  • 1. Data: 2018-10-26 18:29:47
    Temat: Drukarka drukuje tylko 1 egzemplarz dokumentu?
    Od: Wojciech <m...@g...com>

    Witam,

    mam drukarkę hp LaserJet 1200 series i po przeinstalowaniu systemu Windows 7
    zbuntowała się i drukuje tylko jeden egzemplarz dokumentu bez względu na to ile kopii
    ma drukować (Plik>Drukuj>Liczba kopii ....). Jeśli chcę np. wydrukować 5 szt.
    jakiegoś dokumentu, muszę 5x nacisnąć przycisk Drukuj. Jest to wkurzające.
    Sterownik, który mam zainstalowany to: HP LaserJet 1200 Series PCL 5.

    Czy wina może leżeć po stronie sterownika?
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozd,
    Wojciech

  • 2. Data: 2018-10-27 02:54:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech" c...@g...co

    : Czy wina może leżeć po stronie sterownika?

    Raczej tak. Możesz przeinstalować drukarkę
    lub wymienić ;) na Canona lub Epsona... ;)

    Zwykle powstrzymuję się od kąśliwych uwag pod
    adresem HP (którego eliminuję do zera, o ile
    mogę -- z pobudek prywatnych/osobistych) ale
    raz za razem słyszę/czytam o różnych problemach
    z drukarkami HP...

    Sam mam jedną atramentową (oczywiście wygrzebaną
    ze śmietnika -- niemal NA PEWNO :) nie kupiłbym
    nic HP w XXI wieku) z którą były tak częste problemy,
    że aż przykro to wspominać...

    Od czasu, gdy korzystam z najtańszej atramentówki
    (drukarka&skaner) Canona (Carrefour oferował ją za
    75 pln wraz atramentami) nie wiem, co to problem
    z drukiem, jeśli nie liczyć pomyłek w wyborze plików
    słanych do druku...

    Niestety mocno przepłaciłem -- za drukarkę dałem 100 pln
    (w Auchan) i dokupiłem niepotrzebny trzymak (sprzedawca
    odradzał mi kupno) do odsysania nadmiaru atramentu... Na
    razie mam za sobą dwie dolewki czarnego (bo drukuje niemal
    wyłącznie czarnym) i cieszę się. :)

    Atrament tani, dolewka łatwa, drukarka tania, druk dostatecznie dobry...
    Nie ma smug, nie ma przebarwień, nie ma niedodrukowanych/jasnych miejsc...
    Nie trzeba czekać na rozgrzanie... Drukuje całkiem/dostatecznie szybko...

    Atramentówka (najtańsza) nie zastąpi lasera -- zgadzam się,
    ale dla mnie wystarczy. :) Z innej strony -- laser nie
    zastąpi maszyn poligraficznych... (kiedyś przykładowo
    były to naświetlarki; nie wiem, co teraz obowiązuje...)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 3. Data: 2018-11-05 22:15:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.10.2018 o 18:29, Wojciech pisze:
> [...]
    jakiegoś dokumentu, muszę 5x nacisnąć przycisk Drukuj. Jest to wkurzające.
    > Sterownik, który mam zainstalowany to: HP LaserJet 1200 Series PCL 5.

    Pocieszę Cię, że ja mam i tą samą drukarkę, ten sam sterownik (nawet nie
    wiem jaki w czasach XP się instalowało do niej) i ten sam problem,
    aczkolwiek dla mnie to minimalna uciążliwość :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2018-11-06 09:14:16
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    > Pocieszę Cię, że ja mam i tą samą drukarkę, ten sam sterownik (nawet nie
    > wiem jaki w czasach XP się instalowało do niej) i ten sam problem,
    > aczkolwiek dla mnie to minimalna uciążliwość :-)

    Wniosek z tego, że trzeba spróbować innej wersji sterownika. ZTCP z
    modelem 1100A też miałem ten problem, ale było to jakieś 8 lat temu i
    już nie pamiętam co i jak.

