  • 1. Data: 2017-10-15 11:31:21
    Temat: DxO 11 za free
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    Jeśli kogoś zainteresuje:

    https://sharewareonsale.com/s/dxo-optics-pro-elite-s
    ale

    P.P.

  • 2. Data: 2017-10-15 12:29:30
    Temat: Re: DxO 11 za free
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-10-15 11:31, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Jeśli kogoś zainteresuje:
    >
    > https://sharewareonsale.com/s/dxo-optics-pro-elite-s
    ale

    > P.P.

    Niestety, to nie jest wersja Elite, jak sugerowałyby nazwa w adresie i
    recenzje na stronie, tylko zubożona Essential, która jest pozbawiona
    kilku fajnych funkcji, m.in. odszumiania Prime. Jak tylko ta oferta
    pojawiła się, napisałem o tym Ashrafowi. A szkoda, Elite bym chętnie
    ściągnął...

    Piotr

  • 3. Data: 2017-10-16 00:28:09
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-10-15 o 12:29, Uncle Pete pisze:

    > Niestety, to nie jest wersja Elite, jak sugerowałyby nazwa w adresie i
    > recenzje na stronie, tylko zubożona Essential, która jest pozbawiona
    > kilku fajnych funkcji, m.in. odszumiania Prime.

    Tak na marginesie, Essential i Elite to ten sam plik instalacyjny :-)

    Kiedyś zachwycałem się odszumianiem w DXO ale mi przeszło. Wydaje mi
    się, że Photoshop w międzyczasie dojrzał do poziomu wersji DXO Elite i
    odszumiania w trybie Prime. W Photoshopie trzeba się trochę naklikać by
    móc połączyć komplementarną parę wyostrzania i odszumiania (zwykle
    stojącą w sprzeczności). Trochę to upierdliwe, ale moim zdaniem, dzięki
    właśnie temu można uzyskać lepsze efekty. Mamy większą kontrolę nad tym
    co się dzieje. A już w szczególności gdy quasi-HDR jednocześnie chcemy
    uzyskać.

    Kolejną wadą DxO jest trudność w uzyskaniu prawidłowej korekcji
    obiektywu gdy używamy manualnych. Adobe Camera Raw też miał z tym
    problem ale dojrzał. Działa to normalnie bez konieczności tworzenia
    własnych profili, co też przerabiałem wieszając na ścianie szachownicę
    BW + soft do tego.

    Tak na szybko, zrobiłem w chacie fotę poglądową. Wiem wiem, może
    niedoskonałą, za co zostanę być może spalony na stosie. Badaczem
    profesjonalnym też nie jestem. Sami oceńcie efekt:

    To jest oryginał, fota zrobiona moim Sony A99 z ekspozycją -2ev co by
    dużo szumu było. Fotę następnie rozjaśniłem na oko o tyle samo w DxO +
    odszumianie Prime oraz Photoshop plus odszumianie klikologiczne.

    Oryginał z korekcją obiektywu:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7eE1zbVB
    hbXR4Nms/view?usp=sharing

    Odszumianie w DxO bez korekcji manualnego fish-eye (bo nie potrafię) +
    smart lighting + wyostrzanie:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7NFozSHB
    nU2FXd1U/view?usp=sharing

    Odszumianie z korekcją w Photoshopie (na poziomie ACR w połączeniu z
    ręcznym składaniem pseudo-HDR - automat to porażka w PS i chyba
    gdziekolwiek też).
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7elE2MmF
    zZHYxSjg/view?usp=sharing

    Konkluzja.
    Znam dobrze Photoshopa a DxO poddaję procesom sklerotycznym. Jak dla
    mnie szkoda kasy na DxO. Pierdylion ograniczeń. Poza samym
    zautomatyzowanym odszumianiem prime nie dostrzegam korzyści. Zresztą
    wersja 11 istnieje już dość długo, wygląda na to, że 12tka będzie
    gwoździem do trumny. DxO próbuje teraz zająć się mobilnymi aparacikami i
    korekcją JPGów w nich produkowanymi, o ile to w ogóle jest sens korygować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2017-10-16 11:09:34
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kiedyś zachwycałem się odszumianiem w DXO ale mi przeszło. Wydaje mi
    > się, że Photoshop w międzyczasie dojrzał do poziomu wersji DXO Elite i
    > odszumiania w trybie Prime.

    Według mnie bardzo dobrze odszumia Lightroom, ale ma problemy z RAW-ami
    z Olympusów. Przynajmniej w przypadku plików z E-PL7 i XZ-2 robi
    granatowe cienie. Mi z kolei w DXO nie podoba się, że nie da się do
    końca wyłączyć wszystkich mało intuicyjnych poprawiaczy obrazu. Prime
    IMHO bardzo dobrze sprawdza się w ekstremalnych warunkach - czyli bardzo
    dużej czułości i obfitych cieni. Akurat w przypadku Twoich zdjęć warunki
    specjalnie ekstremalne nie były.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 5. Data: 2017-10-17 02:23:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-10-16 o 11:09, Uncle Pete pisze:

    > Według mnie bardzo dobrze odszumia Lightroom,

    Bo to dokładnie ten sam silnik, co ACR w Photoshopie.

    > ale ma problemy z RAW-ami
    > z Olympusów. Przynajmniej w przypadku plików z E-PL7 i XZ-2 robi
    > granatowe cienie.

    Tego nie skomentuję, bo nie mam takich doświadczeń.

> [...]
    > IMHO bardzo dobrze sprawdza się w ekstremalnych warunkach - czyli bardzo
    > dużej czułości i obfitych cieni. Akurat w przypadku Twoich zdjęć warunki

    Zgoda, pod innym kątem była ta fota robiona. Tak, oczywiście wiem o tym,
    że DXO w trybie Prime radzi sobie bardzo dobrze, ale tak naprawdę jedyną
    korzyść jaką się osiąga względem Photoshopa to czas odszumiania. Choć
    sam nie wiem czy i w PS nie dałoby się tego zautomatyzować również,
    chociaż w znaczącej części.

    Ale też chciałem zwrócić uwagę na inny problem. Odszumianie to jedno,
    ale gdy spłycamy dynamikę zdjęcia, to DXO bardzo miernie sobie radzi a
    nawet dość tragicznie. Tak czy owak dalej trzeba pracować nad zdjęciem w
    PS lub innej aplikacji (ja skupiłem się na PS). Dlatego chyba mimo
    wszystko lepiej nie szastać kasą i skupić się na wspomnianym PS, nawet
    jeśli jeden z etapów jakim jest odszumianie klasy "prime" zajmie więcej
    czasu. Efekt końcowy kilku operacji będzie o klasę lepszy. Pomijam już
    fakt, że w DXO brak jest korekcji lokalnych. Bo choćby ten problem
    eliminuje DXO.

    Takie są moje odczucia...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-10-18 04:20:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <59e32ae7$0$652$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:

    > Jeśli kogoś zainteresuje:
    >
    > https://sharewareonsale.com/s/dxo-optics-pro-elite-s
    ale
    Tu jest bezposrednio do producenta...
    http://www.dxo.com/us/practicalphotography

    A tu porownanie z wersja Elite
    https://support.dxo.com/hc/en-us/articles/219348087-
    What-are-the-differen
    ces-between-the-two-editions-of-DxO-OpticsPro-11-
    --
    TA