  • 1. Data: 2016-05-19 14:37:29
    Temat: Domowy monitoring raz jeszcze - jak to jest z rejestratorami?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Powoli zaczynam się rozglądać za jakimś rejestratorem do mojej domowej
    instalacji monitoringu. Widzę, że na Allegro jest całe mnóstwo
    rozmaitych hybrydowych rejestratorów, dostępnych za 200-400 zł (nie
    licząc dysku). Poza wejściem RJ-45 i wyjściami do podłączenia monitora,
    dysponują one także kilkoma (od 4 do 8) wejściami BNC do podłączenia
    kamer analogowych, co uważam za zaletę - w przyszłości dodałbym sobie
    taką kamerkę w mniej krytycznym miejscu.

    Jak jednak mam rozumieć podawaną w opisie aukcji informację, że
    rejestrator potrafi nagrywać z 4 (lub ośmiu) kanałów? Tyczy się to tylko
    wejść analogowych, czy w ogóle możliwości całego urządzenia? Założywszy,
    że zainstaluję 4 kamery IP, będę mógł jeszcze podpiąć kolejną (np.
    analogową) czy wyczerpane zostaną możliwości urządzenia?

    Kamery obsługujące ONVIF są bez problemu wykrywane przez takie
    urządzenia, czy trzeba bardziej kombinować i np. szukać sprzętu od tego
    samego producenta?

  • 2. Data: 2016-05-19 14:58:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > że zainstaluję 4 kamery IP, będę mógł jeszcze podpiąć kolejną (np.
    > analogową) czy wyczerpane zostaną możliwości urządzenia?

    Różnie, zaleznie od producenta i modelu urządzenia. Musisz poszukać
    dokładnych danych w instrukcji. Czasem jest wymiennie np. 8*analog + 2*IP
    albo 2*analog + 8*IP. W dobrych modelach będzie łącznie: 8*analog + 8*IP.
    Trzeba też patrzeć na maksymalne rozdzielczości, bo pomimo, że rejestrator
    obsługuje np. do 5 Mpx, to 8 kamer obsłuży tylko w rozdzielczości 2 Mpx.
    Jest też haczyk, że tańsze sprzęty nie potrafią wyświetlać odtwarzania z 8
    kamer, tylko np. maksymalnie z 4.

    > Kamery obsługujące ONVIF są bez problemu wykrywane przez takie
    > urządzenia, czy trzeba bardziej kombinować i np. szukać sprzętu od tego
    > samego producenta?

    W 90% będzie zgodność ONVIF w zakresie transmisji obrazu. Mogą nie działać
    takie rzeczy jak detekcja ruchu w rejestratorze. Rejestrator tego samego
    producenta co kamery będzie umożliwiał konfigurację tych kamer z poziomu
    rejestratora. Dla różnych producentów trzeba wchodzić przeglądarką z
    komputera w ustawienia każdej kamery i wszystko ustawiać. Rozpoznawanie
    twarzy, tablic rejestracyjnych, wykrywanie pozostawionego bagażu będzie
    działać tylko dla sprzętu tego samego producenta lub musi być podane w
    instrukcji wprost: co z czym współpracuje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2016-05-19 19:12:37
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 19.05.2016 o 14:37, Atlantis pisze:
> [...]
    > kamer analogowych, co uważam za zaletę - w przyszłości dodałbym sobie
    > taką kamerkę w mniej krytycznym miejscu.
    dupa. jak już pisałem, w analogowej widać czy dajesz klientowi banknot,
    w cyfrowej za 100zł widać jaki nominał. Zapomnij o analogu.

    > Jak jednak mam rozumieć podawaną w opisie aukcji informację, że
    > rejestrator potrafi nagrywać z 4 (lub ośmiu) kanałów? Tyczy się to tylko
    > wejść analogowych, czy w ogóle możliwości całego urządzenia?
    tak samo dupa blada. analog - obraz z kamery trafia do procesora i jest
    kodowany. strata jakości. im więcej kamer, tym mniej klatek.
    > Założywszy,
    > że zainstaluję 4 kamery IP, będę mógł jeszcze podpiąć kolejną (np.
    > analogową) czy wyczerpane zostaną możliwości urządzenia?
    jeśli masz wątpliwości, to załóż najgorsze możliwe rozwiązanie. To
    właśnie mnie zniechęciło do kombinowania z analogiem, AHD, mimo że
    musiałem zdjąć istniejące kamery i montować wraz z kablami nowe.

