  • 1. Data: 2016-01-21 10:51:51
    Temat: ESD - półśrodki.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Czy spotkaliście jakieś preparaty do wykładzin, obić które zmniejszają
    "elektryzowanie się"?
    Jaka jest skuteczność takich preparatów, czas działania itd. ?

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2016-01-21 11:37:20
    Temat: Re: ESD - półśrodki.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-21 o 10:51, Andrzej W. pisze:
    > Cześć,
    >
    > Czy spotkaliście jakieś preparaty do wykładzin, obić które zmniejszają
    > "elektryzowanie się"?
    > Jaka jest skuteczność takich preparatów, czas działania itd. ?

    Ja zrobiłem sobie blat antystatyczny pokryty systemem Sikafloor, używa
    się tego do podłóg w serwerowniach. Trochę z tym zabawy, ale wynik
    znakomity. Do tego opaska na łapkę, lutownica podłączona do uziemienia i
    nawilżacz powietrza (a właściwie humidistat nastawiony na 40%
    wilgotności względnej). I skończyły się problemy :-)

    P.P.

  • 3. Data: 2016-01-21 12:42:49
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-21 o 11:37, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Ja zrobiłem sobie blat antystatyczny pokryty systemem Sikafloor

    No tak, ale nie popsikam tym raczej wykładziny w biurze. :D
    Nie mogę robić modyfikacji wyposażenia.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2016-01-21 12:49:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote in message

    > No tak, ale nie popsikam tym raczej wykładziny w biurze. :D
    > Nie mogę robić modyfikacji wyposażenia.

    Poproś szefa, powiedz że potrzebujesz, niech on zrobi modyfikację.

  • 5. Data: 2016-01-21 16:54:13
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no to może kota? a kot ja się elektryzuje?

  • 6. Data: 2016-01-21 19:02:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-21 o 12:42, Andrzej W. pisze:

    > No tak, ale nie popsikam tym raczej wykładziny w biurze. :D
    > Nie mogę robić modyfikacji wyposażenia.

    Zgodnie z moim doświadczeniem środki typu "chemia domowa" są
    nieskuteczne, ale może po prostu nie trafiłem na działający. Nie napiszę
    więc, zgodnie z logiką niektórych grupowiczów (ja się z tym nie
    spotkałem, to znaczy, że tego nie ma) że nie istnieją ;-)
    Matę antystatyczną, opaskę na rękę i podłączenie lutownicy do uziemienia
    możesz chyba zrealizować?
    Bardzo ważna jest też wilgotność powietrza, a więc nawilżacz, zwłaszcza
    w zimie.

    P.P.

  • 7. Data: 2016-01-21 20:15:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.01.2016 o 10:51, Andrzej W. pisze:
    > Cześć,
    >
    > Czy spotkaliście jakieś preparaty do wykładzin, obić które zmniejszają
    > "elektryzowanie się"?
    > Jaka jest skuteczność takich preparatów, czas działania itd. ?

    tak. dowolny płyn do płukania. o płyny do płukania pytaj na jakiś
    "babskich" grupach. mnie "kopie" bardzo wiele tkanin. np oparcie z
    fotela samochodowego. biorę wtedy Lenor 1-1 z wodą do spryskiwacza
    ręcznego, popryskam, jak wyschnie - przestaje mnie kopać. może Tobie ta
    metoda też pomoże?

    ToMasz

  • 8. Data: 2016-01-22 15:11:44
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    >
    > Czy spotkaliście jakieś preparaty do wykładzin, obić które zmniejszają
    > "elektryzowanie się"?
    > Jaka jest skuteczność takich preparatów, czas działania itd. ?

    http://www.tme.eu/pl/details/clean-esd-5/antystatyka
    -pozostale/
    http://interteam.com.pl/pl/product.php?b=2&c=4&p=11
    Jest wiele przeparatów przemysłowych