  • 1. Data: 2014-10-22 22:33:27
    Temat: Działka budowlana czy nie?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Kupiłem działkę:
    "klasy użytków LsV" - las około 90 lat
    "Symbol PZP: MN/UT" - teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i
    usług turystyki

    Teraz za las mam podatek około 10zł. Chcę las wyłączyć z produkcji leśnej.
    Dowiedziałem się Regionalnej Dyrekcji LP co i jak.
    Nie wiem jednak, jak naliczą mi podatek od gruntu "wylesionego"
    Byłem dziś w UG, ale zaawansowana wiekiem pani urzędniczka nie była w
    stanie mi powiedzieć. Sugerowała, że działka "stanie" się działką
    budowlaną i będę płacił 600zł.
    Właściciele sąsiedniej działki o podobnej powierzchni płacą za
    postawiony budynek i teren pod nim, resztę maja sklasyfikowaną jako
    grunty orne kl VI - czyli za to nic nie płacą.
    Pytałem na jakiej podstawie - nie wiedzą, mają tak od lat.

    No i teraz mam dylemat - wyłączenie z produkcji wiąże się z opłatami
    przez okres 10lat do LP, jeżeli dodatkowo miałbym bez potrzeby płacić
    gminie, to wolę wyłączyć 500m2 (zwolnione od opłat do LP),
    ale gdybym pozbył się lasu, to bym się pozbył.

    Pytanie: wie ktoś jaki status będzie miała działka po wyłączeniu z
    produkcji rolnej?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-10-24 02:10:47
    Temat: Re: Działka budowlana czy nie?
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Nie jestem teraz mna bieżąco w przepisach,ale postaram się namieszać.
    dzialka nie stanie się budowlana.Ona już nią jest,jeśli możesz tam budować.(powinno
    byc w akcie notarialnym)
    Wylączenie z produkcji rolnej-tak,ale tylko teren pod budynkiem.
    Wylesienie-te 500m2 pod dom i dojazd może nie wystarczyć.Pamiętaj,że ladnie,jak
    drzewa blisko domu,ale bezpiecznie to jak sie troche odsuną...Ale to jak ci zrobia
    plan zagospodarowania.
    Jeśli pani w gminie malo gramotna,PISZ do starostwa.Wcześniej możesz pisać do UG.Ale
    takie rzeczy to na papieżu,bo na gębę to wszystko można.(patrz:wybory)
    pozdro dolniak