  • 5. Data: 2018-11-06 21:59:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 09:14, BQB pisze:
    > Wniosek z tego, że trzeba spróbować innej wersji sterownika.

    Zgadza się. Tylko że:

    a) Wizard od HP wskazuje sterownik PCL 5 do tej drukarki albo jakiś
    "Universal" który nie działa,
    b) pamiętam że na płytce do drukarki, był jakiś inny który wtedy działał
    super - ale już nie mam tej płyty :-)

    A że wciąż drukuje, szybko, sprawnie i w śmiesznej cenie, to trzymam i
    używam.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-11-06 23:48:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > super - ale już nie mam tej płyty :-)
    >
    > A że wciąż drukuje, szybko, sprawnie i w śmiesznej cenie, to trzymam i

    HP ma chyba najgorsze sterowniki, jakie znam :(

    Do normalnych drukarek dobrze zrobione sterowniki mieszczą się na jednej
    dyskietce 1,44. Do HP to jakieś kobyły kilkudziesięcio- czy
    kilkuset-megabajtowe. A jeśli program instalujący nie zauważy drukarki
    (bądź skanera), to często nie pozwoli się zainstalować.

    Ale do rzeczy: nie napisałeś, w której wersji masz tę HP. Ale jeśli
    widzi język PCL-5, to możesz spokojnie dodać sterownik "wbudowany" w
    Win7. A jest ich tam sporo, i dla języka PCL w różnych odmianach i dla
    PostScript (o ile Twój egzemplarz drukarki go obsługuje).

    Problem może tkwić w tym, że system renderuje jeden wydruk i mówi
    drukarce "wydrukuj mi x egzemplarzy". Musisz w ustawieniach albo
    wyłączyć zaawansowane funkcje drukowania (wtedy komp będzie wypychał
    każdy wydruk wielokrotnie), albo spróbować wysyłać jako raster, albo
    spróbować na innym sterowniku z niższą wersją języka PCL.
    Możesz zapodać sterownik w tym samym języku od innej drukarki: OKI,
    Brother, itd - w zasadzie bez znaczenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-11-07 02:10:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" prt5n7$c35$1$A...@n...chmurka.net

> [...]
    > A jeśli program instalujący nie zauważy drukarki (bądź
    > skanera), to często nie pozwoli się zainstalować.

    Chwila zapomnienia i drukarka Canona jest zainstalowana.

    Zainstalowałem kiedyś na jednej partycji W10 z tego, co Canon
    sprzedał wraz z drukarką, ale odpaliłem (po wielu tygodniach)
    laptop z innej partycji, gdzie drukarka nie była zainstalowana
    -- zainstalowała się sama tak, że to instalowanie umknęło mej
    uwadze.

    Dopiero wtedy spostrzegłem, że coś jest ,,nie tak'', gdy
    drukarka zaczęła drukowanie bez obwieszczenia, iż drukuje
    tylko czarnym kolorem...

    Kolejne instalacje odbyły się także samoistnie (wystarczyło
    podłączenie drukarki do pracującego laptopa) tak, że ich
    nie odnotowałem/zauważyłem. (mam i kilka laptopów, i kilka
    partycji W na każdym -- w sumie chyba ćwierć setki chodzących)

    -=-

    Dwie dolewki czarnego za mną -- ostatnia ukazała mą rozrzutność. ;)
    Kupiłem uchwyt do odsysania nadmiaru atramentu, który okazał
    się zbędny. Wystarczy po prostu dolać ~5 cm sześciennych,
    przetrzeć kartridż z góry i z dołu (tą samą chustką papierową)
    i włożyć kartridż... Cały ,,proces'' napełniania (z myciem
    i suszeniem strzykawki i igły) trwa kilka/parę minut...

    Na moje potrzeby -- doskonała drukarka!

