  • 1. Data: 2019-09-11 20:50:34
    Temat: Dumping chyba.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Dostaję newsletter z Bangood. Przeglądam, czasem coś kupię. W
    dzisiejszym przetwornica 230->12 5A za... 2,99 USD. Jakim cudem Chińczyk
    za tę cenę: kupi części, zaprojektuje, wykona, sprzeda, zapłaci pewnie
    jakieś podatki, kupi miskę ryżu dla więźnia, który mu to montuje?
    Zgaduję, że nie robi tego w ramach Caritas i coś na tym zarabia.
    I żeby to jeszcze były rzeczy zmontowane na tekturze z najgorszych
    przestarzałych układów. Ale nie, wszystko jest OK, do respiratora bym
    może tego nie wsadził, ale w normalnym użytkowaniu nic mi nigdy nie padło.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2019-09-11 21:04:24
    Temat: Re: Dumping chyba.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.09.2019 o 20:50, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > przestarzałych układów. Ale nie, wszystko jest OK, do respiratora bym
    > może tego nie wsadził, ale w normalnym użytkowaniu nic mi nigdy nie padło.

    Na pewno to nie jest ręcznie montowane, parę arduin kupiłem, montaż jest
    naprawdę elegancki, nie ma sie do czego przyczepić.
    Zapewne podatki i ZUSy mniejsze, podobno rząd chiński dopłaca do
    wysyłek. Ja raczej myślę, że oryginalne Arduino w cenie 20 ojro
    jest co najmniej kilka razy za drogie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2019-09-11 21:15:16
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 11/09/2019 20:04, Cezary Grądys wrote:
    > W dniu 11.09.2019 o 20:50, Pawel "O'Pajak" pisze:
    >>

    > Ja raczej myślę, że oryginalne Arduino w cenie 20 ojro
    > jest co najmniej kilka razy za drogie.

    przepraszam ale pierdzielisz od rzeczy...

    Zbuduj sam i sprzedawaj za 10 euro jak jestes cwaniak...

    Nie zapomnij o
    - stronie, ktora obsłuzy xk/rqs
    - napisania środowiska programistycznego
    - zatrudnienie Devrel
    - inwestycjach w inowacje
    - zapewni pomoc techniczną, fora intenetowe itp

    c.

  • 4. Data: 2019-09-11 21:39:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 21:15, Cezar wrote:
    > przepraszam ale pierdzielisz od rzeczy...
    > Zbuduj sam i sprzedawaj za 10 euro jak jestes cwaniak...
    > Nie zapomnij o
    > - stronie

    Robisz raz, z grubsza, więc koszty asymptotycznie spadają do nieistotnych.

    >, ktora obsłuzy xk/rqs

    Rozwiń bo to nie jest jasne.

    > - napisania środowiska programistycznego

    Robisz raz, ponadto pryszczate nastolatki napisały już dawno temu w 95%
    i jest za friko wiec może nie przesadzajmy, znowu koszta spadają
    asymptotycznie do zera. Środowisko Arduino swoją drogą jest samo w sobie
    wyjątkowo mizerne a istotą jest kod pisany przez frajerów za friko w
    postaci biblitek. To nie jest Rocket Science.

    > - zatrudnienie Devrel

    Devrel? Nie wiem czy dobrze kojarzę co to i po co to. Rozjaśnij.

    > - inwestycjach w inowacje

    Znaczy co konkretnie w Arduino jest innowacją?

    > - zapewni pomoc techniczną, fora intenetowe itp

    Pryszczate nastolatki i frajerzy z pl.misc.e... robią to za friko.

    Jak widzisz koszta Arduino ponoszone są głównie przez ludzi spoza
    Arduino. Oni naprawdę tego g++ nie napisali od nowa ani nie zrobili tych
    wszystkich shieldów.

    Model tego typu fenomentów jak Ardiuno jest zupełnie inny niż chcieli by
    teoretyzujący ekonomiści. To się po prostu przytrafia i bum. To mniej
    więcej tyle jeśli chodzi o businessplan itp duperele. Jak by to nie było
    Arduino to by było co innego.

  • 5. Data: 2019-09-11 22:11:07
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    >
    > Dostaję newsletter z Bangood. Przeglądam, czasem coś kupię. W
    > dzisiejszym przetwornica 230->12 5A za... 2,99 USD. Jakim cudem Chińczyk

    A jesteś pewien, że to nie demontaż?
    W takich cenach kupowałem właśnie takie, nieużywane ale z demontażu.

    Np.:
    https://www.banggood.com/AC-DC-12V-2_5A-30W-Switchin
    g-Power-Bare-Board-Monitor-Stabilivolt-Power-Module-
    AC-100-240V-To-DC-12V-p-1181624.html

    --
    AWa.

