  • 1. Data: 2019-09-20 23:03:11
    Temat: Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    Oczywiście NTG, ale o drukarki często tu już pytano, to i ja:

    Nabyłem z jakiejś piątej ręki danego Ha-Peka, i nawet są w nim
    kartridże, ale drukarka wierzga, twierdząc, że one nie są oryginalne.
    No ale jeśli ktoś takie /cóś/ produkuje, to chyba powinien wiedzieć, jak
    drukarkę oszukać?

    Hm, hm, acz wkład może był do urządzeń wcześniejszych, czyli głupszych.
    Zaś firma HP wprowadziła do nowszych modeli bardziej wyrafinowane metody
    wykrywania zasobników "zgodnych"?

    Jak te wkłady się sprawdzały u poprzedniego właściciela - spytać nie mam
    jak, bo tę drukarkę nabyłem od pośrednika, a on najpewniej jej nawet nie
    włączył do gniazdka.

    Chciałem więc dokupić kartridże oryginalne, ale ich nie ma! Ani na
    Allegro, ani nawet w polskim sklepie HP, nie ma ich również na ceneo.
    Zapewne więc ktoś ten egzemplarz przywiózł z /zagramanicy/.

    1. Czy drukarce można jakoś wyperswadować sprawdzanie oryginalności
    tuszy? Jakieś magiczne kliknięcie w jej setupie?
    2. Zna ktoś dobre, ale krajowe źródełko na tusze oryginalne?

  • 2. Data: 2019-09-20 23:40:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-20 o 23:03, JaNus pisze:
> [...]
    >     tuszy? Jakieś magiczne kliknięcie w jej setupie?
    > 2. Zna ktoś dobre, ale krajowe źródełko na tusze oryginalne?

    Jaja sobie robisz?
    Chcesz kupować czarny tusz za 70 zł. starczający na 200 stron?
    Albo kolorowy za 90 zł. na 165 stron?

    Kup coś z systemem CISS (jeśli koniecznie chcesz atrament) i zapomnij o
    dokupywaniu tuszu.
    Przykład: MFC T910DW albo podobne Epsony z CISS.
    Dla Brothera czarny tusz starcza na 6500 stron (tak, 6 i pół tysiąca
    stron, a nie 200) i kosztuje 30 zł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-09-20 23:52:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaNus" 5d853e92$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > kartridże, ale drukarka wierzga, twierdząc, że one nie są oryginalne.

    Do swego Canona za stówę (nadal boli, że przepłaciłem;
    WiFi też by przydało się) kupiłem kolejne dwie butelki
    czarnego atramentu, gdyż rok temu [tamtym też] kupiona
    butelczyna 75 ml kończy się... Drukarka drukuje na oko
    tak, jak wtedy, gdy była nowa, jeżeli nie liczyć nieco
    ciemniejszego koloru druku... Drukuję niemal wyłącznie
    B&W -- może skuszę się kiedyś także na kolorki...

    https://allegro.pl/oferta/tusz-canon-pg-545-pigment-
    pixma-mg2450-mg2550-5167805941

    Drukuję, kopiuję, i rzadko skanuję w celu innym niżeli
    drukowanie/kopiowanie...

    Teraz kupiłem w sumie 300 ml.

    Niestety nie trafiłem ponownie w Carrefourze na papier
    po 8 zł za ryzę (500 sztuk) 80 g/m^2.

    -=-

    Mam wagę, więc co jakiś czas ważę kartriż, by wiedzieć
    zawczasu, czy potrzebna jest dolewka, która zajmuje mi
    kilka minut, które niemal całość przeznaczam na umycie
    igły, strzykawki, rąk...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-09-21 01:07:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-20, JaNus <p...@b...pl> wrote:
> [...]
    > kartridże, ale drukarka wierzga, twierdząc, że one nie są oryginalne.
    > No ale jeśli ktoś takie /cóś/ produkuje, to chyba powinien wiedzieć, jak
    [..]
    > 1. Czy drukarce można jakoś wyperswadować sprawdzanie oryginalności
    > tuszy? Jakieś magiczne kliknięcie w jej setupie?
    > 2. Zna ktoś dobre, ale krajowe źródełko na tusze oryginalne?

    Nie znam tej drukarki i w ogóle trochę wypadłem z drukarkowego obiegu,
    ale poszukaj np. na Alim zamienników gdzie istotne jest słówko "chip".

    Tu pierwszy z brzegu: https://www.aliexpress.com/item/33008556429.html

    Veteran 65XL Compatible for hp 65 XL hp65 new chip Ink cartridge for hp
    Envy 5010 5020 5030 5032 5034 5052 5055 2623 printer

    "New chip", sugerująca, że HP mącił. Parę lat temu, jak miałem podobne
    cyrki bodajrze, z którąś laserówką Canona, takie czipy mozna było też
    dokupić luzem, ale czy tak jest dla tego hapeka to nie wiem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-09-21 02:34:17
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 23:40, Adam pisze:
    > Jaja sobie robisz? Chcesz kupować czarny tusz za 70 zł. starczający
    > na 200 stron? Albo kolorowy za 90 zł. na 165 stron?

