  • 11. Data: 2019-09-18 17:58:24
    Temat: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Troszkę mnie pocieszyliście. Osobiście zetknąłem się
    z opinią, że typową reakcją rekruterów na takich
    "nietypowych" kandydatów są głupawe uśmieszki i wywalanie
    ich CV do kosza, a jeśli nawet któryś z nich przejdzie
    przez wstępny odsiew i zostanie dopuszczony do rozmowy
    o pracę, to jedynym jej celem będzie wbicie mu solidnej
    szpili i uświadomienie mu, że w ogóle nie powinien na nią
    przychodzić. Z tego, co mi wiadomo, pokutuje pogląd, że
    osoby po trzydziestce właściwie już nie programują,
    tylko "zarządzają", i ktoś, kto w odpowiednim czasie
    nie przeszedł typowej ścieżki:

    "junior programmer -> senior programmer -> project manager"

    uchodzi za dziwadło. Nie wiem, ile w tym prawdy, i czy
    jest to podejście typowe tylko dla naszego kraju, czy
    w skali globalnej, ale dziwi mnie ono choćby z jednego
    względu - skąd przekonanie, że każdy w branży od pewnego wieku
    musi być kimś w rodzaju "managera projektu"? Co jeśli ktoś
    nie ma takiej potrzeby/nie czuje takiego powołania/nie posiada
    odpowiednich predyspozycji (np. zdolności przywódczych)? Musi
    się na siłę wpasować w ten utarty schemat albo wypada z gry?

  • 12. Data: 2019-09-18 19:11:35
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 17:58:25 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > odpowiednich predyspozycji (np. zdolności przywódczych)? Musi
    > się na siłę wpasować w ten utarty schemat albo wypada z gry?

    mulisz jak diabli

    masz jakis problem ze zrozumieniem ze w programowaniu o ile ktos potrafi wytwarzac
    jakies tam kawalki kodu na tyle by byc uzytecznym dla firmy (przy czym dokladne
    kryteria sa rozne raz pewnie bardziej wysrubowane innym razem nie bardzo) to bedzie
    zatrudniony (a przynajmniej powinien)

    zrozumienie tego prostego faktu chyba powinno zredukowac te twoje idiotyczne paranoje
    i fikcyjne teorie czyz nie?

    ja jak wspomnielem przejmowalbym sie raczej nie tym jak pracodawca do tego podejdzie
    (bo jesli jest niezwykle glupi ciezko cos na to poradzic ale jesli jest normalny to
    to co powyzej napisalem decyduje) tylko czy komus po 40stce bedzie sie chcialo duzo
    kodowac...sam wspomniene pierwsze symptomy przepalenia kodowaniem zaczalem zauwazac
    ok 35 r.ż.

    teraz jak che pokodowac to musze szukac motywacji ;C (aczkolwiek to niekoniecznie
    musi scisle wiazac sie z wiekiem, moze sie wiezac z niewiadomo czym)

  • 13. Data: 2019-09-18 19:29:58
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, September 18, 2019 at 5:58:25 PM UTC+2, Piotrek wrote:
> [...]
    > odpowiednich predyspozycji (np. zdolności przywódczych)? Musi
    > się na siłę wpasować w ten utarty schemat albo wypada z gry?

    To są jakieś kosmiczne teorie, skąd Ty to wytrzasnąłeś?

    w.

  • 14. Data: 2019-09-18 20:16:17
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > To są jakieś kosmiczne teorie, skąd Ty to wytrzasnąłeś?

    Z kilku rozmów, z kilku tematów na różnych forach
    (w tym zagranicznych). Może przesadzali. W każdym
    razie cieszę się, że nie jest aż tak źle.

  • 15. Data: 2019-09-18 20:47:47
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 20:16:18 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Z kilku rozmów, z kilku tematów na różnych forach
    > (w tym zagranicznych). Może przesadzali. W każdym
    > razie cieszę się, że nie jest aż tak źle.

    jak ty wyciagasz wniosek ze nie jest az tak zle? 3 nonejmow ci cos pwoiedzialo i juz
    twoje wizja na temat ktory nie jest scisly a bardziej nalezy do socjologii sie
    zmienia o 180 stopni? o_O

    to co ja mowie to nie jest owienie ze nie jest zle tylko o tym ze myslenie w
    kategoriach wymyslania paranoi nie ma podtaw bo zjawiskiem rzadza zwykle zasady spoza
    domen paranoicznych...

    co ci da swiadomosc ze firma moze zatrudnic kogos kto skonczyl 35 lat jesli nie
    umiesz kodowac? czy nadal nie jest zle, w ktorym momencie zrobilo sie tak dobrze?

  • 16. Data: 2019-09-18 21:00:53
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 20:47:49 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]
    umiesz kodowac? czy nadal nie jest zle, w ktorym momencie zrobilo sie tak dobrze?

    oraz czy zle dobrze napewno tak naprawde znaczy zle i dobrze bo np moim zdaniem byc
    moze programowanie (zawodowe) wcale nie jest takie dobre jak sie wiekszosci wydaje
    (zob. np moje poprzednie uwagi nt pracy elektryka, wstawiacza piecow czy hydraulika
    ;c przy programowaniu wiele robot czy przynajmniej zajec to czysty relaks ;c moze
    przesadzam bo ciezko ocenic jak cos wyglada gdy robi sie to masowo ale sam odkrylem
    ze duzo zajac nie ryje mi az tak lba jak programowanie )

  • 17. Data: 2019-09-18 21:45:00
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-18 17:58, Piotrek wrote:
    > Z tego, co mi wiadomo, pokutuje pogląd, że
    > osoby po trzydziestce właściwie już nie programują,

    Mam 62+ i wciąż programuję :)

    PS: "Poglądy" głupawych headhunterow mam w glebokim powazaniu...

    AK

  • 18. Data: 2019-09-19 04:42:31
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > "junior programmer -> senior programmer -> project manager"
    >
    > uchodzi za dziwadło. Nie wiem, ile w tym prawdy, i czy
    Uchodzi za dziwadło, bo w kontekście rekrutacji to jest dziwadło
    (dostaje się jednego takiego kandydata na kilkudziesięciu).
    Z mojego doświadczenia jako człowieka który musiał przepytywać
    kandydatów na juniora, ludzie z nietypową ścieżką kariery
    w branży albo są zupełnie niezatrudnialni, albo znakomici.
    Jeżeli firma odrzuca ze względu na wiek bez chociaż sensownej
    rozmowy technicznej, to i tak nie jest miejsce, gdzie byś
    chciał pracować:)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 19. Data: 2019-09-19 09:44:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    AK <n...@n...net> wrote:

    > Mam 62+ i wciąż programuję :)

    We własnej firmie czy jesteś zatrudniony przez kogoś innego?

  • 20. Data: 2019-09-19 18:13:48
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-19 09:44, Queequeg wrote:

    > We własnej firmie czy jesteś zatrudniony przez kogoś innego?

    Niestety "nas stare lata" w (kolejnej) korpo:(

    AK