  • 1. Data: 2019-07-12 08:31:57
    Temat: Domowy "patent" na odizolowanie ścieżek na płytce
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wykonuję właśnie domową metodą płytkę do pewnego projektu. Płytka dość
    spora, a urządzenie będzie wykonane w jednym-dwóch egzemplarzach, więc w
    tym konkretnym przypadku niezbyt opłaca mi się zamawianie tego w
    chińskiej fabryce.
    Na płytce będzie się znajdował między innymi moduł ESP8266-07S. Usunąłem
    spod niego pole masy, żeby uniknąć potencjalnych zwarć z przelotkami.
    Niby wydają się być zabezpieczone soldermaską, ale nigdy do końca nie
    wiadomo... Nie byłem jednak w stanie usunąć z projektu paru ścieżek,
    biegnących pod modułem.

    Ktoś ma jakiś sprawdzony "patent" na izolowanie ścieżek w takiej
    sytuacji? Najprościej można by je "zapaćkać" jakimś lakierem, ale nie
    wiadomo jak będzie wyglądała kwestia jego trwałości po latach. No i nie
    wiem jak zniesie podniesioną temperaturę podczas lutowania.
    Jakiś czas temu obiła mi się o uszy informacja o jakimś domowym patencie
    na "soldermaskę", z wykorzystaniem jakiegoś preparatu ze sklepu dla
    plastyków, utwardzanego za pomocą światła UV. Ktoś si orientuje o co
    może chodzić?

    Jeszcze jakieś inne pomysły? Naklejenie folii kaptonowej przed
    przylutowaniem modułu?

  • 2. Data: 2019-07-12 08:44:21
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.07.2019 o 08:31, Atlantis pisze:
> [...]
    > może chodzić?
    >
    > Jeszcze jakieś inne pomysły? Naklejenie folii kaptonowej przed

    Kapton wydaje się dobry rozwiązaniem, jest cienki i nie powinien
    przeszkadzać.

  • 3. Data: 2019-08-06 08:32:32
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 12.07.2019 o 08:44, Zbych pisze:

    > Kapton wydaje się dobry rozwiązaniem, jest cienki i nie powinien
    > przeszkadzać.

    Ja przyklejam "naklejke cene" na dol esp:)

  • 4. Data: 2019-08-06 23:04:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > spora, a urządzenie będzie wykonane w jednym-dwóch egzemplarzach, więc w
    > tym konkretnym przypadku niezbyt opłaca mi się zamawianie tego w

    Że co? Zrobią Ci profesjonalnie 5 sztuk w takiej cenie, że się nie
    opłaca schodzić do piwnicy po chlorek.

    > Ktoś ma jakiś sprawdzony "patent" na izolowanie ścieżek w takiej
    > sytuacji?

    Kawałek folii kaptonowej albo taśmy poliestrowej do cewek skutecznie
    załatwi sprawę.

    > Najprościej można by je "zapaćkać" jakimś lakierem, ale nie
    > wiadomo jak będzie wyglądała kwestia jego trwałości po latach.

    Naklejenie folii zajmuje minutę (z docięciem) i masz gwarancję sukcesu.
    Nie kombinuj z własnymi powłokami.

    Pozdrawiam, Piotr