  • 1. Data: 2017-08-18 19:16:24
    Temat: Dodatkowy przewód od alternatora
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na alternatorze, a
    klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę dodatkowy przewód
    miedziany sensownej grubości między plusy i dodatkowy miedzy minus
    akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
    chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-08-18 19:18:00
    Temat: Re: Dodatkowy przewód od alternatora
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
    > chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.

    Ale w jakim celu?

    Może lepiej odkręć umasienie przy aluminiowym bloku silnika, wyczyść dobrze
    styk i przykręć z powrotem.

  • 3. Data: 2017-08-18 19:31:51
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Fri, 18 Aug 2017 19:16:24 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
    > chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.

    Problemu zaiste nie będzie, ale czy to pomoże? Wątpliwe.

    Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
    pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
    napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
    minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
    zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
    "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).

    Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
    gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku. Niewykluczone
    też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
    jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
    częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
    tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
    wyświetlone napięcie.

    Mateusz

  • 4. Data: 2017-08-18 20:05:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mateusz Bogusz pisze tak:

> [...]
    > dodatkowy miedzy minus akumulatora i którąś śrubę na silniku?
    > Elektrykiem nie jestem, na mój chłopski rozum problemu nie widzę,

    Problemu elektrycznego nie będzie ale musisz wziąć pod uwagę debilów z
    klapkami na oczach, którzy mają utarte schematy tak ma być i koniec.

    Jeśli naprawiasz wszystko sam to spoko a jeśli oddajesz do mechaników
    to ostrożnie. W zimy woziłem drugi akumulator podłączony w kabinie
    gdyby ktoś ukradł auto i tylko "zdjął klemy" pod maską i poszedł sobie
    pogadać przez komórkę to pożar gotowy.

    Na klemach ma być od 14.4v jak jest mróz do 13.8v jak jest silnik
    zagrzany.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2017-08-18 21:54:34
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój chłopski rozum
    > problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.

    zmierz napięcie na samych przewodach- czyli jeden kabel miernika do + na
    alternatorze a drugi do + aku i podobnie z minusem- wtedy będziesz wiedział
    na którym biegunie się 'gubi' napięcie- tam gdzie będzie napięcie tam szukac
    problemu

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2017-08-21 22:21:48
    Od: Pcimol <...@...com>

> [...]
    > zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
    > "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).

    Tak.

    > Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
    > gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku.

    Skoro mierzysz między masą pojazdu a klemą, to plusowy przewód ma do
    tego nic. Jak chcesz wiedzieć ile się wytraca na plusie, mierz między
    śrubą na alternatorze i klemą +.

> [...]
    > częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
    > tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco

    Najcześciej przyczyną są połączenia. (Włącznie z miejscami zaciśniecia
    przewodu w złączu śrubowym.)