  • 1. Data: 2018-02-04 14:28:54
    Temat: Dziwny błąd w sieci GSM
    Od: vari <v...@i...pl>

    Witam serdecznie po latach nieobecności.
    Piszę tutaj a nie na grupę z końcówką .gsm bo tu są profesjonaliści.
    Mam dziwny problem z połączniami pomiędzy kilkoma numerami w siaci GSM.
    Jeden z numerów, nazwijmy go "A" jest numerem abonamentowym w sieci Play o ABS=668 a
    więc chyba przeniesiony dawno temu z T-Mobile.
    Numer A nie może połączyć się z numerami B i C.
    Numer B to numer prepaid także w sieci Play.
    Numer C to numer prepaid w sieci Nju (Orange).
    Numery B i C mają oryginalne karty SIM i obie te karty siedzą w jednym i tym samym
    aparacie budżetowym MaxCom MM128.
    Z numeru A nie można uzyskać połączenia na numer B ("abonent jest chwilowo
    niedostępny") oraz na C ("numer aktualnie jest zajęty").
    Sytuacja występuje od miesiąca.
    W drugą stronę połączenia dochodzą do skutku.
    Numer B i C nie dostaje SMS o próbach połączenia ale... gdy numer B lub C są zajęte i
    A wóczas próbuje się dodzwonić to po zakończeniu połączenia B i C dostają SMS i
    próbie połączenia a numer A SMSa o tym iż numery B i C są już wolne.
    Jako, że numer C jest w Nju, więc tylko nr B wypróbowałem przekierować.
    I wówczas nr A dodzwania się poprzez nr B na docelowy numer (np stacjonarny czy inny
    komórkowy).
    I teraz najważniejsze.
    Gdy karty B i C przełożyć do innego amaratu to wszystko działa.
    w MaxCom MM128 nie.
    Ale MaxCom MM128 z tymi kartami potrafi odbierać wszystkie inne połączenia, tylko nie
    z numeru A.
    MaxCom MM128 ma tylko 2G a smartfon z kartą nr A próbowałem w trybie 2G i 3G oraz w
    każdej z dostępnej w roamingu krajowym sieci i jest tak samo.
    Wygląda na jakiś problem z sygnalizacją GSM aparatu MaxCom MM128.
    Ale dlaczego tylko nr A się nie dodzwania ?
    Co ciekawe, po kupnie MaxComa, zaczęły się problemy z numerem przypisanym do karty
    sim B (Play prepaid).
    Aparat wykonywał połączenia i odbierał ale na tej karcie były one zakańczane po kilku
    sekundach i zazwyczaj nie było audio z mikrofonu MaxCom-a albo bywał czasami.
    Dodam iż aparat MaxCom jest używany w lokalizacji, gdzie w zasadzie tylko sieć Play
    ma w okolicy BTSa i jako jedyna umożliwia rozmowy bez wychodzenia na zewnątrz domu.
    Po to więc kupiło się kartę B i dualsim-a aby w domu móc korzystać z telefonu.
    Inny aparat (nie smartfon), też dualsim i tylko 2G ma już takie rozwiązanie
    przećwiczone w domu (to Samsung).
    I faktycznie nieodległy BTS Play ma tu dobry sygnał.
    Na marginesie ten BTS zapewnia mi także stacjonarnie wykorzystywany internet LTE ale
    tylko na 800 MHz tu dociera. Taki trudny teren.
    No i ten BTS Play z GSM 900 MHz daje w Samsungu możliwość rozmów bez wychodzenia na
    mróz.
    Do tego samego celu MaxCom nie chciał działać w sieci Play aż mu na sztywno ustawiłem
    korzystanie tylko z zieci Play na numerze B (wyłączyłem roaming krajowy).
    Przedtem właśnie zrywał połączenia Play po kilku sekundach i brak było audio z
    aparatu do BTSa.
    Po uporaniu się z tym mam nadal problem z brakiem odbierania połączeń z numeru A na
    obu kartach.
    Co jest nie tak z aparatem MaxCom i siecią Play ?
    Jka sygnalizacja wchodzi tu w grę. Co jest niekompatybilne ?
    I dlaczego numer A (też w Play) nigdy nie może połączyć się z B i C gdy karty są w
    MaxComie ?
    Lokalizacja numeru A jest dowolna.
    Numer a nie ma CLIRa a Bi C nie mają blokady na odbieranie połączeń z CLIRem.
    vari

  • 2. Data: 2018-02-04 16:43:51
    Temat: Re: Dziwny błąd w sieci GSM
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    A ten maxcom ma jakis filtr polaczen?

  • 3. Data: 2018-02-04 17:42:45
    Od: v...@o...pl

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 16:43:48 UTC+1 użytkownik brum napisał:
    > A ten maxcom ma jakis filtr polaczen?

    Nie znalazłem w menu.
    vari

  • 4. Data: 2018-02-04 19:37:23
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > A ten maxcom ma jakis filtr polaczen?
    Nie znalazłem w menu.

    A ja znalazlem w instrukcji:
    https://www.maxcom.pl/files/273/instrukcja-mm128.pdf
    Nazywa sie czarna lista. Nie pasuje idealnie do opisu usterki, jednak warto
    sprawdzic.

  • 5. Data: 2018-02-04 20:17:37
    Od: v...@o...pl

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 19:37:20 UTC+1 użytkownik brum napisał:
> [...]
    > https://www.maxcom.pl/files/273/instrukcja-mm128.pdf
    > Nazywa sie czarna lista. Nie pasuje idealnie do opisu usterki, jednak warto

    Sprawdzę. Dzięki.
    Napiszę czy to było to.
    pzdr,
    vari

  • 6. Data: 2018-02-05 20:35:57
    Od: v...@i...pl

    Problem rozwiązany.
    Faktycznie numer był omyłkowo przypisany na czarną listę.
    Nie znalazłem jej, bo była w mało intuicyjnym miejscu.
    Niestety do aparatu w sklepie nie dołączono instrukcji.

    Dzięki.

    vari

  • 7. Data: 2018-02-08 16:48:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    vari <v...@i...pl> wrote:

    > Witam serdecznie po latach nieobecności.

    Hej vari,

    W temacie się nie wypowiem, bo nie wiem, ale miło Cię widzieć :)

    gof / sp5gof

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-02-10 07:54:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Hej vari,
    >
    > W temacie się nie wypowiem, bo nie wiem, ale miło Cię widzieć :)
    >
    > gof / sp5gof

    Mnie również miło - ex. SP5SJT, a obecnie - jak w polu "od" :)
    Zapraszam do częstszego pisania :)

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 9. Data: 2018-02-10 23:15:37
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 20:35, v...@i...pl pisze:
    > Problem rozwiązany.
    > Faktycznie numer był omyłkowo przypisany na czarną listę.
    > Nie znalazłem jej, bo była w mało intuicyjnym miejscu.
    > Niestety do aparatu w sklepie nie dołączono instrukcji.

    To ja jeszcze coś ciekawego napiszę. Dodajesz kontakt do czarnej listy.
    Kontakt usuwasz. Nie ma kontaktu, nie ma dojścia do czarnej listy
    (przynajmniej w moim MaxCommie tak było, czarna lista to była jedna z
    opcji kontaku). Efekt - brak możliwości dodzwonienia się z tego numeru i
    brak możliwości usunięcia tego numeru z czarnej listy. I co robić? Ano -
    utworzyć kontakt z tak samo zapisanym numerem - magicznie pojawi się
    opcja ,,usuń z czarnej listy".

    --
    Grzexs