  • 1. Data: 2024-04-17 22:04:22
    Temat: Domek na działce, zabezpieczenie tynku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Jest sobie niedawno nabyta działka razem z domkiem.
    Mówimy o ścianach zewnętrznych, ne w środku.
    Domek ów jest tynkowany, tynk prawdopodobnie wapienny. Są pęknięcia,
    odpryski. Tynk dość krzywy - znaczy nierówno nałożony.

    Zadanie: zabezpieczyć tynk, uzupełnić ubytki, zaszpachlować = wyrównać
    ściany i zamalować aktualny złośliwie żółty ;) kolor ciemną farbą kryjącą
    (starsza osoba, problem ze wzrokiem - kolor dla niej bardzo agresywny,
    mówi, że wręcz ją fizycznie boli, jak patrzy).

    Zabepieczenie przed dalszym pękaniem to pewnie jakiś grunt? Jest coś
    takiego odpowiedniego na zewnątrz?
    Ubytki i szpoachlowanie: coś na bazie cementu, czy gotowe kleje, np pod
    płytki?

    Jaka farba kryjąca? Coś na bazie żywicy?
    Czy może osobno: najpierw farba kryjąca, a potem kolejna warstwa
    zabezpieczająca?

    Czy może lepiej dać ze 2 cm styropian/styrodur na to siatkę i nowy tynk?
    Styro tylko jako wyrównanie,izolacja termiczna jest niepotrzebna.

    Ważne są niskie koszty, bo osoba ma małą rentę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2024-04-18 09:27:39
    Temat: Re: Domek na działce, zabezpieczenie tynku
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 17.04.2024 o 22:04, Adam pisze:
    > Ważne są niskie koszty, bo osoba ma małą rentę.

    Machnij całość klejem i gruntem na biało, nie wiem dokładnie jaki grunt
    ale moja chałupa już 8 lat czeka aż nazbieramy kase na tynk, póki co
    jest tylko styro, siatka, klej i coś tam co majstry pomazali na końcu.
    Trzyma się bardzo dobrze i jak jesteś odrobinę krótkowidzem to
    praktycznie nie wygląda jakby tam nie było tynku :]

  • 3. Data: 2024-04-28 11:26:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:r3tig44uwlv3$.1gh1f7pn966g.dlg@40tude.net>

    https://ibb.co/6y8cgWy
    https://ibb.co/gMW1Y9V

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 4. Data: 2024-04-28 11:32:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>