  • 71. Data: 2019-05-27 08:26:47
    Temat: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-05-24 o 22:17, Mirek pisze:

    > A nie wystarczy zamykać po prostu po zmierzchu?

    Można, ale chodziło głównie o to żeby po zmierzchu już nie wychodzić z
    domu tylko po to żeby zamknąć drzwiczki (zdalne sterowanie), mieć
    pewność że coś nie zostało na zewnątrz (kontrola)
    nie trzymać otwartych drzwiczek kiedy wszystkie kury już weszły
    (optymalizacja)
    a najlepiej żeby robiło się to samo (automatyka).

    wariant z kamerką i przyciskiem był kompromisem między oczekiwaniami,
    budżetem i stopniem uproszczenia modelu.

  • 72. Data: 2019-05-27 11:35:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-25 o 12:37, Jingiel pisze:

    > Przeglądasz na telefonie?

    Nie.
    P.G.

  • 73. Data: 2019-05-27 12:56:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-23 o 21:20, ToMasz pisze:
    > (...)
    > PS. w czasach gdy królowały małe klawiszowe telefony, miałem
    > zaprogramowany  na jednym z przycisków szybkie wybieranie. po wybraniu
    > numeru (trwa to z 5 sekund), odbierający telefon połączony z domofonem,
    > sprawdzał kto dzwoni i otwierał elektrozaczep. odpowiednio wcześnie
    > rozpoczęta operacja pozwalała bez zwłoki pokonać drzwi domofonu

    Smartfony też miewają szybkie wybieranie (przynajmniej te oparte na
    Androidzie). Tyle, że trzeba gada najpierw wybudzić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 74. Data: 2019-05-27 21:40:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.05.2019 08:26, Roman Rogóż wrote:

    > Można, ale chodziło głównie o to żeby po zmierzchu już nie wychodzić z
    > domu [...]

    Ale ja miałem na myśli automatycznie po zmierzchu, a właściwie spokojnie
    można to zrobić o zachodzie Słońca (jeszcze jest dosyć jasno). Kura
    jeśli żyje to wróci za widoku.

    --
    Mirek.

  • 75. Data: 2019-05-27 23:13:35
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 21:40, Mirek pisze:

    > Ale ja miałem na myśli automatycznie po zmierzchu, a właściwie spokojnie
    > można to zrobić o zachodzie Słońca (jeszcze jest dosyć jasno). Kura
    > jeśli żyje to wróci za widoku.

    Do tego dochodzi jeszcze kwestia odpowiedzialności za przyskrzynienie
    kury drzwiczkami.
    Jeżeli zrobi to automatyka to odpowiedzialność spadnie na twórcę
    niedoskonałego rozwiązania, (czyli mnie) a jeśli kurę przyskrzyni teść
    bo niedokładnie policzył to odpowiedzialność spada na niego jako operatora.