  • 1. Data: 2018-10-28 11:56:51
    Temat: Dwa gramy litu
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    Czołem,
    Ostatnio linie lotnicze utrudniły życie pasażerom. Postanowiłem więc
    przeczytać, co wolno mi wziąć do samolotu, i natknąłem się na zapis, że
    w bateriach i akumulatorach litowych może być co najwyżej dwa gramy
    litu. To niewiele mówi, więc postanowiłem policzyć:

    2/7=0.286 mola litu
    0.286*96500=27571 kulombów
    27571/3600=7.66 Ah

    W mojej lustrzance siedzi akumulatorek 1860mAh, 7.2V, a więc zbudowany z
    dwóch ogniw. Jeśli więc wezmę drugi akumulator w torbie, to wykorzystam
    cały limit. Biorąc dodatkowo komórkę łamię prawo lotnicze :-)
    A gdzie tu jakiś laptop...

    P.P.

  • 2. Data: 2018-10-28 12:23:29
    Temat: Re: Dwa gramy litu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-28, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
> [...]
    > dwóch ogniw. Jeśli więc wezmę drugi akumulator w torbie, to wykorzystam
    > cały limit. Biorąc dodatkowo komórkę łamię prawo lotnicze :-)

    Każda linia ma nasr...a po swojemu. Niektóre stosuja rozsądne kryterium
    gęstości mocy (i dalej pewne uproszczenia). Różne są też zasady
    odnośnie co idzie do kabiny a co z odprawianym bagażem. Dodatkowo cyrki
    wystepują też na różnych lotniskach bo ichniejsza ochrona ma też swoje
    zasady, w dodatku bywa, że sprzeczne z tymi linii. Ale of 2g Li to
    pierwsze słyszę :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-10-28 12:41:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.10.2018 12:23, Marcin Debowski pisze:

    > Ale of 2g Li to pierwsze słyszę :)

    To już nie "pierwsze słyszymy"? Wyszedłeś z T.?
    Jak miło. Przynajmniej na p.r.f.c.

  • 4. Data: 2018-10-28 16:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 11:56:51 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):
> [...]
    > dwóch ogniw. Jeśli więc wezmę drugi akumulator w torbie, to wykorzystam
    > cały limit. Biorąc dodatkowo komórkę łamię prawo lotnicze :-)

    A wiec ... martwe prawo, czy ... dodatkowa oplata ?
    Za ogniotrwaly pojemnik :-)

    Czy MS juz zaciera rece - nie woz laptopa, u nas masz wszytko w
    chmurze ...

    A tak swoja droga - czy te baterie w stanie rozladowanym sa nadal
    niebezpieczne ?

    J.

  • 5. Data: 2018-10-29 13:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >0.286*96500=27571 kulombów
    >27571/3600=7.66 Ah

    >W mojej lustrzance siedzi akumulatorek 1860mAh, 7.2V, a więc

    Czyli jedno takie ogniwo zawiera pol grama litu.
    A ile wazy ?

    Tak na moj gust, to stosunkowa niewielka jest "zawartosc substancji
    czynnej" w stosunku do calej masy.

    Nie ma sie co dziwic, biorac pod uwage jak ogniwo li-ion dziala ... a
    inne maja chyba jeszcze gorzej.

    Ech, duzo jeszcze pracy przed chemikami, duzo mozna zoptymalizowac ...

    J.

  • 6. Data: 2018-10-30 08:27:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-28 o 11:56, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > przeczytać, co wolno mi wziąć do samolotu, i natknąłem się na zapis, że
    > w bateriach i akumulatorach litowych może być co najwyżej dwa gramy

    Na forach ludzie narzekają, że linie lotnicze coraz częściej odrzucają
    przesyłki z telefonami kupionymi w Chinach - właśnie ze względu na baterię.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-10-30 08:34:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-30, Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    > Na forach ludzie narzekają, że linie lotnicze coraz częściej odrzucają
    > przesyłki z telefonami kupionymi w Chinach - właśnie ze względu na baterię.

    Cześć sprzedawców ostrzega, ze własnie z tego powodu coś nie zawiera
    aku. Przy czym, jak czasami patrzę na oznaczone taką uwagą przedmioty to
    odnosze wrażenie, że ktos tu próbuje dodatkowo zarobic.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-11-15 17:39:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2018 08:27, Miroo wrote:
    > Na forach ludzie narzekają, że linie lotnicze coraz częściej odrzucają
    > przesyłki z telefonami kupionymi w Chinach - właśnie ze względu na baterię.

    Praktycznie za każdym razem chiński sprzedawca informował mnie że kosz
    wysyłi większy bo musi wysać specjalną metodą któa akceptuje baterie.
    Chińczycy bez problemu sobie z tym radzą.