  • 1. Data: 2012-09-01 01:00:32
    Temat: Dorobienie kategorii E do B
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Jak wygląda "dorobienie" kategorii E do istniejącego prawa jazdy
    kategorii B?

    Czy egzamin jest teoretyczny i praktyczny?
    Zakres teoretycznego taki jak dla B?

    Pytanie dotyczy aktywnego kierowcy z wieloletnim stażem, "nie bojącego
    się" jazdy z przyczepami jedno- i dwu-osiowymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2012-09-01 08:58:51
    Temat: Re: Dorobienie kategorii E do B
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-01 01:00, Adam pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Jak wygląda "dorobienie" kategorii E do istniejącego prawa jazdy
    > kategorii B?
    >
    > Czy egzamin jest teoretyczny i praktyczny?
    > Zakres teoretycznego taki jak dla B?

    teorii nie ma

    > Pytanie dotyczy aktywnego kierowcy z wieloletnim stażem,

    czyli takiego mającego sporo nawyków nieodpowiadających wymogom WORD

    "nie bojącego
    > się" jazdy z przyczepami jedno- i dwu-osiowymi.

    więc to tylko formalność

    Lukasz

  • 3. Data: 2012-09-01 10:09:44
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-31, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Witajcie!
    >
    > Jak wygląda "dorobienie" kategorii E do istniejącego prawa jazdy
    > kategorii B?

    Wygląda tak, że po prostu robisz kategorię B+E (nie ma kategorii E).

    Kurs składa się z 20h teorii i 15h praktyki.

    > Czy egzamin jest teoretyczny i praktyczny?

    Tylko praktyczny.

    > Pytanie dotyczy aktywnego kierowcy z wieloletnim stażem, "nie bojącego
    > się" jazdy z przyczepami jedno- i dwu-osiowymi.

    Na procedurę zdawania nie ma wpływu Twoje doświadczenie. Za to może mieć
    wpływ na prawdopodobieństwo zdania :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2012-09-01 10:56:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Sep 2012 08:09:44 GMT, PK napisał(a):
    > Wygląda tak, że po prostu robisz kategorię B+E (nie ma kategorii E).
    > Kurs składa się z 20h teorii i 15h praktyki.

    Nie za duzo ? Choc w sumie - mozna tym 3.5t przyczepe ciagnac, to moze i w
    sam raz.

    J.

  • 5. Data: 2012-09-01 21:38:35
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie za duzo ? Choc w sumie - mozna tym 3.5t przyczepe ciagnac, to moze i w
    > sam raz.

    A co jak nie przejdzie?
    Zabiorą B? ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-09-01 23:17:15
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-09-01 21:38, Irek N. pisze:
    > A co jak nie przejdzie?
    > Zabiorą B? ;)

    Jeśli uznali by za wątpliwe kompetencje do prowadzenia na B to mogą
    skierować na egzamin sprawdzający z B. Tyle teorii bo w praktyce jest to
    niemal niemożliwe.

  • 7. Data: 2012-09-02 01:28:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 1 Sep 2012 10:56:12 +0200, J.F. wrote:

    > Nie za duzo ? Choc w sumie - mozna tym 3.5t przyczepe ciagnac, to moze i w
    > sam raz.

    Przyczepa to akurat podczas jazdy przodem każda taka sama trudna.
    Podczas jazdy tyłem im większa (dłuższa) tym łatwiej.

  • 8. Data: 2012-09-02 10:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Sep 2012 01:28:47 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Przyczepa to akurat podczas jazdy przodem każda taka sama trudna.
    > Podczas jazdy tyłem im większa (dłuższa) tym łatwiej.

    Ale jazda 7t zestawem to nie to samo co 1.5t osobowka, a i hamowanie na
    sliskim z 3t na haku moze sie zle skonczyc.

    Tylko tego pewnie na kursie nie ucza :-(

    J.

  • 9. Data: 2012-09-02 11:31:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 2 Sep 2012 10:11:47 +0200, J.F. wrote:

    > Ale jazda 7t zestawem to nie to samo co 1.5t osobowka, a i hamowanie na
    > sliskim z 3t na haku moze sie zle skonczyc.
    >
    > Tylko tego pewnie na kursie nie ucza :-(

    Na kursie uczą trafić tyłem między pachołki.
    Pustą przyczepą która waży może z 500kg i której masa jest tak nieistotna w
    stosunku do masy holownika, że kierowca nawet nie poczuje się jak działa
    hamulec najazdowy.

    No ale 15h "praktyki" musi być :)