  • 1. Data: 2017-03-23 20:16:30
    Temat: Drukowanie przez Wi-Fi
    Od: Malkontent <m...@g...pl>

    Witam,

    Jest sobie router TP-Link 340G i jest sobie drukarka pozwalająca
    drukować bez pośrednictwa kabla USB. Konkretnie plujka Canona
    Pixma MG 3650. Niestety drukarka nie widzi routera, albo router nie
    widzi drukarki. Pod routerem bezproblemowo chodzi smartfon i tablet.
    Po zainstalowaniu programu do obsługi druku na smartfona nie da się
    znaleźć drukarki.Sam router jest widoczny w smartfonie. Na chwilę
    obecną nie mam kabla USB, ale w instrukcji do drukarki napisano, że
    można skonfigurować drukowanie bez konieczności podpinania kabla.
    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2017-03-23 21:24:20
    Temat: Re: Drukowanie przez Wi-Fi
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 20:16, Malkontent pisze:
> [...]
    > obecną nie mam kabla USB, ale w instrukcji do drukarki napisano, że
    > można skonfigurować drukowanie bez konieczności podpinania kabla.

    Przeczytać dokładnie instrukcję.
    Nie mam tej drukarki, ale po pobieżnym zapoznania się z opisem obawiam
    się, że drukarka ma tylko tryb WiFi ad hoc.
    Wiec raczej nie można drukować przez sieć lokalną (za pośrednictwem
    routera) a tylko łącząc się tabletem czy innym smartfonem po WiFi
    bezpośrednio do tej drukarki. W instrukcji powinien być opis jak to zrobić.

  • 3. Data: 2017-03-23 22:51:57
    Od: Malkontent <m...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:24:20 +0100, t-1 <t...@t...pl> napisał:

    >Przeczytać dokładnie instrukcję.
    >Nie mam tej drukarki, ale po pobieżnym zapoznania się z opisem obawiam
    >się, że drukarka ma tylko tryb WiFi ad hoc.
    >Wiec raczej nie można drukować przez sieć lokaln? (za po?rednictwem
    >routera) a tylko ł?cz?c się tabletem czy innym smartfonem po WiFi
    >bezpo?rednio do tej drukarki. W instrukcji powinien być opis jak to zrobić.

    No cóż, ja z reguły zaczynam od instrukcji. Są dwie metody drukowania
    (według instrukcji). Z użyciem routera i z bezpośrednio ze smartfona.
    Obie nie działają. Wydaje mi się że w drukarce szwankuje Wi-Fi. Niby
    kontrolka się świeci, ale nie wysyła ani nie odbiera sygnału.Najpierw
    winiłem router. Instrukcja nic nie mówi na ten temat, a przynajmniej
    ja nic nie znalazłem. Żeby było śmieszniej to instrukcja elektroniczna
    w formie pdf'a ma ponad 900 stron (sic!).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-03-24 08:47:31
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > drukować bez pośrednictwa kabla USB. Konkretnie plujka Canona
    > Pixma MG 3650. Niestety drukarka nie widzi routera, albo router nie

    Mam Canona z WiFi i w moim przypadku trzeba było sparować drukarkę i
    router WPS, wszystko działa bez problemu.

    http://www.canon.pl/support/consumer_products/pixma_
    printer_wireless_connection_setup/mg3550_printer_wir
    eless_connection_setup/

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 5. Data: 2017-03-24 11:05:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-23 o 22:51, Malkontent pisze:

> [...]
    > ja nic nie znalazłem. Żeby było śmieszniej to instrukcja elektroniczna
    > w formie pdf'a ma ponad 900 stron (sic!).

    Zacząłbym od uzgodnienia trybu transmisji (802.11b/g/n), ustawienia
    wspólnego (czyli obsługiwanego przez wszystkie Twoje urządzenia)
    szyfrowania (np. WEP, TKIP, AES, CIPHER), ustawienia autentykacji (np.
    WPA, WPA2, EAP, TTLS, KERBEROS).

    Jeśli wszystkie Twoje urządzenia będą gadać "tak samo", to muszą się
    dogadać.
    A drukowanie (a w zasadzie transmisja Ethernet) jest taka sama, kabel
    czy WiFi to tylko medium.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-03-24 18:27:17
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam Canona z WiFi i w moim przypadku trzeba było sparować drukarkę i
    > router WPS, wszystko działa bez problemu.

    WPS to pierwszy element który się dezaktywuje z powodu podatności na ataki

  • 7. Data: 2017-03-25 08:32:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale to chyba we wszystkich językach swiata ;-)
    Przeszukaj po słowach kluczowych.

    -----

  • 8. Data: 2017-03-25 08:36:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale niekoniecznie na środku pustyni lub w sercu puszczy, WiFi na
    szczęście/nieszczęście mały zasięg ma.
    Poza tym są co najmniej dwie metody WPS - na sam guzik lub z kodami PIN.
    Trafiają się takie pary router-urządzenie, że bez WPS to za ch.. ręcznie nie
    skonfigurujesz.

    -----

  • 9. Data: 2017-03-25 14:33:34
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 24.03.2017 o 18:27, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > WPS to pierwszy element który się dezaktywuje z powodu podatności na ataki

    Jak bym miał patrzeć na wszytki zagrożenia to bym mieszkał w jaskini i
    polował dzidą na szczury. Jak mają się włamać to się włamią, a tak co mi
    zrobią z drukarką jak jest wyłączona?

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 10. Data: 2017-03-25 15:07:30
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2017-03-25 o 14:33, Chris pisze:

    > Jak bym miał patrzeć na wszytki zagrożenia to bym mieszkał w jaskini i
    > polował dzidą na szczury. Jak mają się włamać to się włamią, a tak co mi
    > zrobią z drukarką jak jest wyłączona?

    Zamienią w Drukarkę Zombi.

    miab