  • 1. Data: 2016-06-14 01:24:39
    Temat: DxO Optics Pro 9 Elite za darmo do konca sierpnia
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Kolejna promocja z darmowa wywolywarka RAW. Numer seryjny oraz link do
    pobrania wysylany jest na podany adres email.
    www.dxo.com/de/profifoto
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2016-06-14 10:30:19
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-06-14 01:24, astro wrote:
    > Kolejna promocja z darmowa wywolywarka RAW. Numer seryjny oraz link do
    > pobrania wysylany jest na podany adres email.
    > www.dxo.com/de/profifoto

    Szkoda, że wersja 9, a nie 10 - nie rozpoznaje RAW-ów z E-PL7.

    Piotr

  • 3. Data: 2016-06-14 11:59:04
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 01:24, astro pisze:
    > Kolejna promocja z darmowa wywolywarka RAW. Numer seryjny oraz link do
    > pobrania wysylany jest na podany adres email.
    > www.dxo.com/de/profifoto

    Wielkie dzięki za informację.

  • 4. Data: 2016-06-14 12:50:23
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-06-14 10:30, Uncle Pete wrote:

    > Szkoda, że wersja 9, a nie 10 - nie rozpoznaje RAW-ów z E-PL7.

    Okazuje się, że jeżeli w pliku ORF poprawi się model aparatu na
    wcześniejszy, zaczyna działać. Ciekaw jestem, czy istnieje jakiś
    program, który pozwala robić to hurtem.

    Piotr

  • 5. Data: 2016-06-15 17:35:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-06-14 o 10:30, Uncle Pete pisze:

    > Szkoda, że wersja 9, a nie 10 - nie rozpoznaje RAW-ów z E-PL7.

    Otwiera NEFy z Nikona D5500?

  • 6. Data: 2016-06-15 21:19:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Otwiera NEFy z Nikona D5500?

    Nie posiadam.

  • 7. Data: 2016-06-21 10:02:08
    Od: takos <k...@g...com>

    > Szkoda, że wersja 9, a nie 10 - nie rozpoznaje RAW-ów z E-PL7.
    >
    > Piotr
    pobrało moduły korekcji dla eos7D+obiektywy ale jakoś nie chce na
    RAW-ach pracować odsyła mnie do wersji Pro

  • 8. Data: 2016-06-27 20:33:02
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 14.06.2016 Uncle Pete <4...@g...com> napisał/a:

    > Okazuje się, że jeżeli w pliku ORF poprawi się model aparatu na
    > wcześniejszy, zaczyna działać. Ciekaw jestem, czy istnieje jakiś
    > program, który pozwala robić to hurtem.

    exiftool

    m.

  • 9. Data: 2016-07-04 20:35:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > exiftool
    >
    > m.

    Dziękuję! Ale nie mogę zmusić go do prawidłowego działania. Dla
    przykładu w pliku P5010185.ORF zmieniam nazwę modelu:

    exiftool -Model=E-PL5 P5010185.ORF

    Model aparatu (Camera Model Name) w EXIFie zmienia się z E-PL7 na E-PL5,
    natomiast parametr Camera Type 2 pozostaje E-PL7 i DXO nadal twierdzi,
    że format jest nieobsługiwany. Plik staje się nieco krótszy, a w EXIFie
    zmienia się także parametr Strip Offset. I właśnie tu leży problem,
    ponieważ po ręcznej zamianie w pliku ORF ciągu "E-PL7" na "E-PL5"
    (występuje tylko w jednym miejscu) także zmienia się tylko parametr
    Camera Model Name, lecz DXO zaczyna plik obsługiwać.

    Nie mogę dojść, jak za pomocą Exiftool wprowadzać zmiany tak, aby on nie
    grzebał nigdzie więcej i nie zmieniał długości pliku.

    Piotr

  • 10. Data: 2016-07-04 20:54:36
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 04.07.2016 Uncle Pete <4...@g...com> napisał/a:

> [...]
    >
    > Nie mogę dojść, jak za pomocą Exiftool wprowadzać zmiany tak, aby on nie
    > grzebał nigdzie więcej i nie zmieniał długości pliku.

    1. Opcja -z może pomóc w długości pliku.
    2. Spróbuj przy pomocy opcji -G zobaczyć w jakich metadanych (Exif,
    IPTC, XMP, itd.) zmieniane są wartości i ewentualnie przy pomocy
    składni (np. -EXIF:Model) wymuś odpowiednie zmiany. Exiftool
    domyślnie grupuje to tak by było bardziej czytelne dla użytkownika
    ukrywając brzydkie a kluczowe szczegóły.

    m.