  • 1. Data: 2021-09-15 17:27:46
    Temat: Druciarstwo w projektorze
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Wpadł mi w ręce stary projektor bez lampy. W zasadzie bez całego
    "modułu" lampy.

    Jakiś NEC z czasów <1kpx.

    W miejscu lampy jest trzypinowe gniazdo.

    Chińczycy produkują do tego gniazda "zamienniki" lamp, trzeba mieć tylko
    oryginalny moduł.

    Nie mam.

    Chciałbym troche drucirstwa, ale właśnie stwierdziłem, że nic o tych
    lampach nie wiem.

    Ma 3 piny. Metahalogen/metalohalogen/metalochalogen (wszystkie 3 w
    użyciu ;) ? One wymagają zapłonu, prawda?

    Takie:

    http://pl.aliexpress.com/item/32802531569.html

    Jedna elektrona to chyba mocy, ale druga to zapłon? Ten owinięty drut...

    Tak sobie pomyślałem ... może by wsadzić tam ... cokolwiek.

    a) rzutnik wykrywa lampę, a w zasadzie jej brak. Muszę go oszukać. Być
    może istnieje linia "lamp good" gdzieś pomiędzy zasilaniem lampy a uC -
    do zerknięcia. Nie widzę innych styków, jak te 3. A może da się szybko
    oszukać od strony lampy? Jakich napięc się spodziewać na częsci
    roboczej? jakich na zapłonie? Jakiś rezystor mocy (w celu sprawdzenia,
    czy reszta elektroniki wystartuje)? Oryginalna lampa ma ponad 100W mocy.
    Obecnie rzutnik wykrywa *brak* lapmpy, nie wiem, jak to robi do końca.
    Czeka aż się zrobi jasno, czy może czeka aż pojawi się pobór prądu?

    b) Idealnie było by wsadzić w środek sporego LEDa ;) takiego jak w
    tanich "rzutnikach" za 200zł. Wbrew pozorom świecą dostatecznie jasno
    aby było to użyteczne. Wtedy całe "mocowanie" mogę sobie wydrukować.
    Widziałem takigo moda na innym rzutniku, ale był to starszy projektor,
    bardzej głupi. Ktos może powiedzieć: kolory. Ja mogę powiedzieć: tak.

    Tak wiem, to kompletnie bez sensu, ale jakoś tak leży i się marnuje...
    proszę wiec to potraktować jako kompletnie idityczny i ordynarnie
    pozbawiony resztek sensu projekt na zimowe wieczory głupiego cebulaka.

    PS. Tak wiem, sprawne są po 100-200zł. Dla uspokojenia nerów: dwa dni
    temu taki własnie kupiłem. Ale idzie do szkoły.

  • 2. Data: 2021-09-15 18:33:48
    Temat: Re: Druciarstwo w projektorze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 17:27:46 +0200, heby wrote:
> [...]

    > PS. Tak wiem, sprawne są po 100-200zł. Dla uspokojenia nerów: dwa dni
    > temu taki własnie kupiłem. Ale idzie do szkoły.

    To kup sobie drugi :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-09-15 22:08:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/09/2021 18:33, J.F wrote:>> PS. Tak wiem, sprawne są po 100-200zł.
    Dla uspokojenia nerów: dwa dni
    > To kup sobie drugi :-)

    A gdzie zabawa?

  • 4. Data: 2021-09-16 11:16:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 22:08:09 UTC+2 heby napisał(a):
    > On 15/09/2021 18:33, J.F wrote:>> PS. Tak wiem, sprawne są po 100-200zł.
    > Dla uspokojenia nerów: dwa dni
    > A gdzie zabawa?
    Zabawę jest jak się puści na ekran o przekątnej 3,90 obraz FHD z Epsona. Oryginalna
    lampa wytrzymała w nim 11 tysięcy godzin i świecąca została wymieniona na kupiona w
    Chinach za stówę. Ta za stówę ma już 700 godzin i święci dalej. Po wymianie obraz
    zrobił się trochę lepszy bo oryginalna lampa jest trochę wyswiecona. Dla
    zainteresowanych lampami. Te same lampy co chińczyk sprzedaje po stówce z przesyłką
    można kupić jako oryginalne w polskim serwisie za 650 + 100 za zamontowanie. Trudność
    z zamontowaniem jest taka jak wymiana żarówki w lampce z kloszem albo innym
    kinkiecie.

