  • 1. Data: 2020-02-26 22:08:49
    Temat: Dysk do NAS
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dobry wieczór.
    Padł mi WD RED 6TB, próba znalezienia następcy zakończyła się
    niepowodzeniem - niby są dostępne (UK) ale od niezbyt wiarygodnych
    sprzedawców, a niektórzy z tych wiarygodnych informują, że już tego
    modelu nie będą mieli w ofercie. Do tego ceny tych dostępnych są dość
    wysokie.

    Czy istnieje jakiś zamiennik? A może jest jakaś tańsza opcja?

    Nas używany jest głównie jako nośnik codziennych backupów i składnica
    różnych plików (głównie video) do których dostęp jest sporadyczny.

    Dziękuję z góry za wszelkie informacje.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2020-02-26 22:18:21
    Temat: Re: Dysk do NAS
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2020 22:08, Michal M. Lechanski wrote:
    > Nas używany jest głównie jako nośnik codziennych backupów i składnica
    > różnych plików (głównie video) do których dostęp jest sporadyczny.

    To sugruje kupić dysk w obudowie USB. Jest tańszy niż dysk osobno. 6GB
    akuratnie możesz kupić z Seagate. W przypadku jak by co możesz go z tej
    obudowy wydłubać. Ale prawdę mówiąc potrzebye nie ma.

  • 3. Data: 2020-02-26 23:42:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kup WD MyBook 8TB i przełóż dysk.
    Na aledrogo jakieś lombardy sprzedają.
    Nie wiem, skąd mają po kilkanaście sztuk, ale kupiłem SSD nówka sztuka (fatura VAT
    marża, może dla vatowców to różnica) i śmiga.

    -----

  • 4. Data: 2020-02-27 00:43:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-26 o 23:42, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Nie wiem, skąd mają po kilkanaście sztuk, ale kupiłem SSD nówka sztuka
    > (fatura VAT marża, może dla vatowców to różnica) i śmiga.

    Tylko trzeba się liczyć z utratą części pojemności. Jeśli pozostałe
    dyski mają 6GB, to z dodanego większego wykorzystają tylko 6GB.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-02-27 01:03:19
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 26.02.2020 o 22:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kup WD MyBook 8TB i przełóż dysk.

    Dziękuję. Znalazłem My Book 6TB w dobrej cenie, czy będzie jakaś
    zasadnicza (poza pojemnością) różnica pomiędzy dyskami zastosowanymi w
    wersji 8TB i 6 TB?

    --
    Michał

  • 6. Data: 2020-02-27 01:06:27
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 26.02.2020 o 22:08, Michal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór.
    > Padł mi WD RED 6TB, próba znalezienia następcy zakończyła się
    > niepowodzeniem

    Ostatnio nabyłem 2 sztuki WD RED 6TB WD60EFAX. Są dobrze dostępne w
    Polsce. Pracują u mnie w RAID 1 - mirror. Pracują u mnie od października
    2019, więc krótko, ale na razie bezproblemowo. U mnie priorytetem wyboru
    była nawet nie pojemność a mały poziom hałasu. Są nieco cichsze nawet od
    WD40EFRX a pewnie sporo od Seagate. Praktycznie są bardzo ciche w idle.
    Ruch głowicami jest już słyszalny. Kupiłbym ponownie gdybym musiał.

  • 7. Data: 2020-02-27 08:08:43
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/02/2020 09:08 PM, Michal M. Lechanski wrote:
> [...]
    >
    > Nas używany jest głównie jako nośnik codziennych backupów i składnica
    > różnych plików (głównie video) do których dostęp jest sporadyczny.

    Jakis czas temu dolozylem do 6TB red Seagate Iron Wolf 6TB ktory jest
    troche glosniejszy.
    Poza tym, ciagle nie moge uwierzyc dlaczego te dyski sa takie drogie.

  • 8. Data: 2020-02-27 09:54:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-26 22:08, Michal M. Lechanski wrote:
    > Dobry wieczór.
    > Padł mi WD RED 6TB, próba znalezienia następcy zakończyła się

    Mam nadzieję, że reklamowałeś u WD?
    Nawet bez paragonu możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy ma jeszcze
    gwarancję - paragon tylko jeśli okaże się, że długo leżał w sklepie :)

    Mi padły już dwa 3TB WD Red w NAS (nie na raz oczywiście) i bez problemu
    zostały wymienione (jeszcze przed wysłaniem do nich uszkodzonych) w
    ramach gwarancji. Pracują do dzisiaj (3-4 lata) bez śladu zużycia.
    Tak jestem z nich zadowolony, że właśnie po zmianie NAS na 4 dyskowy
    dokupiłem kolejny WD Red :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 9. Data: 2020-02-27 10:55:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Być może, ale dyski 6TB to Blue z białą naklejką, a 8TB to Red z białą naklejką (tak
    w pewnej ogólności, bo mogą to być odpowiedniki
    HGST przy większych pojemnościach, trochę jak się trafi).
    A i WD MyBook ma 3-letnią gwarancję producenta (WD) w odróżnieniu od standardowej
    2-letniej na WD Elements.
    Oczywiście taniej będzie 6TB.

    -----

  • 10. Data: 2020-02-27 11:01:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mniej więcej jak pomiędzy Blue a Red, z tym że to płynne jest bo producent ciągle coś
    wymyśla.
    W necie jest sporo opisów jak rozbierać obudowę WD i wyjmować dysk.
    Tak czy inaczej kupuj MyBook z 3-letnią gwarancją producenta (rzuć okiem na stronę
    WD).
    Gdyby dyskowi coś się stało, to trzeba go z powrotem włożyć do obudowy i wtedy
    reklamować, jako WD MyBook a nie jako sam HDD.

    -----