  • 1. Data: 2016-10-13 18:46:58
    Temat: Doraźne zabezpieczenie przeciwprzepięciowe
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    Dzień dobry wszystkim,

    Mam taką sytuację - wynajęte mieszkanie w starej kamienicy,
    stan instalacji elektrycznej nieznany (prawdopodobnie po remoncie,
    bo skrzynka bezpiecznikowa "współczesna", więcej nie wiem, bo tam
    nie byłem).
    Zdarzają się skoki napięcia - ostatnim razem wybuchła żarówka
    i "spaliła się" listwa zasilająca (znów - znam tylko z relacji,
    nie oglądałem).
    Wezwany elektryk nie wykrył żadnych nieprawidłowości - napięcie w normie.

    Co można doradzić zaniepokojonej lokatorce jako doraźne rozwiązanie?
    (Póki co, tylko zdalnie, bo będę tam dopiero za tydzień)
    Dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniem przeciwnapięciowym do
    podłączania urządzeń elektronicznych? Jeśli tak, to jaka? Co jeszcze?

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Stachura

  • 2. Data: 2016-10-13 19:32:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Artur Stachura pisze tak:

> [...]
    > nie oglądałem).
    > Wezwany elektryk nie wykrył żadnych nieprawidłowości - napięcie w

    Jaśnie Pan Elektryk nic nie wykrył a Ty elektroników pytasz o pomoc? ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 3. Data: 2016-10-13 19:52:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-13 o 18:46, Artur Stachura pisze:
> [...]
    > nie byłem).
    > Zdarzają się skoki napięcia - ostatnim razem wybuchła żarówka

    Może być marny N, jak sąsiadka włączy farelkę, zelazko czy piekarnik
    to u Ciebie wybuchają żarówki.

    > i "spaliła się" listwa zasilająca (znów - znam tylko z relacji,
    > nie oglądałem).
    > Wezwany elektryk nie wykrył żadnych nieprawidłowości - napięcie w normie.
    Wezwać go z powrotem niech dokładnie sprawdzi i podokręca N w rozdzielni.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2016-10-13 20:20:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniem przeciwnapięciowym do
    > podłączania urządzeń elektronicznych? Jeśli tak, to jaka? Co jeszcze?

    Jaka żarówka? Taka klasyczna? Przy wzroście napięcia powinna się przepalić
    bez fajerwerków. Czy coś jeszcze uległo uszkodzeniu?
    Jeśli tak, to wygląda na "upalone zero". Jeśli nie, to była usterka w samej
    żarówce.
    Jako tymczasowe rozwiązanie do zastosowania dla laika jest zakupienie
    najdroższych listew przeciwprzepięciowych do wszystkich kluczowych urządzeń:
    pralka, lodówka, TV, komputer.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2016-10-13 20:44:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-13 o 20:20, yabba pisze:
> [...]
    > najdroższych listew przeciwprzepięciowych do wszystkich kluczowych
    > urządzeń: pralka, lodówka, TV, komputer.

    Żadna listwa antyprzepięciowa, przynajmniej taka ze sklepu, nie wytrzyma
    stałego przyłączenia pod 400V. U nas w pracy rok temu upaliło się zero,
    listwy po prostu wybuchły, straty na kilkaset tysięcy. Instalacja była
    jeszcze z głębokiej komuny, teraz mamy nową :-)

    P.P.

  • 6. Data: 2016-10-13 20:55:37
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Thu, 13 Oct 2016 20:44:18 +0200, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc> wrote:

> [...]
    > listwy po prostu wybuchły, straty na kilkaset tysięcy. Instalacja była
    > jeszcze z głębokiej komuny, teraz mamy nową :-)

    A zatem konkluzja: zasadniczo instalacja do przeglądu, a dla poprawienia
    samopoczucia - zakup wybajerzonej listwy :-)

    --
    Artur Stachura

  • 7. Data: 2016-10-13 20:58:25
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Thu, 13 Oct 2016 19:32:56 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Jaśnie Pan Elektryk nic nie wykrył a Ty elektroników pytasz o pomoc? ;)

    Czytam grupę regularnie i wiem, że można tu znaleźć porady z wielu
    dziedzin :-)

    --
    Artur Stachura

  • 8. Data: 2016-10-13 21:18:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    prawie wszyscy piszecie że "upalone" zero (albo N). Skąd więc "skoki"
    napięcia? Możecie to laikowi wyjaśnić?

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-10-13 21:24:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-13 o 21:18, ToMasz pisze:
    > prawie wszyscy piszecie że "upalone" zero (albo N). Skąd więc "skoki"
    > napięcia? Możecie to laikowi wyjaśnić?

    http://obrazki.elektroda.net/11_1268306919.gif
    Widać, że bez zera odbiornik zasilany jest z dwóch faz.

    Robert

  • 10. Data: 2016-10-13 21:53:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniem przeciwnapięciowym do
    > podłączania urządzeń elektronicznych? Jeśli tak, to jaka? Co jeszcze?

    Doraźnie to można wyłączyć wszystkie urządzenia i nie używać ich do
    czasu ostatecznej naprawy.

    Takie wahania napięcia są zazwyczaj efektem problemów z ciągłością
    przewodu neutralnego (zerowego).

    Co to znaczy "Wezwany elektryk nie wykrył żadnych nieprawidłowości -
    napięcie w normie"?

    Elektryk nie ma przyjść i pomierzyć napięcia, ale ma zajrzeć do każdej
    puszki, do każdej skrzynki, do każdego zabezpieczenia i przyłącza. Ma
    obciążyć obwody jakimś dużym odbiornikiem dużej mocy np. grzejnikiem i
    szukać gdzie się grzeją lub iskrzą styki. Sprawdzić każde połączenie.