  • 1. Data: 2019-02-03 14:55:19
    Temat: Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    Witam

    Planuję zakup 4TB dysku, który ma służyć jako typowy magazyn danych. Priorytetem jest
    dla mnie cicha praca i niezawodność.
    Transfer danych nie ma dla mnie większego znaczenia. Pytanie jest następujące. Czym
    de facto konstrukcyjnie różnią się te dyski?
    To, że producent pisze, że jedne są do monitoringu drugie do czegoś innego słabo do
    mnie przemawia. Czy faktycznie te dyski
    są tą samą konstrukcją gdzie daną inną nalepkę, zmieniono trochę kształt górnej
    pokrywy i zmieniono dostęp do ustawień AAM/APM
    i to co można wyciągnąć ze SMART? Różnica w cenie między Blue a Purple to około 50 zł
    gdzie ten pierwszy ma 2 lata gwarancji, a drugi
    3 lata. Wygląda to trochę tak jak byśmy płacili za rok dodatkowej gwarancji i nic
    poza tym.

  • 2. Data: 2019-02-03 17:16:27
    Temat: Re: Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2019-02-03 o 14:55, Pawel 'Jarod' pisze:
    > Witam
    > Transfer danych nie ma dla mnie większego znaczenia. Pytanie jest
    > następujące. Czym de facto konstrukcyjnie różnią się te dyski?
    Z tego co kojarze firmware w Purple jest taki ze nawet jak trafi na Bad
    sector to zapisuje dalej - przy zapisie z kamer zalamanie obrazu na
    ulamek sekundy nie ma znaczenia

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 3. Data: 2019-02-03 17:49:15
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/02/2019 01:55 PM, Pawel 'Jarod' wrote:
> [...]
    > około 50 zł gdzie ten pierwszy ma 2 lata gwarancji, a drugi
    > 3 lata. Wygląda to trochę tak jak byśmy płacili za rok dodatkowej gwarancji

    Jesli ma chodzic caly czas to WD Red 5400 rpm a jesli czasami to moze USB o
    ile jest tanszy.

  • 4. Data: 2019-02-03 17:52:21
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2019-02-03 17:16, Tasiorsa wrote:

    > Z tego co kojarze firmware w Purple jest taki ze nawet jak trafi na Bad sector to
    zapisuje dalej - przy zapisie z kamer zalamanie obrazu na ulamek sekundy nie ma
    znaczenia

    Ciekawe. Przy zapisie z kamer może nie ma znaczenia ale co jak mam taki dysk w
    normalnym desktopie? Nagram jakieś archiwum na taki bad sektor, potem będzie próba
    odczytania i co? Archive damaged can't read data spadaj na drzewo? ;-)

  • 5. Data: 2019-02-04 07:56:10
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Pawel 'Jarod'" <P...@s...xx> wrote in message
    > On 2019-02-03 17:16, Tasiorsa wrote:

    [...............] Archive damaged can't read data spadaj na drzewo? ;-)

    ...mniej więcej albo jakieś błędy CRC.

  • 6. Data: 2019-02-04 08:32:51
    Od: "n" <...@...e>

    No skąd, żaden dysk nie gubi bitów.
    Purpurowe są zoptymalizowane do stałego dużego strumienia zapisu 7/24 i rzadkiego
    odczytu.
    Do tego wymusza ruchy głowicy pomiędzy różnymi częściami dysku, żeby nie zapisywac
    jednej ciągłej ścieżki cały dzień w jednym miejscu.
    Jakby się dało, to szukałbym z 5-letnią gwarancją, ale mogą być drogie (black).

    Zobacz zewnętrzny:
    www.ebay.pl/itm/My-Book-Desktop-WD-External-Hard-Dri
    ve-4TB-USB-3-0-WDBBGB0040HBK-NESN/392230506860

    -----

  • 7. Data: 2019-02-04 12:28:53
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Sun, 3 Feb 2019 14:55:19 +0100
    is the real date, Pawel 'Jarod' <P...@s...xx> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Witam
    >
    >Planuję zakup 4TB dysku, który ma służyć jako typowy magazyn danych. Priorytetem
    jest dla mnie cicha praca i niezawodność.

    Nie wiem na ile jest wiarygodne to co mówi internet, ale kiedy
    szukałem opinii na temat WD blue, red i purple, purple miały najmniej
    negatywnych opinii jeśli chodzi o trwałość i niezawodność. Na
    pozostałe ludzie narzekali, zwłaszcza po roku i później. historii o
    tym jak z kilku dysków kupionych razem po 2 latach zostawał jeden
    (pozostałe musiały być wymienione) widziałem przynajmniej kilka.
    Proponuję pogrzebać za opiniami w dużych portalach sprzedażowych.

    A tak w ogóle najlepszy dysk to dwa dyski :)

  • 8. Data: 2019-02-04 12:29:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-02-04 08:32, n wrote:

> [...]
    jednej ciągłej ścieżki cały dzień w jednym miejscu.
    > Jakby się dało, to szukałbym z 5-letnią gwarancją, ale mogą być drogie (black).

    Jesli ma byc cicha praca i storage, to black raczej bez sensu. Za to Red
    bedzie w sam raz bo wlasnie do tego sluzy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2019-02-04 12:35:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 14:55:19 +0100, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Planuję zakup 4TB dysku, który ma służyć jako typowy magazyn danych.
    > Priorytetem jest dla mnie cicha praca i niezawodność.

    Dwa dyski laptopowe 2.5" 5400 rpm w RAID1 (tego używam w swoim "magazynie
    danych").

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-02-04 15:59:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    blue to desktop nie na 24/7
    red to do nasów moze pracowac 24/7
    purple nie bierz w ogóle pod uwagę bo to TYLKO do rejestratorów
    (ignoruje błedy zapisu co może być katastrofalne w skutkach).