  • 5. Data: 2021-09-16 11:22:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2021 11:16, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zabawę jest jak się puści na ekran o przekątnej 3,90 obraz FHD z Epsona.

    Nie, to tylko konsumpcja.

    Zabawa jest wtedy, kiedy można zrobić coś kreatywnegom na przykład
    przerobić rzutnik na halogen z lampki nocnej.

    Kupowanie rzutniak 4K nie jest kreatywne.

    Mało tego, jak go w ogóle nie mam w planie używać do czegokolwiek.

    Chciałbym go naprawić z takiej samej przyczyny jak naprawiam moje Atari.
    Z czystej radości zabawy w dziwne rzeczy.

  • 6. Data: 2021-09-16 11:35:35
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 16.09.2021 o 11:22, heby napisał:

> [...]
    >
    > Chciałbym go naprawić z takiej samej przyczyny jak naprawiam moje Atari.
    > Z czystej radości zabawy w dziwne rzeczy.

    To człek z łódzkich Bałut ("bez kija i noża nie podchodź do
    bałuciorza"), takiemu nie przetłumaczysz.

  • 7. Data: 2021-09-16 11:45:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/09/2021 17:27, heby wrote:
    > Czeka aż się zrobi jasno, czy może czeka aż pojawi się pobór prądu?
    Świecenie halogenem w dziurę nic nie dało ;)

    Czyli wnioskuję, że bada prąd płynący przez styki lampy.

  • 8. Data: 2021-09-16 12:44:25
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 15/09/2021 16:27, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Wpadł mi w ręce stary projektor bez lampy. W zasadzie bez całego
    > "modułu" lampy.

    Ja też się zacząłem bawić projektorami.
    Na pierwszy rzut poszedł Casio 720p Casio XJ-A140 czy coś takiego aby
    zobaczyć czy się sprawdzi w domu. Świetny projektor laserowy (dzięki
    temu czas "życia" lampy to 20k godzin). Używki można kupić za ?30 z
    przebiegiem 7-10k godzin...
    Te projektory mają jedną świetną rzecz - Zoom sterowany silnikem, dzięki
    czemu jak oglądałem TV to robiłem sobie mały ekran (rzędu 70") a jak
    film lub dzieciaki grają w Wii to ekran na całą ścianę (120")
    Niesty - dwie wady: Trochę głośny i zasłaniasz jak przechodzisz przez
    wiązkę światła.

    Teraz wpadł mi w ręce NEC U321H FHD Ultra Short Throw, był uszkodzony -
    wyłączał po 20 sekundach bo jeden z 3 wiatraków był uszkodzony. Na
    spróbowanie oszukałem go i podpiąłem tam tacho z innego wiatraka i
    wszystko działa jak trzeba. Nowy wiatrak już mam ale jakoś nigdy nie ma
    czasu go włożyć :-)
    Niestety aby zwiększyć / zmniejszyć obraz trzeba go odsuwać albo
    przysuwać do ściany ale da się z tym życ :-)

    Teraz już wiem że jak będed kupował docelowy projektor to będzie to
    zdecydowanie UST. Stoi sobie koło ściany, nic go nie zasłania,
    wentylatory nie wyją zaraz koło ucha.
    Będe się też starał nie kupować DLP bo jednak to kółko z kolorami troche
    słychać.

  • 9. Data: 2021-09-16 12:50:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2021 12:44, Cezar wrote:
    > Ja też się zacząłem bawić projektorami.

    Ale jak widzę, nie zamierzasz wsadzać do środka żarówki z piekarnika ;)

  • 10. Data: 2021-09-16 12:53:51
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/09/2021 11:50, heby wrote:

    > Ale jak widzę, nie zamierzasz wsadzać do środka żarówki z piekarnika ;)

    Ja zamiast czujnika żarówki oszukałem czujnik wentylatora :-)

    c.