  • 11. Data: 2019-05-15 20:32:03
    Temat: Re: Dodac MS-DOS do Ubuntu + WinXP
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    > MS-DOS? Ktoś mi przypomni stare dobre czasy?

    Zamiast robić makabryczne manewry z partycjami - czyli przesuwanie
    zawartości i zmiany rozmiarów - zainstaluj sobie Virtual Box-a pod
    Ubuntu i tam spróbuj się tym Dos-em bawić w bezpieczny sposób...
    Ta wspomniana zabawa partycjami nie dość, że trwa wieki, to jest bardzo
    ryzykowna - program może się zawiesić, albo zaniknąć zasilanie i wtedy
    masz do instalacji nie Dos, ale: Dos, Windows i Ubuntu! No i dodatkowy
    minus w postaci utraty danych. Dlatego maszyna wirtualna jest dużo
    bardziej bezpieczna.

  • 12. Data: 2019-05-15 20:37:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Mam starego laptopa Dell używanego do podglądania
    > portów szeregowych przy debuggowaniu software...
    > Pracuje on obecnie w dual-boot, ma Ubuntu i WinXP.
    >
    > Jak w prosty sposób dodać mu bootowanie do czystego
    > MS-DOS? Ktoś mi przypomni stare dobre czasy?

    Z pendrajwa z obrazem dyskietki się nie da?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2019-05-15 21:26:19
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2019-05-15 at 20:32, Szyk Cech wrote:

> [...]
    > Ubuntu i tam spróbuj się tym Dos-em bawić w bezpieczny sposób...
    > Ta wspomniana zabawa partycjami nie dość, że trwa wieki, to jest bardzo

    Popieram. Można przecież podłączyć do maszyny wirtualnej ,,surowy dysk"
    w postaci zwykłego pliku przez loopback, na nim zainstalować DOS,
    po czym użyć tego pliku-obrazu dysku do uruchomienia ,,prawdziwego"
    DOS-a za pomocą GRUB-a i programu 'memdisk' z pakietu syslinux.
    Pewną wadą może być to, że ,,dysk" jest w całości ładowany do pamięci,
    czyli działa to jak ,,dystrybucja DOS Live" -- trwałe zmiany (jak np.
    instalacja Norton Commandera ;-)) trzeba wprowadzać w maszynie
    wirtualnej.

    --
    mrg

  • 14. Data: 2019-05-15 21:49:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A może ma ktoś jakaś alternatywę do zaproponowania?
    nie żebym znał rozwiązanie, ale jednym ze sposobów jest użycie arduino.
    JEst taki projekt, którego celem jest zebranie kodów z pilotów IR z jak
    największej ilości urządzeń. najłatwiej podłączyć się do portu COM,
    którego dzisiejsze komputery nie mają. więc skoro to i tak i tak robią
    ludzie związani z elektroniką, to łatwiej jest im podawać dane
    bezpośrednio do arduino, a z arduino do kompa przez usb. Być moze i dla
    Ciebie arduino za 2usd odwali robotę

    ToMasz

  • 15. Data: 2019-05-15 21:59:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał(a):
> [...]
    > JEst taki projekt, którego celem jest zebranie kodów z pilotów IR z jak
    > największej ilości urządzeń. najłatwiej podłączyć się do portu COM,

    Stacjonarki mają nadal, tylko gniazda brak na panelu na krawędzi płyty. Są
    piny gdzieś na środku płyty i trzeba kabelkiem podłączyć śledź.

> [...]
    > jest im podawać dane bezpośrednio do arduino, a z arduino do kompa przez
    > usb. Być moze i dla Ciebie arduino za 2usd odwali robotę

    W czym to Arduino będzie lepsze od zwykłej przejściówki RS232-USB?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2019-05-15 23:04:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote on 15.05.2019 21:59:

    > Stacjonarki mają nadal, tylko gniazda brak na panelu na krawędzi płyty. Są
    > piny gdzieś na środku płyty i trzeba kabelkiem podłączyć śledź.

    > W czym to Arduino będzie lepsze od zwykłej przejściówki RS232-USB?

    Może przekazywać do kompa timestamp otrzymanych danych + odebrane dane.
    Przy przejściówkach USB i współczesnych systemach operacyjnych nie masz
    dokładnej kontroli nad buforowaniem, przełączaniem zadań itp.

  • 17. Data: 2019-05-16 00:30:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Z pendrajwa z obrazem dyskietki się nie da?

    Można też z obrazem dysku FAT16.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2019-05-16 01:36:15
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-05-15 19:18, Pszemol wrote:
    > "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> wrote in message

    > Do liczenia czasu między znakami przychodzącymi na port
    > szeregowy w milisekundach - dowiedziałem się że program
    > pod MS-DOS jakiego używam do tego celu nie działa dobrze
    > pod WinXP. Śledzę pewne opóźnienia w transmisji RS485.
    >
    > A może ma ktoś jakaś alternatywę do zaproponowania?

    https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downlo
    ads/portmon

    Adam

  • 19. Data: 2019-05-16 03:24:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Poszukać windowsowego albo linuksowego monitora portu szeregowego?
    > Normalnie robi się tak, że najpierw szuka się programu pod posiadane
    > systemy :)
    > https://www.serialmon.com/

    To co proponujesz kolego to jakaś chała z makiem co
    nie potrafi nawet wystartować pod Windows 10.
    Ale dzięki za dobre chęci :-)

  • 20. Data: 2019-05-16 03:25:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
> [...]
    > bezpośrednio do arduino, a z arduino do kompa przez usb. Być moze
    > i dla Ciebie arduino za 2usd odwali robotę

    Przeczytałem co napisałeś ale zupełnie nie rozumiem dlaczego
    miałbym kupować coś z arduino skoro mam peceta z Pentium :-)