  • 1. Data: 2013-01-11 13:49:46
    Temat: Dysk zewnetrzny podpiety 24 h do routera usb
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    Chce dysk zewnetrzny podlaczyc do routera netiaspot. Bylby tam caly czas
    czyli 24h na dobe.
    I mam pytanie, czy by mu to nie zaszkodziło gdyby byl wlaczony caly czas ??

  • 2. Data: 2013-01-11 13:53:37
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny podpiety 24 h do routera usb
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Gobzo nabazgrał(a):

    > Chce dysk zewnetrzny podlaczyc do routera netiaspot. Bylby tam caly czas
    > czyli 24h na dobe.
    > I mam pytanie, czy by mu to nie zaszkodziło gdyby byl wlaczony caly czas
    > ??

    O ile ma zapewniony przepływ powietrza to nawet lapiej dla dysku, dyski nie
    lubią startów i zatrzymań więc ciągła praca jest dla nich lepsza.

  • 3. Data: 2013-01-14 11:52:00
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-11 13:49, Gobzo pisze:
    > Chce dysk zewnetrzny podlaczyc do routera netiaspot. Bylby tam caly czas
    > czyli 24h na dobe.
    > I mam pytanie, czy by mu to nie zaszkodziło gdyby byl wlaczony caly czas ??

    Jak kolega wspomniał - da HDD mechanicznych najgorsze są cykle
    start/stop. Mam do TPLINKa 1043ND od 2 lat w cyklu 24/7/365 (no może
    poza wyjazdem na urlop) podłączonego Samsunga S2 500GB po CIFS/SMB/DLNA.
    Zero problemów, za to wygoda duża, choć ze względu na wydajność Atherosa
    AR3132 (MIPS 24Kc74@400 MHz - 266 BogoMIPS) nie spodziewaj się
    wydajnosci NASa (zresztą NetaSpot AFAIR ma tylko switch 100 mbps).

    OCzywiście warto wybierać HDD potrafiący pracować (i wystartować) przy
    nominalnym dla USB 500 mA @5V oraz przechodzący w automatycznie w stan
    uśpienia (wspomniany Samsung S2 wyłącza silnik po kilkunastu minutach
    automatycznie). Fajne o tyle, że czasem do tak podmontowanego udziału
    odwołuję się raz na tydzień, więc w tym czasie dysk nie hałasuje (nawet
    minimalnie jak to 2,5" HDD 4500-5400 w obudowie) oraz nie zużywa się
    mechanicznie.

    --
    /MB