  • 1. Data: 2018-12-07 01:20:57
    Temat: Drukarka+kopiarka+skaner: BROTHER DCP-J105
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy ktoś z grupowiczów ma taką plujkę Brothera ze skanerem?

    Czy ma ona ficzerek okresowego "ożywiania"/czyszczenia głowic
    zapobiegającego ich wysychaniu przy rzadkim drukowaniu w domu?

    https://www.brother.pl/printers/all-in-one-inkjet/dc
    p-j105

    - Drukowanie, kopiowanie, skanowanie
    - Wysokowydajne kartridże z atramentem zapewniające niskie koszty wydruku
    - Prędkość druku do 11 ipm mono / 6 ipm kolor
    - Rozdzielczość druku do 6,000 x 1,200dpi
    - Interfejs sieci bezprzewodowej
    - Wymiary Bez kartonu: 435 x 374 x 161 mm (szer. x gł. x wys.)/ 7.1kg

  • 2. Data: 2018-12-07 03:50:49
    Temat: Re: Drukarka+kopiarka+skaner: BROTHER DCP-J105
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.12.2018 o 01:20, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś z grupowiczów ma taką plujkę Brothera ze skanerem?
    >
    > Czy ma ona ficzerek okresowego "ożywiania"/czyszczenia głowic
    > zapobiegającego ich wysychaniu przy rzadkim drukowaniu w domu?
    Miałem dwie DCP-J ale wyższe modele: 5-coś tam i 715.
    To ożywianie działa, ale nie do końca. Po pierwsze - dopóki miałem
    atramenty Brothera, to nic nie zasychało. Po drugie - takie ożywianie
    zużywa atrament i to wcale nie tak mało. Po trzecie - hałasuje i to
    czasem w dziwnych porach, np w nocy. Po czwarte - jak przeszedłem na
    tańsze atramenty, to głowica padła po pierwszych wakacjach (w jednej i
    drugiej plujce). Wydaje mi się, że samo ożywianie bez drukowania na
    tańszych atramentach, to było za mało, żeby głowica nie zaschła.
    Wymiana głowicy jest nieopłacalna, więc w końcu kupiłem laserówkę
    Brother 7070 DW rezygnując z koloru. Mam tanie drukowanie, niezły skaner
    i nic nie zasycha. Syn z kolei kupił atramentówkę Epsona L310 z systemem
    CISS, gdzie są duże zewnętrzne pojemniki na atrament. Jakość druku jest
    ledwo na trójkę, ale nie zasycha, a koszt atramentu z butelki jest
    znacznie mniejszy, niż w mikroskopijnych kartridżach.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-12-07 06:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Dec 2018 18:20:57 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > Czy ma ona ficzerek okresowego "ożywiania"/czyszczenia głowic
    > zapobiegającego ich wysychaniu przy rzadkim drukowaniu w domu?

    Tylko przy twoim stylu "trzy kartki na rok", to tuszu zuzyjesz za 50
    zl :-)

    Fakt, ze amortyzacja laserowki bedzie kosztowac wiecej ;-)

    J.

  • 4. Data: 2018-12-07 07:12:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-07, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    >
    > Czy ma ona ficzerek okresowego "ożywiania"/czyszczenia głowic
    > zapobiegającego ich wysychaniu przy rzadkim drukowaniu w domu?

    Miałem ale DCP-J8xx

    Używałem na oryginałach i zamiennikach i nic nigdy nie zaschło, ale
    tuszu żarło dużo. W końcu po jakiś 6 latach zgłupiała właśnie z tuszami
    i trafiła na śmietnik.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-12-07 07:58:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.12.2018 o 01:20, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś z grupowiczów ma taką plujkę Brothera ze skanerem?

    moja skończyła tak:

    https://www.optima-md.com/blog/drukarka-brother-blad
    -4f-unable-to-print,453,1.html

    jako życiowa rada polecam: kup starą (lub odbierz z oddam gratis), jak
    najstarszą drukarkę którą da sie używać w Twoim systemie operacyjnym,
    kup do niej tusze, masz rozwiązany problem.
    ToMasz

  • 6. Data: 2018-12-07 08:09:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Dec 2018 07:58:41 +0100, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > najstarszą drukarkę którą da sie używać w Twoim systemie operacyjnym,
    > kup do niej tusze, masz rozwiązany problem.

    Hm, to grozi, ze z nowym komputerem i systemem drukarka przestanie byc
    uzywalna.

    J.

  • 7. Data: 2018-12-07 12:36:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Dec 2018 08:09:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm, to grozi, ze z nowym komputerem i systemem drukarka przestanie
    > byc
    > uzywalna.

    Nie zauważyłem by cups "porzucił" obsługę jakiejkolwiek drukarki, gdy
    już ją raz posiadał.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-12-07 23:55:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" pud5n2$31j$...@d...me

    > jako życiowa rada polecam: kup starą (lub odbierz z oddam gratis), jak najstarszą
    drukarkę którą da sie używać w Twoim systemie
    > operacyjnym, kup do niej tusze, masz rozwiązany problem.

    W Carrefourze można za stówkę kupić Canona z WiFi do którego można
    lać bezproblemowo tani tusz. Minęło ~11 miesięcy -- wczoraj trzeci
    raz dolałem czarny atrament a z ryzy niewiele zostało kartek...

    Drukuję, gdy mam potrzebę drukowania -- ~5 razy w miesiącu.

    Za każdym razem wyjmuję drukarkę z szafki, zdejmuję z niej plastykowy
    worek, podłączam (niestety moja, choć kosztowała stówkę, nie ma WiFi
    -- tylko USB) przewody (zasilający i USB) przed drukowaniem czy
    skanowaniem, aby za jakiś czas włożyć drukarkę w worek i schować
    do szafki...

    Do drukowania i skanowania tekstu -- bardzo dobry nabytek!!

    -=-

    Czym różni się atrament od tuszu?

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee

  • 9. Data: 2018-12-08 07:30:10
    Od: b...@g...com

    Mam taką ze trzy lata. Kilka razy przyłapałem ją na hałasowaniu, więc chyba czyści.
    Nie zauważyłem jakichś znaczących ubytków tuszu. Drukuję sporadycznie i nic nie
    zaschło do tej pory.

  • 10. Data: 2018-12-08 07:33:08
    Od: b...@g...com

    Moja uwaga do tej drukarki - można się zestarzeć czekając na wydruk.