  • 1. Data: 2014-03-08 20:30:59
    Temat: Dziwne HMI firmy Nordis
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Wpadł mi w ręce dotykowy panel operatorski firmy Nordson model 207023.
    Poszukuję jakichkolwiek informacji czy da się ten wynalazek do
    czegokolwiek wykorzystać. Widzę tylko, że ma gniazdo do zasilania, PS/2,
    ethernet, rs232, can i gniazdo na karty CF (jest nawet karta 32MB). Nie
    mam teraz pod ręką żądnego zasilacza żeby to cudo włączyć i zobaczyć co
    wyświetli.
    Szukałem jakiś informacji, ale niestety guglarka zupełnie nic nie
    wyszukuje na ten temat, znalazłem tylko manual od maszyny do powlekania
    detali jakimś plastikowym syfem, gdzie prawdopodobnie siedzi taki panel,
    ale niestety w tej instrukcji jest tylko na temat obsługi całej maszyny.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2014-03-10 17:15:20
    Temat: Re: Dziwne HMI firmy Nordis
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 8 marca 2014 20:30:59 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > detali jakimś plastikowym syfem, gdzie prawdopodobnie siedzi taki panel,
    > ale niestety w tej instrukcji jest tylko na temat obsługi całej maszyny.

    Wygląda na to, że to HMI sobie sami robią do swoich maszyn,
    stąd problem ze znalezieniem czegokolwiek...

    L.

  • 3. Data: 2014-03-10 22:45:34
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 10.03.2014 17:15, Lisciasty wrote:

    > Wygląda na to, że to HMI sobie sami robią do swoich maszyn,
    > stąd problem ze znalezieniem czegokolwiek...
    >
    > L.

    Rozebrałem dziada. Jak się okazuje panelik wyprodukowała szwajcarska
    firma Gesys, widać na ich stronie, że cały czas tworzą tego typu
    produkty, no ale ten jest z roku 2005 więc obecnie to "staroć". Na
    płytce jest nic nie mówiące oznaczenie ATON 1064B (nie atoM). Jakiś
    procek od AMD w tym siedzi.
    Po odpaleniu wyskoczył jakiś POST, potem odpalił się FreeDOS, ale prosi
    o podanie bieżącej daty - niestety nie mam w pobliżu żadnej klawiatury
    (ma to coś złącze PS/2) i dalej na razie nie ruszę. Ciekawe czy da się
    na tym postawić jakiegoś linuxa, w panelu siedzi karta CF o
    przerażającej pojemności 32MB.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2014-03-11 08:45:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, March 10, 2014 10:45:34 PM UTC+1, Jakub Rakus wrote:
    > o podanie bieżącej daty - niestety nie mam w pobliżu żadnej klawiatury
    > (ma to coś złącze PS/2) i dalej na razie nie ruszę.

    Nie masz gdzieś w szafie klawiatury z PS/2? Rozczarowujesz mnie ;P

    >Ciekawe czy da się
    > na tym postawić jakiegoś linuxa, w panelu siedzi karta CF o
    > przerażającej pojemności 32MB.

    Ja dłubię w HMI które ma kilkadziesiąt ekranów, kupę guzików
    i dupereli, fakt że grafika tam siermiężna i na poziomie "painta",
    ale cały soft zajmuje 4,3 MB, więc te 32 to pewnie będzie aż nadto :>
    Nawet routery z linuxem mają chyba mniejszą pamięć OIDP.

    L.

  • 5. Data: 2014-03-11 17:18:32
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 11.03.2014 08:45, Lisciasty wrote:

    > Nie masz gdzieś w szafie klawiatury z PS/2? Rozczarowujesz mnie ;P

    Heh, znak czasów chyba... ;)

> [...]
    > ale cały soft zajmuje 4,3 MB, więc te 32 to pewnie będzie aż nadto :>
    > Nawet routery z linuxem mają chyba mniejszą pamięć OIDP.

    A mógłbyś polecić jakieś w miarę przyjazne distro?

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2014-03-11 17:56:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 17:18:32 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > A mógłbyś polecić jakieś w miarę przyjazne distro?

    Ale do czego? Do routera czy HMI? :>
    O sofcie na HMI nie mam pojęcia, używam tego które daje producent...

    L.

  • 7. Data: 2014-03-11 21:17:57
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 11.03.2014 17:56, Lisciasty wrote:

    > Ale do czego? Do routera czy HMI? :>
    > O sofcie na HMI nie mam pojęcia, używam tego które daje producent...
    >
    > L.

    Do takich urządzeń, które mają mało pamięci, jak na razie znalazłem Tiny
    Core Linux, wersja z interfejsem graficznym zajmuje 15MB.
    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2014-03-11 22:44:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-03-11 21:17, Jakub Rakus wrote:

    > Do takich urządzeń, które mają mało pamięci, jak na razie znalazłem Tiny
    > Core Linux, wersja z interfejsem graficznym zajmuje 15MB.

    http://www.damnsmalllinux.org/

    Ten większy ale fajniejszy IMO

    Włodek

  • 9. Data: 2014-03-13 21:44:03
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 11.03.2014 22:44, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > http://www.damnsmalllinux.org/
    >
    > Ten większy ale fajniejszy IMO
    >
    > Włodek

    Za duży, mam do dyspozycji tylko kartę CF 32MB. Swoją drogą zastanawiam
    się jak w ogóle cokolwiek zainstalować, skoro moje HMI ma tylko tą kartę
    i ewentualnie można podłączyć jakąś arachaiczną stację FDD ze złączem
    26pin (jest jeszcze ethertnet w biosie mogę wybrać bootowanie tylko z
    karty lub fdd).

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2014-03-13 22:19:48
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 13.03.2014 Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > i ewentualnie można podłączyć jakąś arachaiczną stację FDD ze złączem
    > 26pin (jest jeszcze ethertnet w biosie mogę wybrać bootowanie tylko z

    Przecież to jest "LiveCD", powstałe dawno temu i od dobrych 10 lat
    nierozwijane w praktyce. Może służyć jedynie do zabawy i zorientowania
    się jak "Linuks" wyglądał 14 lat temu.

    Do embedded używa się innej biblioteki podstawowej C. Userland buduje
    się na uclibc, musl libc, bionic.

    Najwygodniejszą gotową dystrybucją jest OpenWRT.
    https://openwrt.org/

    Gotowe obrazy dla arch x86 w tym Geode, Alix i innych. Możesz zacząć od
    sprawdzenia bazowej - generic.

    http://downloads.openwrt.org/attitude_adjustment/12.
    09/x86/generic/
    Repozytorium zawiera sporo gotowych pakietów.