    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>
    Subject: Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
    Date: Sun, 3 Feb 2019 14:55:19 +0100

    Witam

    Planuję zakup 4TB dysku, który ma służyć jako typowy magazyn danych. Priorytetem jest
    dla mnie cicha praca i niezawodność.
    Transfer danych nie ma dla mnie większego znaczenia. Pytanie jest następujące. Czym
    de facto konstrukcyjnie różnią się te dyski?
    To, że producent pisze, że jedne są do monitoringu drugie do czegoś innego słabo do
    mnie przemawia. Czy faktycznie te dyski
    są tą samą konstrukcją gdzie daną inną nalepkę, zmieniono trochę kształt górnej
    pokrywy i zmieniono dostęp do ustawień AAM/APM
    i to co można wyciągnąć ze SMART? Różnica w cenie między Blue a Purple to około 50 zł
    gdzie ten pierwszy ma 2 lata gwarancji, a drugi
    3 lata. Wygląda to trochę tak jak byśmy płacili za rok dodatkowej gwarancji i nic
    poza tym.