    Urządzenie kupiłem 7 razy taniej, niż wyniósł koszt przesyłki :)
    Zależało mi na skanerze, a nikt tego HaPeka nie licytował, bo było
    zdjęcie i opis, że uszkodzona karetka.

    Karetkę naprawiłem, ciesząc się, że są kartridże, bo aby sprawdzić, czy
    działa, nie będę musiał wybulić takich kwot, jakie zapodałeś.
    A tusze do tego kombajnu drogie być "muszą", bo to drukarka foto.
    Przyszła do mnie z zapasikiem papierów foto 13 na 18, błyszczących, w
    komorze papierowej.

    Druk, jeśli mi się uda ją uruchomić, raczej mnie nie zrujnuje, bo obok
    mam laserówkę B&W, a ja wszak drukuję głównie na czarno, dokumenty.
    Możliwość, że od wielkiego dzwonu zrobię sobie wydruk fotki, czy A4 w
    kolorze, będzie mi mile łechtał świadomość :)

    Pojemnik z czerniną soft rozpoznaje jako oryginalny, Ha-Pekowy, zaś
    kaseta kolorowa jest opisana jako
    "subscriptionConsumableNeedsEnrollment" -- hm, czy mam zacząć się bać?

  • 6. Data: 2019-09-21 13:13:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-21 o 02:34, JaNus pisze:

> [...]
    > działa, nie będę  musiał wybulić takich kwot, jakie zapodałeś.
    > A tusze do tego kombajnu drogie być "muszą", bo to drukarka foto.

    To *nie jest* drukarka foto - ma zintegrowany nabój z trzema kolorami.
    Drukarki foto mają kilka niezależnych nabojów i z reguły w większej
    ilości kolorów/odcieni, niż 3.
    Ponadto lepsze drukarki foto nie używają atramentów rozpuszczalnikowych,
    tylko tusze pigmentowe.

> [...]
    > Możliwość, że od wielkiego dzwonu zrobię sobie wydruk fotki, czy A4 w
    > kolorze, będzie mi mile łechtał świadomość    :)

    Tak, ale przy tak małym pojemniku tego atramentu starczy Ci na
    kilkanaście wydruków.

    > Pojemnik z czerniną soft rozpoznaje jako oryginalny, Ha-Pekowy, zaś
    > kaseta kolorowa jest opisana jako
    > "subscriptionConsumableNeedsEnrollment" -- hm, czy mam zacząć się bać?

    Tu nie pomogę.
    W przypadku innych producentów (OKI, Epson, Brother, Xerox, itd.) można
    albo zresetować licznik w urządzeniu, albo zastosować tonery/tusze z
    innymi chipami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2019-09-21 14:36:41
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Adam <a...@p...onet.pl>
    w artykule <news:qm50kj$hg5$1$Adam@news.chmurka.net> pisze:

> [...]
    > kolorów/odcieni, niż 3.
    > Ponadto lepsze drukarki foto nie używają atramentów rozpuszczalnikowych,

    Jeśli dobrze pamiętam, niektóre drukarki foto mają standardowo kartridże z
    atramentem czarnym i RGB oraz dodatkowy kartridż foto (chyba CMYK) wstawiany
    zamiast czarnego. Takie rozwiązanie na pewno było w drukarkach HP, więc
    wysuwasz pochopne wnioski.

    A blokada jest spowodowana instalacją najnowszych sterowników HP, o czym
    głośno było jakiś czas temu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 8. Data: 2019-09-21 16:29:08
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 21.09.2019 o 14:36, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > A blokada jest spowodowana instalacją najnowszych sterowników HP, o
    > czym głośno było jakiś czas temu

    No tak myślałem, choć się z nimi (głośnymi) nie spotkałem.

    A czy ktoś wie, czy da się jakoś zrobić downgrade?

    A maszyna ma swój urok: WiFi, Bluetooth, i w PC-cie niezły soft "obsługowy".

  • 9. Data: 2019-09-21 16:54:37
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako JaNus <p...@b...pl>
    w artykule <news:5d8633b4$0$17344$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > No tak myślałem, choć się z nimi (głośnymi) nie spotkałem.
    >
    > A czy ktoś wie, czy da się jakoś zrobić downgrade?

    Nie dostałeś sterowników razem z drukarką?
    Nie umiesz sprawdzić, kiedy był szum i sprawdzić, czy może mieć starsze
    sterowniki? Bo jak jest zeszłoroczna, to możesz nic nie znaleźć. Możesz też
    spróbować ze sterownikami wcześniejszego modelu o nazwie HP Officejet Pro
    6230 ePrinter.
    Swoją drogą zmiana modeli mogła być jednym z elementów wprowadzania nowych
    zabezpieczeń.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 10. Data: 2019-09-22 03:58:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej P. Wozniak" 5d861c5d$0$505$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > (chyba CMYK) wstawiany zamiast czarnego. Takie rozwiązanie na pewno było w
    drukarkach HP, więc wysuwasz pochopne wnioski.

    Która drukarka ma kartridże RGB i addytywnie drukuje?
    Aby było jasne -- tylko pytam. [pachnie witrażem]

    --