    > Kamery obsługujące ONVIF są bez problemu wykrywane przez takie
    > urządzenia,
    nie. kamera onvif, prawdziwe ONVIF tak - zadziała, ale to producent musi
    zadeklarować i trzymać się standardu. chińskie (obojętnie jaka firma
    nakleiła naklejkę) standardów się nie trzymają, więc z innym
    rejestratorem nie będą działały (znaczy - loteria). co mądrzejszy
    chińczyk, ( i polski overmax o którym pisałem parę dni temu) wyraźnie
    mówią że ich rejestrator działa TYLKO z ich kamerami.

    > czy trzeba bardziej kombinować i np. szukać sprzętu od tego
    > samego producenta?
    mocno zalecam takie podejście. overmax camspot super działa. nie mam ich
    rejestratora, ale nie sądze żeby "ściemniali", żeby jakieś
    niedociągnięcia duże były. A jak chcesz tanio to kamerki są po 17 usd,
    rejestrator na 8 kamer prawie 40 usd

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-05-20 04:32:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Parę miesięcy temu walczyłem z tym tematem, na razie słabo...

    Wiem tyle - z tym ile i jakich kanałów TYLKO czytać w instrukcji.
    Modele "mieszane" analog+ip zawsze mają jakieś kombinacje w rodzaju
    2*analog + 4*ip + 2*ahv. Tych kombinacji jest ileś tam na dany rejestrator.

    Nawet sprzedawcy czasem nie wiedzą, więc koniecznie sprawdzić w instrukcji.

    Co do onvif - kamera camspot 3.1 mimo że bardzo fajna nie działała z
    żadnym rejestratorem, który sprawdzałem.

    Działa ta kamera na przykład :
    http://allegro.pl/cki-orca-hd-p2p-kamera-ip-720p-ir-
    onvif-wifi-i6171407386.html

    ale ma gorszy dźwięk (pomaga wymiana gównianego mikrofonu w środku).

    Jednym słowem - jak coś kupować, to na Allegro, sprawdzić i jak nie
    zadziała - oddać. Upierdliwe, ale raczej ciężko inaczej...

  • 5. Data: 2016-05-20 05:59:38
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.05.2016 o 19:12, ToMasz pisze:
    > dupa. jak już pisałem, w analogowej widać czy dajesz klientowi banknot,
    > w cyfrowej za 100zł widać jaki nominał. Zapomnij o analogu.

    to fakt, jeśli nowa instalacja to bez sensu pchać się w analogi

    > właśnie mnie zniechęciło do kombinowania z analogiem, AHD, mimo że
    > musiałem zdjąć istniejące kamery i montować wraz z kablami nowe.

    a z AHD co u Ciebie było nie tak? AHD ma jedną dużą przewagę nad IP
    (akurat w domu mało istotną)- obraz w czasie rzeczywistym

    Łukasz

  • 6. Data: 2016-05-20 08:59:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 19:12, ToMasz pisze:

    > jak już pisałem, w analogowej widać czy dajesz klientowi banknot,
    > w cyfrowej za 100zł widać jaki nominał. Zapomnij o analogu.

    Jeśli chodzi o kamerki analogowe, to myślałem o nich jako o uzupełnieniu
    głównej instalacji - załatanie jakiegoś "ślepego punktu" albo
    umieszczenie małej kamerki w pobliżu drzwi wejściowych, aby nie rzucała
    się w oczy. No i kamerki analogowe mają jeszcze jedną zaletę - nadają w
    czasie rzeczywistym.
    Jednak nie jest to główny wymóg i jestem w stanie zupełnie zrezygnować z
    obsługi kamer analogowych, jeśli zajdzie taka potrzeba.

    > chińczyk, ( i polski overmax o którym pisałem parę dni temu) wyraźnie
    > mówią że ich rejestrator działa TYLKO z ich kamerami.

    A istnieją jakieś rejestratory sprawdzone z Overmax-em? Mam w tej chwili
    dwie kamerki ich produkcji i same, jako takie sprawują się całkiem
    nieźle. Planuję zakup kolejnej.
    W tej chwili widzę, że w ofercie Overmaxa znajduje się w tej chwili
    tylko jeden rejestrator (Camspot Recorder 2.1), który może nagrywać
    jedynie z czterech kamer. W tej chwili to wystarczy, jak na moje
    potrzeby. Jednak nie wykluczam, że za jakiś czas kupię jeszcze jedną
    kamerę i dalsza rozbudowa nie będzie już możliwa.
    Istnieje może jakiś ośmiokanałowy rejestrator IP, który byłby sprawdzony
    z kamerami Overmax (w tej chwili Camspot 4.1, pewnie następną jaką kupię
    będzie 4.3)?