  • 6. Data: 2019-09-11 22:45:21
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 11/09/2019 20:39, heby wrote:

    > Robisz raz, z grubsza, więc koszty asymptotycznie spadają do nieistotnych.
    jasne, Arduino nigdy nie apdejtowali strony. Jest tam dośc spory team
    pracujący nad tym

    > Rozwiń bo to nie jest jasne.
    tysiące zapytań na sek. Nie zapominaj że to nie tylko strona a także
    róznego rodzaju webserwisy (np do pobierania bibliotek)

> [...]
    > wyjątkowo mizerne a istotą jest kod pisany przez frajerów za friko w
    > postaci biblitek. To nie jest Rocket Science.
    Jakie jeat takie jest. Jakoś miliony uzytkowników jest zadowolonych.
    Zrób lepsze za pół ceny.

    > Devrel? Nie wiem czy dobrze kojarzę co to i po co to. Rozjaśnij.

    Developer relations, developer advocate itp. Firmy takie zatrudniają
    ludzi, któży jeżdżą po konferencjach, robią filmiki na YT, piszą
    artykuły, blogi, dokumentację, przykłady, itp

    > Znaczy co konkretnie w Arduino jest innowacją?

    Jak by firma Arduino zakończyła na Uno to już by jej nie było - zobacz
    sobie na katalog ich produktów. Nie biorą się z nikąd.

> [...]
    >
    > Jak widzisz koszta Arduino ponoszone są głównie przez ludzi spoza
    > Arduino. Oni naprawdę tego g++ nie napisali od nowa ani nie zrobili tych

    Zrób lepsze i przekonaj miliony aby to kupili a frajerów pl.misc.e...
    aby zrobili za friko.

  • 7. Data: 2019-09-11 23:14:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 22:45, Cezar wrote:
    > jasne, Arduino nigdy nie apdejtowali strony. Jest tam dośc spory team
    > pracujący nad tym

    Dośc spory czyli? Setka? Tysiąc?

    > tysiące zapytań na sek. Nie zapominaj że to nie tylko strona a także
    > róznego rodzaju webserwisy (np do pobierania bibliotek)

    Hmmm... idę o zakład że rozwiązaliśmy to już globalnie bez udziału
    właściciela domeny i angażowania jego zasobów. Kupuje się cache i już.
    Stawianie serwerów na kompie pod biurkiem to raczej lata 90.

    > Jakie jeat takie jest.

    O nie nie. To istotne. Oni nie napisali Eclipse czy Netbeans. Oni
    napisali kiepski edytor i podpieli kilka darmowych gotowców pod menu.
    Tam naprawdę nie ma nic więcej.

    > Jakoś miliony uzytkowników jest zadowolonych.

    Wątpie aby to były miliony. Ponadto alternatywa w postaci jakiegoś
    notepad++ wymaga toroche rzeźby więc nic dziwnego że miganie diodą
    łatwiej napisać w czymś zintegrowanym. Nijak to nie świadczy o
    zarąbistości takowego środowiska. Co najwyżej na łatwości instalacji 4
    kliki vs 7 klików. Lenistwo to czasem siła napędowa informatyki.

    > Zrób lepsze za pół ceny.

    Nie bardzo rozumiem ten argument. Za jakie pół ceny skoro nie wiesz ile
    kosztowało i ile się zwraca w każdym egemplarzu arduino i ile pracy
    pochłoneło?

    > Developer relations, developer advocate itp.

    Czyli dobrze kojarzę.

    >  Firmy takie zatrudniają
    > ludzi, któży jeżdżą po konferencjach, robią filmiki na YT, piszą
    > artykuły, blogi, dokumentację, przykłady, itp

    Nie przypominam sobie aby po konferencjach jeździli i pokazywali
    Arduino, przynajmniej na początku. Potem marketing zrobił się sam, za
    friko. Tak wyszło.

    > Jak by firma Arduino zakończyła na Uno to już by jej nie było - zobacz
    > sobie na katalog ich produktów. Nie biorą się z nikąd.

    Czyli innowacyjnośc polega na czym? Że wsadzili inny procesor i poraz
    kolejny spieprzyli płytkę? Uuuu Panie, toż to codzienność w każdej
    firmie tego typu.

    Pokaż mi tą innowację, nad którą wytracili te miliony dolarów inwestycji
    arabskich szejków.

    > Zrób lepsze i przekonaj miliony aby to kupili a frajerów pl.misc.e...
    > aby zrobili za friko.

    Idiotyczny argument. Ktoś musiał wypełnić niszę zabawek typu Arduino. To
    mógł być STM32 z Discovery, tylko oni jak każde korpo nie mają śladu
    pomysłu na produkt. To mógły być Atmel tylko oni nie mieli śladu
    czegokolwiek. To mógłby być nawet Megawin tylko oni nie widzą nic poza
    Chinami. Ale mógł to być każdy. Padło na Arduino bo tak wyszło. Dalej
    nie widzę gdzie tu jakaś specjalna magia skoro ktoś musiał wypełnić tą
    niszę.

