.
    Z czego 3 się posypały (i tylko 1 z nich był jeszcze w okresie gwarancji, a 2 już po
    3-letniej gwarancji).
    60% znaczy.
    Do tego 50% Blacków (na gwarancji 5-letniej, ale w sumie DOA), 50% Blue (po 2-letniej
    gwarancji).
    0% Seagate, 0% Hitachi, 0% Samsung (ale ten to w szufladzie głównie).
    Bardzo mała próbka, wiem.
    Rozpisywać amortyzację na 3 lata?
    Cztery x3-4TB HDD w NAS to w zaokrągleniu 2k PLN czyli wychodzi 55 zł/mies. za 9-12TB
    przestrzeni dyskowej (licząc same dyski, bez
    NAS i prądu, co realnie podniesie koszt razy dwa).
    Serie Pro można rozpisać na 5 lat, rocznie wyjdzie podobnie.
    Drogo się bawimy ;-)

    -----

  • 4. Data: 2019-07-31 21:46:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 14:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > W życiu miałem 5 sztuk WD Red.
    > Z czego 3 się posypały (i tylko 1 z nich był jeszcze w okresie

    To po chorobę się o nie pytasz?
    Kupuj Seagate IronWolf.

    Nie żebym się rzucał, mi też padło 14 na 14 sztuk WD Black czyli 100%
    awaryjność. Ale trafiły mi się Redy 6TB do NAS i używam 2 takie, na
    razie działają.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-08-01 00:06:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-31 o 21:46, Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Nie żebym się rzucał, mi też padło 14 na 14 sztuk WD Black czyli 100%
    > awaryjność. Ale trafiły mi się Redy 6TB do NAS i używam 2 takie, na

    Qrde, skąd Wy macie takie statystyki?

    Zdarza się, że wymieniam dyski u klientach po kilku latach ciągłej pracy
    (maszyny serwerowe, NAS, monitoring), ale najczęściej z powodu wymiany
    dysków na większe, a nie ze względu na SMART.
    SMART-owych wymian miałem kilka, może kilkanaście. Wszystkie to Seagate.
    Prędzej serwery idą w odstawkę, niż dyski padają.
    A mam jeszcze działające serwery Compaq, na starych SCSI.

    Z dysków "cywilnych" mam kilka padów Seagate, jeden WD Blue i bodajże
    jeden Hitachi.

    Ilość sprzedanych to setki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-08-01 02:17:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-31, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Qrde, skąd Wy macie takie statystyki?

    Tez się zastanawiam, bo kupuję prawie wyłącznie WuDeki i jedyny, który
    padł mi w krótkim czasie (3-4 lata czy cóś) to 4TB Red. Ale, ten dysk
    dostałem w spadku, więc nie wiem co tam przezył.

> [...]
    > A mam jeszcze działające serwery Compaq, na starych SCSI.
    >
    > Z dysków "cywilnych" mam kilka padów Seagate, jeden WD Blue i bodajże

    No to tak jak u mnie z grubsza, tyle, że to było ponad 10 lat temu.
    Ostatnio zacząłem ponownie kupować Seagate'y i obserwuję.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-08-01 09:27:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Być może będzie trzeba.
    Zależy mi na niskim zużyciu energii, niskim poziomie hałasu i żeby dysk miał stan
    Deep Sleep czy jak tam się nazywa.
    Katalogowo Red-y wypadały odrobinę lepiej, choć ostatnio Seagaty dostały jakąś nową
    funkcję firmware pilnowania jakości dysku ponoć
    niezłą.

    Pytanie:
    Jeżeli kupujemy kilka Red-ów u różnych sprzedawców w pewnych odstępach czasu, to skąd
    wiadomo do którego konkretnie dokumentu i daty
    zakupu przypisany jest dany egzemplarz?
    Na rachunku/fakturze nr seryjnego nie ma.
    Jak poznać, od której daty biegnie 2-letnia gwarancja/rękojmia sprzedawcy i 3-letnia
    gwarancja WD dla dysku, który mamy w ręce?

    A jak to się ma dla Seagate?

    -----