  • 1. Data: 2021-06-28 14:06:55
    Temat: Dzieciaki i internety (trochę NTG)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Dostałem pytanie: jak zabezpieczyć dzieciaki przez złem:
    a/ ograniczenie czasu pracy (android & apple & windows)
    b/ złe treści (android & apple & win)
    c/ lokalizacja dziecka (android & apple)

    Swego czasu (kilka lat temu) rozpatrywałem temat tylko w aspekcie
    windowsów. Były wtedy dwa programy do ochrony, którym jednak zdarzało się
    blokować dobre strony (np. mateusz.pl) ale wpuszczały sporo stron z
    "panienkami". Można było ustawić własne adresy do blokowania.
    Ale to miało sens przy statycznym HTML. Teraz, przy stronach aktywnych
    obesranych setkami reklam to już nie ma sensu.

    Jakieś podpowiedzi?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-06-28 14:45:09
    Temat: Re: Dzieciaki i internety (trochę NTG)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, June 28, 2021, 2:06:55 PM, you wrote:

    [...]

    Jak offtopic, to na całego ;)

    > Swego czasu (kilka lat temu) rozpatrywałem temat tylko w aspekcie
    > windowsów. Były wtedy dwa programy do ochrony, którym jednak zdarzało się
    > blokować dobre strony (np. mateusz.pl)

    Całkiem słusznie - strona z indoktrynacją najbardziej pedofilskiej
    korporacji w historii...

    > ale wpuszczały sporo stron z "panienkami".

    Braki edukacji seksualnej trzeba nadrabiać ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2021-06-28 15:20:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/06/2021 13:06, Adam wrote:
> [...]
    > Ale to miało sens przy statycznym HTML. Teraz, przy stronach aktywnych
    > obesranych setkami reklam to już nie ma sensu.

    W Androidzie calkiem dobrze sobie rade daje Family Link. Uzywamy glownie
    do kontrolowania czasu spedzanego przed ekranen tableta/telefonow. Na
    plus brak mozliwosci skasowania historii przegladania. Niestety
    wszsytkie "afery" jak do tej pory wynikaly z tego, ze ktos tam kogos
    czyms obrazil na WhatsAppie albo wyslal ta droga jakas "nieodpowiednia
    tresc". Jako, ze to nie nasze dzieci byly inicjatorami w/w afer to tylko
    dostaly ostrzezenie, ze w kazdej chwili dostep do WhatsAppa moze zostac
    im zablokowany w Family Linku. Co do Windowsa to chyba lepiej sobie
    skonfigurowac w domu Pi-Hole ale to znowu wymaga troche rzezbienia,
    szczegolnie w dobie DNS over HTTPS.

  • 4. Data: 2021-06-28 19:06:49
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Tego g... nie unikniesz.
    Rozmawiać z dziećmi żeby umiały odróżnić co jest dobre a co złe.

    Polecam zacząć od historii Kościoła Katolickiego. Średniowiecze ,
    inkwizycja, święte wojny etc..

    Wiem , ciężko i pod górę :)

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2021-06-28 19:19:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> napisał(a):
> [...]
    > Rozmawiać z dziećmi żeby umiały odróżnić co jest dobre a co złe.
    > Polecam zacząć od historii Kościoła Katolickiego. Średniowiecze ,

    Zamiast człowiekowi pomóc, to kolejna osoba w tym wątku stara się oświecić
    faceta jaki to Kościół jest zły. Jakby to były jakieś tajne rzeczy albo
    miały coś mu zmienić w jego relacji do Chrystusa. Kościoły mają problemy,
    państwa mają problemy, osoby mają problemy. Tak było i będzie. Dajcie
    ludziom żyć.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2021-06-28 19:25:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 czerwca 2021 o 19:19:22 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
> [...]
    > miały coś mu zmienić w jego relacji do Chrystusa. Kościoły mają problemy,
    > państwa mają problemy, osoby mają problemy. Tak było i będzie. Dajcie

    To może daj jakieś przykłady że dobry jest. Tylko nie sięgaj z przykladami do
    Irlandii i ostatnio Kanady.

  • 7. Data: 2021-06-28 19:40:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zamiast człowiekowi pomóc, to kolejna osoba w tym wątku stara się
    > oświecić faceta jaki to Kościół jest zły.

    Nie jest zły, jest zbędny. Niczego nowego się tam nie dowiesz :)

    > Jakby to były jakieś tajne
    > rzeczy albo miały coś mu zmienić w jego relacji do Chrystusa. Kościoły
    > mają problemy, państwa mają problemy, osoby mają problemy. Tak było i
    > będzie. Dajcie ludziom żyć.

    Czas poświęcony obecnie na kościół jest czasem straconym. Można ten czas
    zagospodarować znacznie lepiej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2021-06-28 19:50:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > To może daj jakieś przykłady że dobry jest. Tylko nie sięgaj z przykladami do
    Irlandii i ostatnio Kanady.

    Mówisz i masz:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzia%C5%82alno%C5%9B%C
    4%87_dobroczynna_Ko%C5%9Bcio%C5%82a_katolickiego

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2021-06-28 19:55:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-06-28 19:40, LordBluzg(R) wrote:
    (ciap)
    > Czas poświęcony obecnie na kościół jest czasem straconym. Można ten czas
    > zagospodarować znacznie lepiej.

    Wesprzeć Łkającego Szymona?

    W. :-/

  • 10. Data: 2021-06-28 20:00:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.06.2021 o 19:55, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > (ciap)
    >

    > Wesprzeć Łkającego Szymona?

    Wolę pojechać sobie na wycieczkę :) albo iść na działkę i gonić turkucie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>