  • 1. Data: 2018-03-29 10:15:22
    Temat: Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Chodzi o pamięci DDR3(L) SO-DIMM (w notebooku).
    Czy jest szansa na uzyskanie trybu dwukanałowego pamięci w przypadku użycia
    dwóch modułów różnych producentów o tej samej pojemności. Czy może jeden z
    nich być 1,5 V, a drugi 1,35 V?

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 2. Data: 2018-03-29 11:09:23
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 29.03.2018 o 10:15, Marcin G. pisze:
> [...]
    > użycia dwóch modułów różnych producentów o tej samej pojemności. Czy
    > może jeden z nich być 1,5 V, a drugi 1,35 V?

    Płyty główne w notebookach są bardzo ograniczone w biosie, wątpię, aby
    była możliwość sterowania napięciami z poziomu biosu, poza tym, czy
    chipset płyty głównej to obsługuje (tryb dwukanałowy).
    Tak z ciekawości, po co Tobie tryb dwukanałowy na laptopie? Przyśpieszy
    to tylko operacje oparte o odczyt/zapis w pamięci. W zwykłym komputerze,
    to zysk do kilku % maksymalnie.

  • 3. Data: 2018-03-29 11:54:33
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > tylko operacje oparte o odczyt/zapis w pamięci. W zwykłym komputerze, to

    Chyba już od lat tryb dwukanałowy jest standardem. Był już w czasach DDR2.
    Wcześniej nie wiem.
    Czytałem, że dość dużo daje w operacjach graficznych, w komputerach z
    zintegrowaną grafiką.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 4. Data: 2018-04-10 23:28:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin G." 5abcb7de$0$679$6...@n...neostrada.pl

    > Chyba już od lat tryb dwukanałowy jest standardem.

    Nawet jest Flex.

    > Był już w czasach DDR2. Wcześniej nie wiem.
    > Czytałem, że dość dużo daje w operacjach graficznych, w komputerach z zintegrowaną
    grafiką.

    Ponoć nie daje wiele -- do 20% na komunikacji z RAMką,
    ale i co z tego, skoro laptop wciąż czeka na dysk? ;)
    (aby czytać kilobajty na sekundę)

    Przyspieszenie może dać inna gospodarka (mniej
    operacji dyskowych) i zamiana HDD na SSD.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 5. Data: 2018-04-11 09:48:06
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

[...]

    Mamy 2018 rok. Ktoś używa jeszcze HDD jako głównego dysku?
    Pomijam specjalistyczne zastosowania.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 6. Data: 2018-04-11 13:44:23
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin G." napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Mamy 2018 rok. Ktoś używa jeszcze HDD jako głównego dysku?
    > Pomijam specjalistyczne zastosowania.

    Niemal każda pani Jadzia w księgowości, łącznie z milionem innych
    urzędników, nauczycieli, pielęgniarek w rejestracji, nauczycieli z
    najtańszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma Brajankami
    i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komunię dostali

  • 7. Data: 2018-04-11 14:58:14
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > najtańszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma
    > Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komunię

    Oni raczej nie zadają tutaj pytań.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 8. Data: 2018-04-11 15:36:55
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin G." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Oni raczej nie zadają tutaj pytań.

    Hmm, mam w jednym z komputerów talerzowego Samsunga F3 1TB jako dysk
    systemowy. Zajechany jest tak, że dostęp do niektórych sektorów trwa "wieki"
    a nabite ma kilkadziesiąt tys. godzin pracy :) Tymczasem w szufladzie leżą
    dwa nieużywane SSD. Po prostu w tym, do czego służy ów komp, taka kondycja
    dysku i wydajność jest po prostu wystarczająca.

  • 9. Data: 2018-04-11 18:12:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 14:58, Marcin G. pisze:

    > Oni raczej nie zadają tutaj pytań.

    Nie doceniasz nauczycieli i kilku innych grup zawodowych.
    Za to przeceniasz dobrobyt rodaków.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-04-12 16:10:50
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 11 Apr 2018 18:12:13 +0200, RadoslawF wrote:

    > Nie doceniasz nauczycieli i kilku innych grup zawodowych.
    > Za to przeceniasz dobrobyt rodaków.

    SSD atrybutem dobrobytu był z 5 lat temu.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka