  • 1. Data: 2018-11-30 11:41:12
    Temat: Dysk twardy - ciekawostka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
    https://tinypic.pl/rnm9memwcauo
    Jak to możliwe?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-11-30 12:28:39
    Temat: Re: Dysk twardy - ciekawostka
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-11-30 11:41, Jacek Maciejewski wrote:
    > Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
    > https://tinypic.pl/rnm9memwcauo
    > Jak to możliwe?

    prawdopodobnie w tym modelu czy firmware producent zastosowal jakas
    wlasna nietypowa metode liczenia tego parametru.

    "The raw SMART attributes (temperature, power-on lifetime, and so on)
    are stored in vendor-specific structures. Sometime these are strange."

    https://www.smartmontools.org/wiki/FAQ#Iseesomestran
    geoutputfromsmartctl.Whatdoesitmean

    Pewnie trzeba by uzyc narzedzia ktore ma lepiej rozpracowane
    parametry dla Samsungow, moze ono by umialo sobie to prawidlowo
    przeliczyc.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2018-11-30 14:04:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-30, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
    > https://tinypic.pl/rnm9memwcauo
    > Jak to możliwe?

    Nie wiem, ale miałem WD Greena w NVR i działał jakieś 6-7 lat na
    okrągło i skończył działać bez błędów.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-11-30 15:09:31
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 +0000, Marcin Debowski wrote:

    > Nie wiem, ale miałem WD Greena w NVR i działał jakieś 6-7 lat na okrągło
    > i skończył działać bez błędów.

    6-7 lat to mniej więcej mediana, ale stuletni dysk Jacka to jednak
    ponadprzeciętnie dobry wynik.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-11-30 16:11:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > działał jakieś 6-7 lat

    Ale ten działał 100 lat :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-11-30 16:58:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT, Marcin Debowski

    > Nie wiem, ale miałem WD Greena w NVR i działał jakieś 6-7 lat na
    > okrągło i skończył działać bez błędów.

    http://barway.pl/dysk-sea.jpg

    To jest mój dysk, który wraz z drugim takim samym dyskiem, pracują w
    macierzy RAID-1. To chodzi w STACJI GRAFICZNEJ non-stop od... no widać od
    ilu, praktycznie 10 lat. W tym czasie ta macierz przeżyła multum mniejszych
    i większych przepięć, zaników prądu a nawet dwa strzały pioruna w wyniku
    których poleciała płyta główna. Aha, zaś sam komputer z tymi dyskami,
    jeszcze na Win2k później na Xp, ale także W7 (tylko potem już nie
    sprawdzałem ile chodzi, no bo chodził długo), potrafił mieć uptime 8
    miesięcy bez restartu (tylko musiałem mu co jakiś czas skillować i
    uruchomić ponownie explorera) i tylko dlatego tak krótko, bo UPS nie
    wytrzymał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-11-30 23:57:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-30, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > 6-7 lat to mniej więcej mediana, ale stuletni dysk Jacka to jednak
    > ponadprzeciętnie dobry wynik.

    Oj tam oj tam, jedno zero mi gdzieś uciekło.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-11-30 23:59:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-30, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Ale ten działał 100 lat :)

    No dobrze, dosyć dużo, ale ze szwagrem zrobilismy raz taki co chodził
    105.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-12-01 09:42:39
    Od: "n" <...@...e>

    Napisz jeszcze, przy jakim procencie zapełnienia dysku.
    Mnie w tej chwili niemal jednocześnie padły dwa dyski w dwóch nasach zapełnione pod
    95%.

    -----

  • 10. Data: 2018-12-05 22:44:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 4vkgoco01u27$....@4...net

    > Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
    > https://tinypic.pl/rnm9memwcauo
    > Jak to możliwe?

    Wszystko jest możliwe!
    Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!

    Write 4 294 967.288 00 MB/s
    Read 4 294 964.5 MB/s

    Taki dysk!!!
    APki balkonowe też dają czadu!!!
    Znajdę snap -- pokażę!

    Snap szybkości Evo poczyniłem!!

    Zazwyczaj jednak maksymalną szybkością jest kilkadziesiąt MB/s.

    -=-

    Co więcej -- dwa różne programy czytające ten sam SMART
    raportują inny TBW na tym samym (mam tylko jeden) dysku!
    Różnica ~stała niemal od początku mego obserwowania.

    -=-

    [Wywalam co mogę -- ale nadal są jakieś przecieki...
    Najprawdopodobniej źle uszczelniłem po skrobaniu nożykiem... ;)
    Jako uszczelniacz posłużył mi techniczny silikon wyciśnięty
    ze sztucznego biustu pani Kasi?... Nic z tego -- nie podam
    imienia nawet w myślach, bo boję się RODO!!! Uszczelniłem
    połączenie też z obawy przed RODO!!! Tak to jest, gdy ktoś
    dysk szeroki na x4 wpina (po doskrobaniu nożykiem) w wąskie
    gniazdo x2...]

    Nadal coś cieknie -- kilka KB/s wycieka stale na SSD...

    Obciążenie dysku SSD od czasu do czasu sięga 100% i w czytankach,
    i w pisankach, ale zazwyczaj to mniej niż jeden procent pisania
    i zero czytania.

    Czy dysk PCIe v3 x2 dałby podobny efekt do tego Evo?
    Zapewne tak -- a byłby tańszy o ~100 pln, ale nie żałuję
    ,,wyboru''. W cudzysłowie, bo właśnie taki dysk był ,,na półce''.

    -=-

    Uprzedzając mądrości -- buforowanie zapisu na HDD niewiele wnosi.
    Mam nadal 3 sprawne partycje 64W10 na HDD -- mogę eksperymentować
    ,,do woli''. W cudzysłowie, bo na HDD komputer zazwyczaj czeka na
    dysk, przez co eksperymenty nie są łatwą sztuką.

    Wczytanie 120 MB słownika PWN z HDD trwa tak zwaną chwilę.
    Nie opłaca się zrzucanie tego pliku na SSD.

    Ale zapisywanie masy małych plików na HDD uniemożliwia życie.
    Gdyby tFUrcy Win szanowali klientów -- nie oferowaliby takiej
    głupoty.

    Co gorsza -- SWAP na SSD musi jakiś być!
    Próba wywalenia pliku wymiany na inne dyski daje ćwierć GB na SSD.
    Trzeba na SSD postawić 16 MB -- wówczas na tymże SSD będą dwa pliki
    zabierające razem 32 MB...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,