  • 1. Data: 2017-09-10 20:22:29
    Temat: Dobry klej do gumy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Mam dość drogie buty z miękką podeszwą, zaczęły mi się przecierać
    nieco na piętach, toteż stwierdziłem, że trzeba by je podkleić
    czymsik. Eksperymentuję z łatkami rowerowymi, kawałkami dętek,
    różnymi klejami dostępnymi w sklepach ale idzie mi niemrawo.
    Macie pomysł, czym można to skleić (i ewentualnie czym podkleić,
    jeżeli pomysł z dętką jest słaby)? Szperając po sklepach natrafiłem
    nawet na klej do taśmociągów gumowych, ale nie wiem czy to dobry pomysł...
    Podeszwa w butach to vibram, ale z czego to konkretnie jest to nie wiem.

    L.

  • 2. Data: 2017-09-10 21:02:32
    Temat: Re: Dobry klej do gumy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 20:22, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Podeszwa w butach to vibram, ale z czego to konkretnie jest to nie wiem.

    Sąsiad ekstremalny wynalazca podkuł swoje buty gumą z taśmociągu klejąc
    klejem ze styropianu. :-) Nadal zachwala swój wynalazek, widocznie się
    trzyma.

    Robert

  • 3. Data: 2017-09-10 21:15:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Sąsiad ekstremalny wynalazca podkuł swoje buty gumą z taśmociągu klejąc
    > klejem ze styropianu. :-) Nadal zachwala swój wynalazek, widocznie się
    > trzyma.

    Ja to pamiętam z czasów, kiedy intensywnie chodziłem po górach (lata
    osiemdziesiąte, wczesne). Był wtedy szewc, który robił podeszwy z gumy
    do taśmociągu. Czym kleił, tego nie wiem. A był jeszcze inny, bardziej
    hardkorowy i trudniej dostępny. On miał dojście do gumy używanej w kołach
    do czołgów (tam podobno między kołem a gąsienicą jest jakaś amortyzacja).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-09-10 21:56:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 21:02:33 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > Sąsiad ekstremalny wynalazca podkuł swoje buty gumą z taśmociągu klejąc
    > klejem ze styropianu. :-) Nadal zachwala swój wynalazek, widocznie się
    > trzyma.

    Ale to klej ZE styropianu (czyli styropian zabełtany czymś) czy klej
    do styropianu? :> A jeśli tak, to jaki? :]

    L.

  • 5. Data: 2017-09-10 21:57:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 21:15:55 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > hardkorowy i trudniej dostępny. On miał dojście do gumy używanej w kołach
    > do czołgów (tam podobno między kołem a gąsienicą jest jakaś amortyzacja).

    Panie, pan mnie nie załamuj, tylko doradź jak to bez czołgu zrobić :>

    L.

  • 6. Data: 2017-09-10 22:36:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Panie, pan mnie nie załamuj, tylko doradź jak to bez czołgu zrobić :>

    Na mój rozum to w tej sytuacji nic innego, jak tylko klej kontaktowy.
    W dodatku musi być z tych elastycznych, by się nie załamywał. Wpisłem
    w gugla "elastyczny klej kontaktowy" -- to i owo wyskoczyło (nawet że
    wodoodporny niektórzy piszą, ale to raczej oczywiste).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-09-10 23:13:17
    Od: 4...@g...com

    Nke ma klejow uniwersalnych. Jak Ty nie wiesz z czego jest podeszwa to jak inni maja
    wiedziec ktory klej bedzie dobry.

  • 8. Data: 2017-09-10 23:21:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 21:02:32 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Sąsiad ekstremalny wynalazca podkuł swoje buty gumą z taśmociągu klejąc
    > klejem ze styropianu. :-) Nadal zachwala swój wynalazek, widocznie się
    > trzyma.

    Chodzi mi po glowie, ze do tasmociagow byly tez specjalne kleje,
    rzekomo znakomite.

    J.

  • 9. Data: 2017-09-11 00:49:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 20:22, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Podeszwa w butach to vibram, ale z czego to konkretnie jest to nie wiem.

    Ile te buty kosztują, ze opłaca się to tak reanimować?

    Ale skoro chcesz, to przejdź się do sklepu szewskiego. Mają tam
    specjalną fumę na podeszwy o różnej grubości oraz specjalny do tego
    klej. Nie chciałoby i się wymyślać, skoro już to wymyślono. Metr
    kwadratowy podeszwy (bo nie sprzedają mniejszych arkusików) kosztuje
    około 100 zł. Trzeba zetrzeć na płasko protektor pierwotnej podeszwy.

  • 10. Data: 2017-09-11 03:03:53
    Od: 4...@g...com

    A jak przyklei to dlutkiem bieznik sobie zrobi. Na taki pomysl gimbaza by nie wpadla.