  • 1. Data: 2019-07-16 12:51:54
    Temat: Drzwi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Producenci filmow s-f przescigaja sie w pomyslach na drzwi/grodzie.
    Przesuwne, jak przyslona w obiektywie itp.

    Jak myslicie - co by bylo najlepsze, gdyby jeszcze musialo zapewnic
    szczelnosc w razie potrzeby ?

    zwykle ordynarne uchylne, o zaokraglonych rogach, jak na statkach ?

    Przesuwne fajnie wygladaja, ale wcale nie szczelne, i miejsca gdzies z
    boku wymagaja :-)

    A kwestia troche zahacza o ten hyperloop - w rurze beda potrzebne
    jakies grodzie na stacjach, a moze i co pewien czas ...

    J.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=umfvm8I9_oU
    https://www.youtube.com/watch?v=Oc9_Muk8Xlo
    https://www.youtube.com/watch?v=tO1QEm71dQs

  • 2. Data: 2019-07-16 13:14:38
    Temat: Re: Drzwi
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 12:51, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A kwestia troche zahacza o ten hyperloop - w rurze beda potrzebne jakies
    > grodzie na stacjach, a moze i co pewien czas ...

    Zawór kulowy działa niezawodnie.
    Na tej zasadzie mogą działać bardzo szczelne drzwi.
    https://youtu.be/7mKfOxv8KPY

    WM

  • 3. Data: 2019-07-16 13:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Zawór kulowy działa niezawodnie.
    >Na tej zasadzie mogą działać bardzo szczelne drzwi.
    >https://youtu.be/7mKfOxv8KPY

    W kosmos troche za ciezki i za duzy ... choc jak opanujem
    antygrawitacje to moze nie.
    Ale do hyperloopa faktycznie w sam raz ... pomijajac trudnosci
    transportowe :-)

    Ale dwie rzeczy mnie martwia:
    -te uszczelki sie nie zuzywaja ? Co prawda proznia sama by dociskala.
    -ten otwor w kuli nie niszczy uszczelek dodatkowo w czasie
    otwierania/zamykania ?

    J.

    WM

  • 4. Data: 2019-07-16 15:44:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 13:35, J.F. pisze:
> [...]
    > -te uszczelki sie nie zuzywaja ? Co prawda proznia sama by dociskala.
    > -ten otwor w kuli nie niszczy uszczelek dodatkowo w czasie

    Nie przewidujesz serwisowania i wymiany zużytych uszczelek?

    WM

  • 5. Data: 2019-07-16 20:02:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Jul 2019 15:44:12 +0200, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie przewidujesz serwisowania i wymiany zużytych uszczelek?

    Ile razy w zaworze kulowym wymieniałeś uszczelkę?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-07-16 21:29:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 20:02, Marek pisze:

    > Ile  razy w zaworze kulowym wymieniałeś uszczelkę?

    W pociągach jeżdżą różni ludzie np. kibole, którzy mają różne pomysły,
    więc trzeba przewidzieć wysoką idiotoodporność konstrukcji.

    WM

  • 7. Data: 2019-07-16 22:31:39
    Od: 4...@g...com

    Najlepsze drzwi jakie widzialem byly na Barbarelli. Przyciely Fondzie ogonek z
    futerka. A moze to nie drzwi mi sie podobaly. Trudno pamietac cos co bylo z z 45 lat
    temu. Drugie proste w obsludze bylu na Planie Numer 9 z Kosmosu. Troche sie dykta
    zacinala ale ogolnie byly ok.

  • 8. Data: 2019-07-17 12:15:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Najlepsze drzwi jakie widzialem byly na Barbarelli. Przyciely Fondzie
    >ogonek z futerka.
    >A moze to nie drzwi mi sie podobaly. Trudno pamietac cos co bylo z z
    >45 lat temu.

    -ech, krew sie w żyłach gotuje ...
    -to nie krew, to wapno Ci się lasuje
    :-)

    Jest/bywa na youtube ... albo na cda

    >Drugie proste w obsludze bylu na Planie Numer 9 z Kosmosu. Troche sie
    >dykta zacinala ale ogolnie byly ok.

    A nie znam ... albo nie pamietam.
    Dzieki za przypomnienie, poszukam przy okazji ... ale najpierw
    Barbarella :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-07-17 17:00:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.07.2019 o 22:31, 4...@g...com pisze:
    > Najlepsze drzwi jakie widzialem byly na Barbarelli. Przyciely Fondzie ogonek z
    futerka. A moze to nie drzwi mi sie podobaly. Trudno pamietac cos co bylo z z 45 lat
    temu.
    Dla zainteresowanych techniką drzwiową z 1968:
    27 minuta filmu ;-)
    Jacek

  • 10. Data: 2019-07-17 17:08:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 17:00, Jacek pisze:
    > Dla zainteresowanych techniką drzwiową z 1968:
    > 27 minuta filmu ;-)

    No to do pełni szczęścia brakuje tylko linku. :-)

    Robert