  • 1. Data: 2015-07-27 09:09:57
    Temat: Dwa odbiorniki RFID nad sobą.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Chciałbym dać dwa odbiorniki RFID Unique (125 kHz) w jednej obudowie tak
    by jeden czytał karty przyłożone z przodu obudowy a drugi z tyłu
    (obudowa zamocowana na szybie).
    Jedna antena (fi 16) będzie znacznie większa od drugiej (fi 8).
    Obudowa grubości ok. 5 cm.
    Co zrobić by anteny wzajemnie się nie zakłócały a jednocześnie by nie
    musieć zbytnio ograniczać zbytnio ich zasięgu?

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2015-07-27 17:35:48
    Temat: Re: Dwa odbiorniki RFID nad sobą.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co zrobić by anteny wzajemnie się nie zakłócały a jednocześnie by nie
    > musieć zbytnio ograniczać zbytnio ich zasięgu?

    Taka 16cm antena (jesli caly uklad poprawnie zrobiony) powinna przy
    pasywnych tagach miec te kilkanascie cm zasiegu. Nie wiem wiec po co
    chcesz dawac 2. Mysle, ze taka jedna antenka obsluzy 2 strony bez
    problemu. No chyba, ze metalowe cos bardzo blisko.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2015-07-27 21:59:26
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-07-27 o 17:35, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Nie wiem wiec po co
    > chcesz dawac 2. Mysle, ze taka jedna antenka obsluzy 2 strony bez
    > problemu. No chyba, ze metalowe cos bardzo blisko.

    Bo muszę wiedzieć z której strony szyby jest ten tag.
    Nie za bardzo wiem jak to by można na jednym odbiorniku zrobić.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2015-07-27 22:21:45
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 27.07.2015 o 21:59, Andrzej W. pisze:

    > Bo muszę wiedzieć z której strony szyby jest ten tag.
    > Nie za bardzo wiem jak to by można na jednym odbiorniku zrobić.

    Miałem podobny problem na ściance gipsowej, ale to jednak ~10cm było.
    Podkleiłem czytnik folią aluminiową zgodnie zresztą z sugestią
    producenta. Nie wiem czy z szybą się to uda - trzeba będzie chyba te
    czytniki odsunąć / przenieść jeden gdzie indziej. Innym rozwiązaniem
    może być tryb karta + pin albo przycisk + potwierdzenie kartą.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2015-07-28 10:53:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co zrobić by anteny wzajemnie się nie zakłócały a jednocześnie by nie
    > musieć zbytnio ograniczać zbytnio ich zasięgu?

    Warstwa miedzi (większa od anten) między antenami zaekranuje je od siebie,
    ale będzie stanowiła dla każdej zwarty zwój obniżając ich skuteczność.
    Warstwa ferrytu między anteną a warstwą miedzi zamknie w sobie pole z tyłu
    anteny nie dopuszczając go do warstwy miedzi, która w ten sposób stanie się
    "niewidzialna" dla anteny - nie będzie zwartym zwojem.
    Przypuszczam, że to:
    http://www.digikey.com/product-detail/en/EFX%2805%29
    -240X240/399-10920-ND/4290986
    może się sprawdzić, ale wymagało by eksperymentów.
    Są też cieńsze/tańsze, ale (nie wiem dlaczego) wydaje mi się, że przy małej
    częstotliwości to jakaś rozsądna grubość jest potrzebna.
    P.G.

  • 6. Data: 2015-08-10 12:05:07
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.07.2015 um 10:53 schrieb Piotr Gałka:

    > Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    W naszych ustrojstwach (pola z max 36 RFIDs reader) stosujemy różne
    metody. Jedna to przełączane anteny do jednego czytnika (przy kilku
    antenach, max. 4), druga to przemiatanie czytników tak, aby dwa
    sąsiednie nie były załączone na raz.

    Waldek