  • 1. Data: 2017-02-23 13:39:46
    Temat: ESP na lodzie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Czy ESP jest w stanie skutecznie pomóc w przypadku poślizgu na lodzie?
    Jechałem sobie ostatnio rano wiochami i trafiłem na zakręt pokryty lodem.
    Było pusto, jechałem powoli, więc specjalnie wszedłem troszkę ostrzej.
    Samochód wpadł w piękny podsterowny poślizg. Wdepnąłem (4wd) i jakoś
    wróciłem na tor jazdy. Natomiast działania ESP nie odczułem w ogóle.
    Powinien w takiej sytuacji zareagować?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-02-23 18:33:14
    Temat: Re: ESP na lodzie
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek w

    > Czołem,

    > Czy ESP jest w stanie skutecznie pomóc w przypadku poślizgu na lodzie?

    Tak i nie. Zsależy co rozumiec jako skuteczne...

    > Jechałem sobie ostatnio rano wiochami i trafiłem na zakręt pokryty lodem.
    > Było pusto, jechałem powoli, więc specjalnie wszedłem troszkę ostrzej.

    Co to znaczy "ostrzej"?

    > Samochód wpadł w piękny podsterowny poślizg.

    Prawy czy lewy?

    > Wdepnąłem (4wd)

    LOL

    > i jakoś wróciłem na tor jazdy.

    Skoro nie wiesz jak to nie próbuj następnym razem, bo sie możesz zdziwić.

    > Natomiast działania ESP nie odczułem w ogóle.

    Czyli nie pomógł albo pomógł

    > Powinien w takiej sytuacji zareagować?

    ESP niekoniecznie jest odpowiednim systemem do leczenia "małego"

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2017-02-23 22:28:04
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-02-23 18:33, 007 wrote:
> [...]
    >
    > Czyli nie pomógł albo pomógł

    > ESP niekoniecznie jest odpowiednim systemem do leczenia "małego"

    Tja, jak nie umiesz nic z sensem napisać to po co się zmuszasz do pisania?

    --
    mk4

  • 4. Data: 2017-02-24 01:30:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 13:39:46 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > Samochód wpadł w piękny podsterowny poślizg. Wdepnąłem (4wd) i jakoś
    > wróciłem na tor jazdy. Natomiast działania ESP nie odczułem w ogóle.

    Jest kilka warunków które trzeba spełnić żeby ESP zaczął coś robić, ale
    generalnie poślizg przedniej osi przy skręconych kołach powinien spowodować
    jego działanie przez hamowanie kół.

    Po tym jak wdepnąłeś, jeśli któreś z kół zaczęłoby się ślizgać będzie temu
    przeciwdziałał zmniejszając moc silnika, ewentualnie przyhamowując
    buksujące koło.

    Widzialnym objawem działania ESP jest miganie żółtej lampki na desce
    rozdzielczej.

  • 5. Data: 2017-02-24 08:04:03
    Od: p...@g...com

    --Czy ESP jest w stanie skutecznie pomóc w przypadku poślizgu na lodzie?

    nie, jesli zadne z kol nie ma wystarczajacej przyczepnosci to cudu nie bedzie ... w
    materialach szkoleniowych (na DVD) Boscha dobrze jest wyjasnione jak ESP dziala,
    wysylaja bez problemu ze 2 lata temu zamawialem

    P.

  • 6. Data: 2017-02-24 10:04:30
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    przepraszam za śmiałość, gdzie to można zamówić?
    a może podasz chociaż pełną nazwę pliku to może gdzie leży...

  • 7. Data: 2017-02-24 10:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >nie, jesli zadne z kol nie ma wystarczajacej przyczepnosci to cudu
    >nie bedzie ...

    Cudu nie bedzie ... ale jak zakret na lodzie robisz, to sie czasem
    piruet zdarza.
    ESP powinien jednak tego zabronic - i pojedziesz pieknym szerokim
    lukiem do rowu lub pod tira z przeciwka :-)

    Jak jedziesz prosto, to tez sie czasem piruety zdarzaja, i tu akurat
    ESP powinien byc skuteczny.

    A jak chcesz losia na lodzie ominac ... no, dobre pytanie jak to sie z
    ESP skonczy ...

    J.

  • 8. Data: 2017-02-24 10:20:03
    Od: p...@g...com

    chyba juz nie wysylaja DVD
    tu jest jakis pdf
    http://www.hamulcebosch.pl/downloads/Zasada_dzialani
    a_ESP.pdf
    i po niemiecku
    http://lupoclub.de/download/Selbststudienprogramme/S
    SP%20204%20-%20ESP.pdf

  • 9. Data: 2017-02-24 13:24:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2017 01:30:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Po tym jak wdepnąłeś, jeśli któreś z kół zaczęłoby się ślizgać będzie temu
    > przeciwdziałał zmniejszając moc silnika, ewentualnie przyhamowując
    > buksujące koło.

    Nie poczułem niczego takiego. Powiedziałbym, że raczej przełożenie cześci
    mocy na tył podziałało. Tak na czuja.

    > Widzialnym objawem działania ESP jest miganie żółtej lampki na desce
    > rozdzielczej.

    Gaz dawkowałem z czuciem, ale kontrolka ESP nie włączyła się.

    Ogólnie system działa, bo przy innych okazjach się zgłaszał.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl