  • 21. Data: 2022-02-07 21:26:06
    Temat: Re: Działanie licznika energii
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-07 o 18:41, J.F pisze:
> [...]
    lektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

    > Nie pokazuja, ale zliczaja.
    Napisałem że nie zliczają?

    > Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
    > lata, to juz nie jest zero.
    Ale nadal mniej niż 1kWh za ten okres.

    > No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
    > zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..
    Czyli nie zliczy.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2022-02-07 21:29:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-07 o 19:15, sword pisze:

    > Pomiary mam z 14 miesięcy do tyłu i spisuję bez przecinka czyli powiedzmy
    > błąd odczytu w porywach +/- 0.5kWh.
    Przecinek i tak Ci nic nie daje bo główny i tak liczy w całych kWh
    (elektroniczny oczywiście).

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2022-02-07 21:40:13
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 6 lutego 2022 o 19:15:23 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > Co uważasz pod pojęciem że przestanie działać? Jedynie licznik przedplatowy ma w
    środku coś co rozłączy prąd.
    Sprawdzić czy nie nowy dwukierunkowy i inteligentny ze zdalnym odczytem.
    Rozliczam się normalnie (nie przedpłatowo), wymienili mi niedawno starszy kilkuletni
    na taki właśnie nowy przy okazji przyłączenia PV.
    Jakiś czas później w chwili zmiany taryfy z G11 na G12 (robionej zdalnie - podjechało
    auto w barwach "Energa Operator" ale na 99% bez wysiadania i otwierania skrzynki)
    było krótkie "mignięcie" (ledwo zauważalne, ale UPS zapiszczał) - może jakiś restart
    licznika po zmianie ustawień. Może teraz już robią uniwersalne liczniki w których
    funkcję przedpłatowości aktywuje się programowo. W wolnej chwili zrobię zdjęcie z
    jakimiś oznaczeniami typu licznika. Trochę strach się bać że kiedyś ktoś to zdalnie
    zhackuje i wyłączy (albo zmieni taryfę na droższą). Póki co podjeżdża auto czyli
    zasięg jest ograniczony, ale kto wie czy następna wersja nie będzie przez sieć GSM...

  • 24. Data: 2022-02-07 22:23:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 21:26:06 +0100, Janusz wrote:
    lektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

    > Napisałem że nie zliczają?

    Napisales, ze zliczone wartosci sie nie roznia.

    > Ale nadal mniej niż 1kWh za ten okres.

    tylko:
    -w okresie tego roku pobrales mniej niz 1000kWh ?
    -LE-01 wyswietla dwa miejsca po przecinku,
    -i ma deklarowana klase dokladnosci B, czyli jak rozumiem 1% z grubsza
    podsumowujac.

    > Czyli nie zliczy.

    Pobor wlasny LE-01 8VA 0.4W.

    0.4W to przez rok 3.5kWh.

    jest jeszcze kwestia rezystancji bocznika/spadku napiecia na liczniku.

    J.

  • 25. Data: 2022-02-08 08:32:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.02.2022 21:29, Janusz wrote:
    > Przecinek i tak Ci nic nie daje bo główny i tak liczy w całych kWh
    > (elektroniczny oczywiście).

    Jak liczy w całych jeżeli na wyświetlaczu pokazuje do jednego miejsca po
    przecinku?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2022-02-08 15:04:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-07 o 22:23, J.F pisze:
    lektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

    > Napisales, ze zliczone wartosci sie nie roznia.
    A mają się różnić? Jakby tak było to autor by to napisał.

> [...]
    > -LE-01 wyswietla dwa miejsca po przecinku,
    > -i ma deklarowana klase dokladnosci B, czyli jak rozumiem 1% z grubsza

    No i co z tego, klasa dokładności w właściwy uchyb dwóch liczników jak
    widać to nie to samo.

    > Pobor wlasny LE-01 8VA 0.4W.
    >
    > 0.4W to przez rok 3.5kWh.
    Czyli jaki procent przy dziennym zużyciu np 10kWh? :)
    Jak widać rzecz pomijalna.

    > jest jeszcze kwestia rezystancji bocznika/spadku napiecia na liczniku.
    W ten sposób kable i wszystkie styki za licznikiem też trzeba dodać i
    będzie tego kilkakrotnie więcej niż oporność bocznika miernika, paranoję
    się leczy, więc nie idź już dalej tą drogą.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2022-02-08 15:35:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Feb 2022 15:04:26 +0100, Janusz wrote:
    lektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

    > A mają się różnić? Jakby tak było to autor by to napisał.

    No wlasnie - zeby tak dokladnie trafic w drugi miernik ... moze jednak
    powinn sie roznic ...

    > No i co z tego, klasa dokładności w właściwy uchyb dwóch liczników jak
    > widać to nie to samo.

    Tym niemniej jak ma miec 1% ... czy ktos sie stara, aby byl duzo
    lepiej?

    > Czyli jaki procent przy dziennym zużyciu np 10kWh? :)
    > Jak widać rzecz pomijalna.

    Ale kolega juz rok spisuje.
    No chyba, ze sobie odejmuje co miesiac, i na roznice 1kWh nie zwraca
    uwagi.

    > W ten sposób kable i wszystkie styki za licznikiem też trzeba dodać i
    > będzie tego kilkakrotnie więcej niż oporność bocznika miernika, paranoję
    > się leczy, więc nie idź już dalej tą drogą.

    Nie chodzi o paranoje, tylko spadek napiecia jakis jest,
    z sieci dochodzi powiedzmy 230V, z licznika glownego wychodzi 229V,
    a z dodatkowego 228V. Jak licznik liczy moc na wyjsciu, to jest jednak
    0.5% roznicy.
    No chyba, ze przesadzilem z tym 1V przy pelnym prądzie ... ale wtedy
    sa mV przy malych pradach ... i co - tani licznik precyzyjnie to
    mierzy/zlicza ?

    J.

  • 28. Data: 2022-02-08 18:26:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-08 o 15:35, J.F pisze:

    > No chyba, ze przesadzilem z tym 1V przy pelnym prądzie ... ale wtedy
    > sa mV przy malych pradach ... i co - tani licznik precyzyjnie to
    > mierzy/zlicza ?
    Nie masz pojęcia jak precyzyjne są to mierniki, np ADE7758
    Błąd pomiaru jest
    "Less than 0.1% active energy error over a dynamic range of
    1000 to 1 at 25°C "

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2022-02-08 18:30:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak liczy w całych jeżeli na wyświetlaczu pokazuje do jednego miejsca po
    > przecinku?

    Główny domowy? bo o takim pisałem, ja mam tylko pełne jednostki na swoim.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2022-02-08 23:49:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Feb 2022 18:26:08 +0100, Janusz wrote:
    > Nie masz pojęcia jak precyzyjne są to mierniki, np ADE7758
    > Błąd pomiaru jest
    > "Less than 0.1% active energy error over a dynamic range of
    > 1000 to 1 at 25°C "

    Jesli rozumiec o to tak, ze maja 0.1% przy 4kW i 4W, to rzeczywiscie
    zaj** dokladne.

    Ale do tego dochodzi dokladnosc bocznika, napiecia odniesienia
    ... tak swietnie stabilne i mozna skalibrowac, czy praktyczna
    dokladnosc jednak gorsza ?

    J.