  • 1. Data: 2017-04-08 12:10:21
    Temat: Dziwne wzory na przednim oknie...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Podczas deszczu wycieraczki dobrze zbieraja wodę, niestety po każdym
    ich machnięciu uwydatnia się taki dziwny wzór, przypominający
    "panterkę" lub efekt zamarzania wody. Wzór jest praktycznie na całej
    powieszchni, takie nieregularne plamki. Gdy wycieraczka przestaje
    pracować te plamki powoli znikają (jakby odparowują). Skąd się to
    bierze?
    Pierwsze skojarzenie jest takie, że powierzchnia jest zabrudzona
    czymś tłustym i to się rozmazuje, ale umycie szyby nic nie daje,
    plamki się nie przenieszczaja i raczej ksztaltu nie zmieniaja...
    Pojawiaja się tylko gdy chodzą wycieraczki, samo zmoczenie wodą nich
    nie uwydatnia, musi machnąć wycieraczka.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-08 12:47:05
    Temat: Re: Dziwne wzory na przednim oknie...
    Od: Maciek <n...@x...pl>

> [...]
    > nie przenieszczaja i raczej ksztaltu nie zmieniaja... Pojawiaja się
    > tylko gdy chodzą wycieraczki, samo zmoczenie wodą nich nie uwydatnia,

    Czym umyłeś szybę?

  • 3. Data: 2017-04-08 14:18:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Apr 2017 12:47:05 +0200, Maciek <n...@x...pl> wrote:
    > Czym umyłeś szybę?

    Czystą wodą.Teraz sobie przypomniałem, że jak były mrozy to było
    jeszcze gorzej. zamiast.plamek duże fragmenty powieszchni robiły się
    takie rozmazane matowo-mleczne, pomagało.tylko wyłączenie
    wycieraczek, wtedy to "odparowywało". Probowalem na stacji po drodze
    czyścic sądząc, że to jakieś tłuste zanieczyszczenie ale efekt
    czyszczenia był taki, że na sucho było ok a gdy tylko wycieraczka
    zaczęła chodzic to zaczęło to wylazic z powrotem, ewidetnie
    ograniczone tylko do pewnych miejsc (np. na środku) i nie
    przechodziło na inne.
    Teraz jak jest cieplo, to nie całe powieszchnie się "matowią" tylko
    cala szyba jest taka pstrokata w te nieregularne plamki.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-04-08 15:03:58
    Od: Maciek <n...@x...pl>

> [...]
    > Teraz jak jest cieplo, to nie całe powieszchnie się "matowią" tylko cala
    > szyba jest taka pstrokata w te nieregularne plamki.

    Cholera wie co masz na tej szybie i od jak dawna. U mnie podobne efekty
    dają czasem drzewa. No i się teraz zaczyna kwitnienie, ostatnio miałem
    żółty samochód i mikro-skropkowaną szybę a wycieraczki szurały tylko po
    tym.
    W każdym razie na żywice itp. woda nie da rady.
    Ja w takich przypadkach czyszczę szybę szmatką bawełnianą i
    rozpuszczalnikiem uniwersalnym (np. Dragonem, uwaga na Piko straszne
    oleisty), wszystko ładnie schodzi. Potem płyn do szyb i gotowe.

  • 5. Data: 2017-04-08 16:51:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-08 o 12:10, Marek pisze:
> [...]
    > nie przenieszczaja i raczej ksztaltu nie zmieniaja... Pojawiaja się
    > tylko gdy chodzą wycieraczki, samo zmoczenie wodą nich nie uwydatnia,

    Masz prawdopodobnie hartowaną szybę, a plamki są od palników.

  • 6. Data: 2017-04-08 20:36:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 08 Apr 2017 12:10:21 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > Pojawiaja się tylko gdy chodzą wycieraczki, samo zmoczenie wodą nich
    > nie uwydatnia, musi machnąć wycieraczka.

    Tak z opisu wynika, że po prostu należy kupić nowe wycieraczki.

  • 7. Data: 2017-04-08 22:05:27
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-04-08 o 12:10, Marek pisze:
    > Podczas deszczu wycieraczki dobrze zbieraja wodę, niestety po każdym ich
    > machnięciu uwydatnia się taki dziwny wzór, przypominający "panterkę"

    Masz rozmazywaczki a nie wycieraczki. Kup nowe, z tanich polecam Alca,
    dostępne w Tesco :)

  • 8. Data: 2017-04-09 00:42:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Apr 2017 20:36:31 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Tak z opisu wynika, że po prostu należy kupić nowe wycieraczki.

    A dlaczego mozaika nie zmienia ksztaltu przy ruchu wycieraczek?
    Powinna sie rozsmarowywać. I dlaczego znika gdy wycietaczka
    przestaje chodzic?
    Tych plamek nie daje się niczym zetrzec np. szmatą. Ich pocieranie
    tylko je uwydatnia. Gdy się przestanie trzeć powoli znikaja...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-04-09 13:20:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-08 o 15:03, Maciek pisze:

> [...]
    > rozpuszczalnikiem uniwersalnym (np. Dragonem, uwaga na Piko straszne
    > oleisty), wszystko ładnie schodzi. Potem płyn do szyb i gotowe.

    A możesz bardziej po ludzku?
    Co to znaczy Dragon i Piko?

    Uniwersalny - to znaczy jaki? Aceton, nitro, toluen, benzyna
    esktrakcyjna, benzyna lakowa, izopropanol, metanol czy ze 20 dalszych
    "uniwersalnych"?
    Niektóre z nich reagują z gumą, tworzywami, farbami - trzeba uważać.
    Benzyna też może być "sucha" lub tłusta - np. lakowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-04-09 19:53:46