    Te dwie dolewki i starter to około 300 kartek.
    Może trochę więcej. Nie wiem, ile stron.
    I nie wiem, na ile starczy druga dolewka.

    Zero smug, zero przebarwień, zero niedodrukowanych miejsc,
    jeśli nie liczyć ostatnich ;) wydruków przed dolewkami.
    Te ostatnie -- są zadrukowane poprawnie do połowy,
    a od połowy ~co drugą linijkę czy jakoś podobnie.

    -=-

    Bardzo łatwo połapać się w druku dwustronnym czy łączeniu wydruków.
    (kilka wydruków na jednej stronie czy kilka kopii formatów mniejszych
    niż A4 na jedną kartkę A4)

    Ani razu papier nie zaciął się. Nawet nie wiem, jak wyciągać, gdy zatnie
    się. W HP papier zacinał się bardzo często -- ale HP była wyeksploatowana.

    -=-

    W kolorze niemal nie drukuję -- dlatego jeszcze nie dolewałem kolorów...

    Niestety -- aby drukować, czy nawet skanować, potrzebne są dwa naraz
    kartridże, choć urządzenie korzysta tylko z czarnego lub z żadnego.

    -=-

    Skanowanie też jest łatwe -- oczywiście czymkolwiek, nie softem Canona. ;)

    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2018-11-07 09:39:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > laptop z innej partycji, gdzie drukarka nie była zainstalowana
    > -- zainstalowała się sama tak, że to instalowanie umknęło mej

    I tak działają "normalne" drukarki. Nie zdążysz jeszcze dokładni wpiąć
    kabla USB a drukarka już radośnie obwieszcza systemowi, że jest gotowa
    do pracy.
    Ale dotyczy to typowych drukarek PCL, PS, czy jakieś mutacje HPGL,
    względnie stare Proprinter czy ECC/P2.
    Nie dotyczy urządzeń drukujących GDI.

> [...]
    > i włożyć kartridż... Cały ,,proces'' napełniania (z myciem
    > i suszeniem strzykawki i igły) trwa kilka/parę minut...

    Nie opłaca się.
    Lepiej kupić coś w rodzaju Brothera MFC-T910DW albo z Epsona z systemem
    CISS - począwszy od L300. Do wyboru, do koloru ;) od drukarek do kombajnów.

    Natomiast jeśli ktoś rzadko drukuje, to atrament nie ma sensu, za dużo
    kłopotów. Laserówkę odpalasz po dowolnie długim czasie i działa.

    BTW:
    Brat niedawno odpalił mojego starego jakiegoś Apple Laser, czy cuś.
    Działa. Tyle, że teoretycznie 4 str/min, lecz zanim włączy napęd, to
    kilka minut się zastanawia.
    A ja o niej zapomniałem już co najmniej ze 20 lat temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-11-07 14:29:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" pru8c0$q26$1$A...@n...chmurka.net

    > Nie opłaca się.
    > Lepiej kupić coś w rodzaju Brothera MFC-T910DW

    Kosztuje kilkanaście (od 11 do 15) razy więcej niż ów Canon...

    > Natomiast jeśli ktoś rzadko drukuje, to atrament nie ma sensu, za dużo kłopotów.
    Laserówkę odpalasz po dowolnie długim czasie i
    > działa.

    Akurat HP została uruchomiona po ~10 miesiącach.
    Drukowała po tym czasie w kolorze i w czerni.

    Canon jest odpalany regularnie co kilka dni, bo taką mam potrzebę.

    > A ja o niej zapomniałem już co najmniej ze 20 lat temu.

    Mam HPIIp (czy jakoś tak) sprzed ~30 lat.
    Jej przydatność jest problematyczna, choć drukarkę odstawiłem sprawną.
    Ma mało RAMek (być może pół MB -- nawet w czasach jej świetności było
    to mało) i tylko Centronics.

    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,