  • 7. Data: 2016-05-20 10:10:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 May 2016 14:37:29 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > zainstaluję 4 kamery IP, będę mógł jeszcze podpiąć kolejną (np.
    > analogową) czy wyczerpane zostaną możliwości urządzenia?

    Pierwsze pytanie to czemu nie napiszesz sobie skryptu do raspi albo
    innego pc? Nie masz wtedy ograniczeń określanych przez producenta.

    Drugie pytanie to tak filozoficznie-weekendowo: właściwie po co Ci
    monitoring video? Z doświadczeń znajomych kilka razy okradzionych
    taki monitoring najczęściej to tylko rozrywka przy oglądaniu trudno
    identyfikowalnych postaci buszujących na monitorowanym terenie.
    Skuteczność takiego monitoringu w odstraszaniu/złapaniu) jest
    praktycznie taka sama jak systemu z atrapami kamer.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-05-20 10:31:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Skuteczność takiego monitoringu w odstraszaniu/złapaniu) jest
    > praktycznie taka sama jak systemu z atrapami kamer.

    Z doświadczeń swoich wiem, że właściciele prywatnych posesji najczęściej
    sami wybierają taki monitoring, żeby było widać tylko sylwetki intruzów.
    Więc na nagraniach potem widzą, to co chcieli.
    Jeśli monitoring jest założony bez głupiego oszczędzania, to nie ma problemu
    z identyfikacją. Chyba, że intruzi przyjdą w kominiarkach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-05-20 10:57:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 10:10, Marek pisze:

    > Pierwsze pytanie to czemu nie napiszesz sobie skryptu do raspi albo
    > innego pc? Nie masz wtedy ograniczeń określanych przez producenta.

    Też biorę pod uwagę wykorzystanie jakiegoś małego komputerka z dyskiem
    twardym i zainstalowanym Linuksem (nettop na Atomie, CubieBoard,
    zhakowany NAS) ale na razie jeszcze nie analizowałem dokładnie tej
    opcji, przyglądając się głównie fabrycznym rejestratorom. No i raczej
    nie pisałbym własnego skryptu, ale postawiłbym na gotowe oprogramowanie
    (o ile takowe istnieje). Zależy mi na paru opcjach udostępnianych przez
    rejestratory, jak zapis po wykryciu ruchu albo udostępnianie zdalnego
    podglądu przez interfejs WWW.

> [...]
    > Skuteczność takiego monitoringu w odstraszaniu/złapaniu) jest
    > praktycznie taka sama jak systemu z atrapami kamer.

    Moje miejsce zamieszkania należy raczej do spokojnych, więc kamery nie
    zostały zainstalowane z obawy przed kradzieżą, a przynajmniej nie był to
    główny powód. Chciałem po prostu mieć możliwość sprawdzenia, co się
    dzieje pod moją nieobecność (tutaj przydatna może się okazać funkcja
    wysyłania zdjęcia na e-mail w przypadku wykrycia ruchu). Na nagraniu
    będzie można sprawdzić kto podjeżdżał albo dobijał się do drzwi, gdy
    nikogo nie było.
    No i jest jeszcze ten argument, że być może widok kamer sprawi, że
    dzieciakom z sąsiedztwa nic głupiego nie przyjdzie do głowy pod
    nieobecność moją i reszty domowników. Wiem, że do tego równie dobrze
    nadawałyby się atrapy, ale jednak wolę mieć funkcjonujący system. ;)

  • 10. Data: 2016-05-20 11:00:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 10:31, yabba pisze:

    > Jeśli monitoring jest założony bez głupiego oszczędzania, to nie ma
    > problemu z identyfikacją. Chyba, że intruzi przyjdą w kominiarkach.

    W dużej mierze zależy to też od przyjętych założeń co do rozmieszczenia
    kamer. Wiadomo - jeśli umieścisz kamerę wysoko, żeby obejmowała spory
    teren, to jednocześnie zarejestruje ona mniej detali. Możesz ją też
    zamontować w krytycznym punkcie (np. przy drzwiach wejściowych, które
    potencjalny włamywacz będzie chciał sforsować) i wtedy nawet w nocy,
    przy doświetlaniu IR powinien nagrać się dość dobrze.