  • 1. Data: 2012-07-20 11:02:10
    Temat: Dobry kabel RS232
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Chciałem zapytać, gdzie kupić taki trochę lepszy (porządnie wykonany, dobrze
    ekranowany, być może dedykowany dla automatyki przemysłowej) kabel RS232 z
    wtyczkami DB-9-męska : DB-9-żeńska, bez przeplotu? To będzie kabel do
    łączenia paneli operatorskich ze sterownikami programowalnymi wewnątrz szaf
    na dystansie 1,5m. Do tej pory działa na chińskim kabelku z supermarketu,
    ale wolę dmuchać na zimne (nigdy nie wiadomo, jakie maszyny i jakie
    zakłócenia można napotkać w zakładzie klienta) i nie jechać w przyszłości
    500 km, żeby usuwać jakąś awarię.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2012-07-20 12:56:04
    Temat: Re: Dobry kabel RS232
    Od: s...@g...com

    On Friday, July 20, 2012 11:02:10 AM UTC+2, Robbo wrote:
> [...]
    > ekranowany, być może dedykowany dla automatyki przemysłowej) kabel RS232 z
    > wtyczkami DB-9-męska : DB-9-żeńska, bez przeplotu?

    Zrobić samemu?
    Tylko że te obudowy wtyczek DE-9 (nie DB) dostępne w sklepie "za rogiem" są paskudne.
    W TME mają fajne metalowe, ale trochę drogie, jednak wciąż tańsze niż podróż 500 km.

  • 3. Data: 2012-07-20 15:03:09
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Zrobić samemu?

    Może i tak, choć średnio z czasem, bo mam urwanie głowy z robotą. Najlepiej
    by było, gdyby się dało kupić fabrycznie zrobiony. Coś tam znalazłem, co
    tytułują jako kabel przeznaczony do komputerów przemysłowych, ekranowany,
    ale wtyczki ma zalewane plastikowe.
    Natomiast tak się zastanawiam, co by było, gdyby maszyna komuś ucięła rękę,
    przyszedłby prokurator i poprosił o protokół z badań EMC tego kabla
    własnoręcznie zrobionego (czy na taką samoróbkę muszę dać oznakowanie CE?).
    W tej chwili mam tak, że wszystkie podzespoły systemu sterowania są kupne,
    tylko połączone kablami sieci Ethernet, sygnałowymi, zasilającymi.W takim
    przypadku zdaje się daję oznakowanie CE dla instalacji, a nie dla
    urządzenia, co jest prostsze.

    Robbo

  • 4. Data: 2012-07-20 15:07:58
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-20 15:03, Robbo pisze:

> [...]
    > sygnałowymi, zasilającymi.W takim przypadku zdaje się daję oznakowanie
    > CE dla instalacji, a nie dla urządzenia, co jest prostsze.

    Trzeba umiec zyc w otaczajacej nas rzcezywistosci a ta niestety zaczyna
    przypominac chinskie lampiony z papieru z naklejka China Export.

  • 5. Data: 2012-07-20 16:20:03
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 11:02:10 +0200, Robbo napisał(a):

> [...]
    > ale wolę dmuchać na zimne (nigdy nie wiadomo, jakie maszyny i jakie
    > zakłócenia można napotkać w zakładzie klienta) i nie jechać w przyszłości

    W automatyce - 485.

  • 6. Data: 2012-07-21 11:19:23
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Trzeba umiec zyc w otaczajacej nas rzcezywistosci a ta niestety zaczyna
    > przypominac chinskie lampiony z papieru z naklejka China Export.

    Rzeczywistość jest taka, że współcześnie na świecie, a w szczególności w
    Polsce, drugi Steve Jobs i Steve Wozniak nie mieliby chyba szans zbudować
    pierwszego komputera w garażu i go sprzedać. Po pierwsze, w Polsce
    przedmieścia z domami i garażami dopiero powstają, więc pewnie Jobs i
    Wozniak mieszkaliby w bloku i nie mieli dostępu do garażu, a jeśli już, to
    by ich ktoś podkablował (sam szukałem garażu i naczytałem się o perypetiach
    ludzi, którzy założyli warsztat w garażu gdzieś na osiedlu), że wykorzystują
    niezgodnie z przeznaczeniem. A jakby już jakimś cudem zbudowali komputer, to
    albo by zaryzykowali i bez CE (kara chyba 100 tysięcy złotych) albo by
    zrezygnowali, bo by ich z kieszonkowego nie było stać na badania EMC. Może
    by próbowali to sprzedawać jako sprzęt laboratoryjny, więc wtedy bez
    konieczności oznakowania CE(?) Pomijam już sprawy US-ów, ZUS-ów i innych.

    Robbo

  • 7. Data: 2012-07-21 11:43:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Aha.... wrote:
    (ciap)
    > Trzeba umiec zyc w otaczajacej nas rzcezywistosci a ta niestety
    > zaczyna przypominac chinskie lampiony z papieru z naklejka China
    > Export.

    Co 4 lata jest szansa zmiany ;-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 8. Data: 2012-07-21 12:17:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-07-21 11:43, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Aha.... wrote:
    > (ciap)
    >
    > Co 4 lata jest szansa zmiany ;-)

    Wcześniej trzeba by było włączyć analityczne, samodzielne myślenie, a na
    to się nie zanosi.
    K.

  • 9. Data: 2012-07-21 12:18:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robbo,

    Saturday, July 21, 2012, 11:19:23 AM, you wrote:

> [...]
    > by próbowali to sprzedawać jako sprzęt laboratoryjny, więc wtedy bez
    > konieczności oznakowania CE(?) Pomijam już sprawy US-ów, ZUS-ów i innych.

    Zapewniam Cię, że mieliby _obecnie_ takie same problemy w USA z UL.
    Jak nie gorsze. Bo oni tam naprawdę robią badania zniszczeniowe.

    Czasy samowolki w elektronice są przeszłością. Koncerny dbają, żeby na
    stworzenie nowego produktu nie było stać małej firmy. Elementy
    wymagające specjaluizowanych technologii montażu, same technologie nie
    do ogarnięcia w garażu, bezsensowny ROHS.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2012-07-21 12:21:55
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > sygnałowymi, zasilającymi.W takim przypadku zdaje się daję oznakowanie
    > CE dla instalacji, a nie dla urządzenia, co jest prostsze.

    Przestań się bać a zacznij robić. Bezpieczeństwo człowieka i maszyny nie
    może zależeć od przekłamania transmisji po RS232. Jak masz wyzwanie
    dotyczące bezpieczeństwa, to daj pracę specjaliście z tego zakresu.
    K.