  • 1. Data: 2017-08-21 21:52:20
    Temat: Dysk w SD?
    Od: "Ktos i jeszcze cos" <c...@i...cos>

    Jest jakieś rozwiązanie, które byłoby równie trwałe i prawie tak samo
    szybkie jak SSD, a które można by zainstalować w slocie SD? Mam laptopa, w
    którym nie można (i/lub jest to nieopłacalne) wymienić małego 128GB dysku.
    Laptop ma na szczęście slot SD.

    Kiedyś w tym złączu, za czasów palmtopów, robiono różne cuda
    wianki(kamerki,gps-y,wifi itp),więc pomyślałem, że może gdzieś coś takiego
    powstało, jak SSD w SD? :)

    Przy okazji - jaka jest żywotność SD? Bo że prędkość zapisu mierna, to
    wiem.

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

  • 2. Data: 2017-08-21 22:17:05
    Temat: Re: Dysk w SD?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/21/2017 9:52 PM, Ktos i jeszcze cos wrote:
> [...]
    > szybkie jak SSD, a które można by zainstalować w slocie SD? Mam laptopa,
    > w którym nie można (i/lub jest to nieopłacalne) wymienić małego 128GB

    Slot SD prawie na pewno podpięty jest przez USB2.0. Nie spodziewaj się
    więcej jak 30MB/s. Ale bardziej 20MB/s i to na szybkiej karcie. No i
    karta SD przy gwałtownym wyłaczeniu zasilania może sprawić niespodziankę.

    Nie chcesz.

  • 3. Data: 2017-08-22 08:23:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 21.08.2017 21:52, Ktos i jeszcze cos wrote:

> [...]
    > szybkie jak SSD, a które można by zainstalować w slocie SD? Mam laptopa,
    > w którym nie można (i/lub jest to nieopłacalne) wymienić małego 128GB

    Ponoć są karty SD obdługujące wear leveling. Problemem będzie pewnie
    będzie jednak niezbyt wielka prędkość zapisu danych...

    > Kiedyś w tym złączu, za czasów palmtopów, robiono różne cuda
    > wianki(kamerki,gps-y,wifi itp),więc pomyślałem, że może gdzieś coś
    > takiego powstało, jak SSD w SD? :)

    To się nazywało SDIO. Interfejs kart pamięci nie musi przecież
    transmitować danych do i z pamięci flash. Równie dobrze można było tam
    podpiąć inne urządzenia.
    Najbliższym odpowiednkiem SSD na tym złaczu będzie... Karta pamięci. ;)

    > Przy okazji - jaka jest żywotność SD? Bo że prędkość zapisu mierna, to
    > wiem.

    Kart SD używam od kilku lat z Raspberry Pi. Przez ten czas miałem jeden
    przypadek awarii - system plików zwyczajnie sie wysypał w pewnym
    momencie. Przy czym niewykluczone, że winę mógł ponosić chwilowy brak
    prądu. W każdym razie, dla świętego spokoju backup odtworzyłem już na
    nowej karcie.

  • 4. Data: 2017-08-27 21:28:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-21 21:52, Ktos i jeszcze cos wrote:
    > Jest jakieś rozwiązanie, które byłoby równie trwałe i prawie tak samo
    > szybkie jak SSD, a które można by zainstalować w slocie SD?

    nie spotkalem sie

    > Mam laptopa, w
    > którym nie można (i/lub jest to nieopłacalne) wymienić małego 128GB dysku.

    zawsze mozna, ale owszem, moze nie byc oplacalne

    > Laptop ma na szczęście slot SD.

    a ma naped optyczny? albo mpcie albo msata?

    > Kiedyś w tym złączu, za czasów palmtopów, robiono różne cuda
    > wianki(kamerki,gps-y,wifi itp),więc pomyślałem, że może gdzieś coś takiego
    > powstało, jak SSD w SD? :)

    niezbyt ogarniam, to przeciez jest dokladnie to

    tylko ze wzgledu na znikome rozmiary i fakt podlaczenia wlasnie tam
    rozwiazanie to ma sporo wad - mala moc zasilania, kiepskie odprowadzanie
    ciepla itd.

    > Przy okazji - jaka jest żywotność SD? Bo że prędkość zapisu mierna, to
    > wiem.

    okolice 100MB sekwencyjnego zapisu i odczytu nie wydaja mi sie jakos
    specjalnie mierne

    zywotnosc zalezy, generalnie (wg. moich doswiadczen) w przypadku
    wiekszosci producentow mozna liczyc na bezproblemowe zapisanie karty
    100-500 razy

    jednak w przypadku systemu brak wear levelingu ubije karte szybko

    pozatym przyzwoita karta >=128GB nie bedzie istotnie tansza od dysku SSD

  • 5. Data: 2017-08-27 23:39:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" onv6hd$9j1$1$m...@n...chmurka.net

    > okolice 100MB sekwencyjnego zapisu i odczytu nie wydaja mi sie jakos specjalnie
    mierne

    100 MB/s dają bardzo szybkie SD i najwolniejsze HDD.
    2.5" Seagate 2 TB w obudowie i po USB3 daje niemal
    tyle na końcu i do 128 MB/s na początku. (więcej
    niż wewnętrzna Toshiba 1 TB) Do tego czas wyszukiwania...