  • 1. Data: 2016-09-15 10:15:15
    Temat: Dowolna precyzja - Boost?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Wiem, już jak użyć float 128 bit, ale jak użyć dowolnej precyzji. W
    Boost katalog multiprecision zawiera:
    katalogi:
    concepts\
    cpp_bin_float\
    cpp_int\
    detail\
    traits\

    pliki:
    cpp_bin_float.hpp
    cpp_dec_float.hpp
    cpp_int.hpp
    debug_adaptor.hpp
    float128.hpp
    gmp.hpp
    integer.hpp
    logged_adaptor.hpp
    miller_rabin.hpp
    mpfi.hpp
    mpfr.hpp
    number.hpp
    random.hpp
    rational_adaptor.hpp
    tommath.hpp

    Czy użyć gmp.hpp inne ?
    Help jest
    http://www.boost.org/doc/libs/1_57_0/libs/multipreci
    sion/doc/html/boost_multiprecision/tut/floats/
    są tam: cpp_bin_float, gmp_float,mpfr_float - czym się różnią, które
    lepsze, szybsze? potrzebują bibliotek tak jak float128 potrzebował quadmath?

  • 2. Data: 2016-09-15 11:08:39
    Temat: Re: Dowolna precyzja - Boost?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15.09.2016 10:15, Borneq wrote:
> [...]
    >
    > są tam: cpp_bin_float, gmp_float,mpfr_float - czym się różnią, które
    > lepsze, szybsze? potrzebują bibliotek tak jak float128 potrzebował

    A nie łątwiej skorzystać z dokumentacji?
    http://www.boost.org/doc/libs/1_61_0/libs/multipreci
    sion/doc/html/boost_multiprecision/tut.html

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2016-09-15 11:47:40
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 15.09.2016 o 11:08, bartekltg pisze:
    > A nie łątwiej skorzystać z dokumentacji?
    > http://www.boost.org/doc/libs/1_61_0/libs/multipreci
    sion/doc/html/boost_multiprecision/tut.html

    Rzeczywiście, jakoś nie natrafiłem na to.

  • 4. Data: 2016-09-29 00:06:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 15.09.2016 o 11:08, bartekltg pisze:
    > http://www.boost.org/doc/libs/1_61_0/libs/multipreci
    sion/doc/html/boost_multiprecision/tut.html

    Czy cpp_int jest dużo wolniejsze od gmp_int?
    gmp_int potrzebuje GMP a to typowa biblioteka Linuxowa, trudno ją użyć z
    Windows i Visualem

  • 5. Data: 2016-09-29 10:46:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 29.09.2016 00:06, Borneq wrote:
    sion/doc/html/boost_multiprecision/tut.html

    > Czy cpp_int jest dużo wolniejsze od gmp_int?

    Piszą o tym w linku, który cytujesz:>

    > gmp_int potrzebuje GMP a to typowa biblioteka Linuxowa, trudno ją użyć z
    > Windows i Visualem

    A o tym też piszą na stronie o gmp_int:>

    MPRI jest forkiem GMP i z punktu widzenia boost jest wymienny.
    A dziala pod VS.

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2016-09-29 13:54:34
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 29.09.2016 o 10:46, bartekltg pisze:

    > Piszą o tym w linku, który cytujesz:>

    Trochę niejasno, piszą że jest nieco wolniejszy, ale w testowych
    operacjach typu dodawanie czy mnożenie nierzadko cpp_int było szybsze,
    tylko z określeniem "fixed".

    > MPRI jest forkiem GMP i z punktu widzenia boost jest wymienny.
    > A dziala pod VS.

    dzięki, tego mi było trzeba, spróbuje zainstalować pod VStudio

  • 7. Data: 2016-09-30 21:16:05
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 13:54, Borneq pisze:

    > dzięki, tego mi było trzeba, spróbuje zainstalować pod VStudio

    Są też mniejsze projekty, np. taki:

    Arbitrary precision package: Arbitrary precision for integers,
    floating points, complex numbers etc. (...) A collections of 4
    C++ header files. One for arbitrary integer precision, one for
    arbitrary floating point precision, a portable complex
    template<class T> and finally a portable interval arithmetic
    template<class T>. All standard C++ operators are supported
    plus all trigonometric and logarithm functions (...)
    we have been working with number that exceed 10-100 million
    digits without any issues (...)

    http://www.hvks.com/Numerical/arbitrary_precision.ht
    ml

    Całość to jeden właściwy plik .cpp i cztery nagłówkowe.

    Działa z VisualStudio, ale ma jakieś problemy pod g++.
    Problemy podczas wykonania - indeks łańcucha poza zakresem itp.
    Czyli być może zawiera błędy.

    P.

  • 8. Data: 2016-09-30 23:49:39
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 30.09.2016 o 21:16, Piotrne pisze:

    > http://www.hvks.com/Numerical/arbitrary_precision.ht
    ml

    Ciekawe:
    "It support all relevant trigonometric, logarithms and exponential
    functions like exp(), log(), sin(), cos() etc. which GMP does not"
    ;-)

  • 9. Data: 2016-09-30 23:56:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 30.09.2016 21:16, Piotrne wrote:

> [...]
    >
    > Działa z VisualStudio, ale ma jakieś problemy pod g++.
    > Problemy podczas wykonania - indeks łańcucha poza zakresem itp.

    A znasz może jakaś bibliotekę, która udostępnia szerokie
    liczby zmiennoprzecinkowe, zle zafiksowanej długości i zwarte?

    GMP trzyma inta z długośćią liczby (co w tym zastosowaniu
    nie jest potrzebne, bo to argument szablonu) i wskaźnik
    na dane z liczbami. To spory narzut pamięciowy jeśli
    potrzebuję jedynie poczwórnej...szesznastokrotnej precyzji,
    oraz rozwala spójność pamieci przy operacjach macierzowych.

    Nosze się od jakiegoś czasui by coś takeigo napsiać
    (przy okazji mieć kontrolę nad mnozeniem liczb
    różnej precyzji), pewnie wyjmując nieco bebechów z GMP,
    ale być mozę jest gotowiec.

    O double_double i quad_doble wiem.
    CO ciekawe, nie są wcale szybsze nić podobnej precyzji MPFR.

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2016-10-01 00:49:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 30.09.2016 o 23:56, bartekltg pisze:
    > na dane z liczbami. To spory narzut pamięciowy jeśli
    > potrzebuję jedynie poczwórnej...szesznastokrotnej precyzji,
    > oraz rozwala spójność pamieci przy operacjach macierzowych.

    Poczwórnej - czy to nie to co mi podawałeś gdy pytałem się o 128 bitów?
    http://www.boost.org/doc/libs/1_57_0/libs/multipreci
    sion/doc/html/boost_multiprecision/tut/floats/float1
    28.html
    Ale szesnaście razy 32 bity to już narzut na długość i wskaźnik nie jest
    tak duży, chyba że rozwala spójność pamięci.