  • 1. Data: 2019-09-13 12:14:47
    Temat: Dyski z szuflady
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Dwa dyski po 1TB, kupione nowe, mało używane, w pełni sprawne. Zapisałem na
    nich swoje materiały i schowałem do szuflady. Po dwóch latach oba dyski są
    uszkodzone. Kilka komputerów ich nie widzi. Również Gparted nie daje im
    rady. Co się mogło stać? Dyski leżące w szufladzie padły?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-09-13 14:01:15
    Temat: Re: Dyski z szuflady
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-13, Kamil <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > uszkodzone. Kilka komputerów ich nie widzi. Również Gparted nie daje im
    > rady. Co się mogło stać? Dyski leżące w szufladzie padły?

    Dokładnie tak mi się stało z dwoma dyskami Toshiby. 2TB.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-09-13 14:20:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapis magnetyczny na talerzach nie padł, najwyżej elektronika (ale dwa?).
    Można kupić ten sam typ dysku i przełożyć elektronikę dla uratowania danych.
    BTW akurat mam to samo, ale na jakiś starszym IBM 3,5'' ATA liczonym w GB.
    Komputery (Win 10) nie widziały, za to zobaczył jakiś NAS (linuksopodobny), ale i tak
    nie dał rady sformatować (po poleceniu
    formatuj wyskakiwał błąd).
    Może u mnie to także kwestia przejściówki na USB (nie mam już kompa do dysków ATA).
    Tak swoją droga po dwóch latach możesz jeszcze mieć na nie gwarancję i wymienić.
    Przyczynek do dyskusji, czy kupować dwa identyczne dyski (np. jako mirror/Raid), czy
    jednak różnych producentów.

    -----

  • 4. Data: 2019-09-13 14:46:51
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Sep 2019 12:14:47 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d7b7e9a$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :

    Co mówi MHDD lub Victoria?

  • 5. Data: 2019-09-13 15:00:02
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał:

    > Co mówi MHDD lub Victoria?

    Nie są widziane nawet w BIOS, więc w systemie tym bardziej żaden program ich
    nie zobaczy.

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-09-13 19:51:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy (np. jak są podpięte).

    -----

  • 7. Data: 2019-09-13 22:19:51
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-09-13 o 12:14, Kamil pisze:
> [...]
    > uszkodzone. Kilka komputerów ich nie widzi. Również Gparted nie daje im
    > rady. Co się mogło stać? Dyski leżące w szufladzie padły?

    Jeśli grupa robocza ta sama i uprawnienia się nie zmieniły to powinien
    widzieć.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-09-13 22:32:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 22:19, Animka wrote:
    > Jeśli grupa robocza ta sama i uprawnienia się nie zmieniły to powinien
    > widzieć.

    Może powinien docisnąć kabel ethernet do portu sata. Czasami nie
    kontaktują bez pilnika.

  • 9. Data: 2019-09-13 22:48:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil" 5d7ba551$0$533$6...@n...neostrada.pl

    > Nie są widziane nawet w BIOS, więc w systemie tym bardziej żaden program ich nie
    zobaczy.

    Różnie bywa w tym (XXI) wieku.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2019-09-13 22:50:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qlgucg$7m1$...@d...me

    > Może powinien docisnąć kabel ethernet do portu sata. Czasami nie kontaktują bez
    pilnika.

    Złamałeś szyfrowanie Animki ogólne, czy jakieś szczególne? ;)

    --