    Żeby była jasność: doceniam pomysł i rozmach jaki im nieoczekiwanie
    wyszedł. Tylko że jak to zwykle bywa jak się zdrapie farbę to pod spodem
    jest tylko balon. Arduino nie zrobiło za dużo poza ładnym pozbieraniem
    do kupy kilku narzędzi i wygenerowaniem przypadkiem ekosystemu biblitek,
    shieldów i platformy do edukacji. Natomiast bardzo doceniam to że
    przemycili C++ do świada embedded. Na złość wszystkim którzy wypruwali
    sobie żyły żeby pokazać że C++ tam nie pasuje, nie działa i procesory od
    tego mleka nie dają.

  • 8. Data: 2019-09-11 23:18:48
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-09-11 o 22:11, Andrzej W. pisze:

> [...]
    >
    > Np.:
    > https://www.banggood.com/AC-DC-12V-2_5A-30W-Switchin
    g-Power-Bare-Board-Monitor-Stabilivolt-Power-Module-

    Nowy zasilacz montażowy 12V 100W w pudełku dostępny od ręki w PL na
    All...o za 6,21$ to dopiero zagadka.
    Kupiłem takie dwa i widać że są ewidentnie nowe, model S-100-12
    Z filtrem na wyjściu i wejściu i 3842 kontrolerem...
    Jaki musi być koszt produkcji i transportu że w Polsce opłaca się to
    sprzedawać...
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2019-09-11 23:23:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Cezar <c...@t...pl.nospam> napisał(a):
    > jasne, Arduino nigdy nie apdejtowali strony. Jest tam dośc spory team
    > pracujący nad tym

    Mają spory team do updatowania strony? Po co? Ile jest zmian dziennie?

    > Zrób lepsze za pół ceny.

    Typowa głupia odpowiedź. Jak ktoś skrytykuje film, to też mówisz "nakręć
    lepszy"? IDE jest bardzo prymitywne, na pewno dużo kasy w nie nie włożono.

    > Jak by firma Arduino zakończyła na Uno to już by jej nie było - zobacz
    > sobie na katalog ich produktów. Nie biorą się z nikąd.

    Nie biorą się znikąd a jednocześnie wiele innowacji nie wymagały. To nie są
    jakieś skomplikowane płytki.

    > Zrób lepsze i przekonaj miliony aby to kupili a frajerów pl.misc.e... aby
    > zrobili za friko.

    Znów te same chwyty.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2019-09-12 00:41:31
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 11/09/2019 22:14, heby wrote:

    > Dośc spory czyli? Setka? Tysiąc?

    Kilka osób. Linkedin podaje 188 pracowników - policz koszty utrzymania

    > Hmmm... idę o zakład że rozwiązaliśmy to już globalnie bez udziału
    > właściciela domeny i angażowania jego zasobów. Kupuje się cache i już.
    > Stawianie serwerów na kompie pod biurkiem to raczej lata 90.

    kupuj się cache, loadbalancery, cloud. Wszystko się dzieje samo.

    > O nie nie. To istotne. Oni nie napisali Eclipse czy Netbeans. Oni
    > napisali kiepski edytor i podpieli kilka darmowych gotowców pod menu.
    > Tam naprawdę nie ma nic więcej.
    To nie jest środowisko do wykorzystania profesjonalnego. to jest
    produkt czysto edukacyjny i tak jest reklamowany.

> [...]
    > zarąbistości takowego środowiska. Co najwyżej na łatwości instalacji 4
    > kliki vs 7 klików. Lenistwo to czasem siła napędowa informatyki.

    jw

    > Nie bardzo rozumiem ten argument. Za jakie pół ceny skoro nie wiesz ile
    > kosztowało i ile się zwraca w każdym egemplarzu arduino i ile pracy
    > pochłoneło?

    Nie wiem ile kosztowało - wyliczyli ze opłacalne będzie jak będzie
    kosztowało "tyle" i za tyle sprzedają.

> [...]

    > firmie tego typu.
    >
    > Pokaż mi tą innowację, nad którą wytracili te miliony dolarów inwestycji

    https://store.arduino.cc/
    Uważasz że nie potrzeba zadnego R&D aby wypuścić tyle produktów?
    Jak myślisz - ile osób potrzeba żeby opracować te płytki?
    Teraz pomnóż przez roczne zarobki. zaręczam że wyjdą M$

> [...]
    > Chinami. Ale mógł to być każdy. Padło na Arduino bo tak wyszło. Dalej
    > nie widzę gdzie tu jakaś specjalna magia skoro ktoś musiał wypełnić tą

    No widzisz, bo wg mnie suckesem arduino nie jest sama płytka i atmega
    tylko środowisko które daje mozliwość praktycznie bezproblemowe zaczęci
    zabawy. Sam Atmel i inni tego nie wymyślili. Zainstalowanie środowiska
    do STM to męka z tego co pamiętam i nie jestem pewien czy jest w pełni
    darmowe.

> [...]
    > przemycili C++ do świada embedded. Na złość wszystkim którzy wypruwali
    > sobie żyły żeby pokazać że C++ tam nie pasuje, nie działa i procesory od

    I Bardzo dobrze że to wiesz. Uzytkownik Arduino, który będzie chciał
    zrobić coś poważniejszego na Atmelu czy innym MCU też w pewnym momencie
    się tego dowie.

    c.