    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: ESP8266 SDK
    Date: Thu, 15 Jun 2017 14:46:41 +0200

    Po dłuższej przerwie chciałem powrócić do programowania modułów ESP8266.
    Odkąd ostatnio się tym bawiłem zdążyło wyjść kilka kolejnych wersji SDK.

    Po raz kolejny zabrałem się za instalację SDK (już w wersji 2.0) i
    konfigurację Code::Blocks, zgodnie z tą instrukcją:

    http://tomeko.net/other/ESP8266/native.php

    Na początek chciałem testowo skompilować jeden ze swoich starych
    projektów, pisanych jeszcze z SDK 1.3.x (albo może nawet 1.1.x ?). Nie
    udało się - kompilator wywalił całe mnóstwo będów "implicit
    declaration", głównie w plikach sterowników uart.h i i2c_master.h.
    Pomyślałem, że pewnie nowe SDK nie jest zgodne ze starymi sterownikami
    (znajdowały się one lokalnie w katalogu projektu).

    Utworzyłem więc nowy projekt i zaimportowałem przykład "sysinfo",
    dostarczony do ściągniętej wersji SDK. Znów ta sama sytuacja - błędy
    "implicit declaration" w kodzie sterownika uart.

    Zaimportowałem coś jeszcze prostszego - przykład "blinky". On z kolei
    podczas kompilacji wielokrotnie wywalił "implicit declaration" w pliku
    osapi.h, znajdującym się wśród plików SDK.

    Ktoś wie o co może chodzić? Mam coś źle skonfigurowane? A może producent
    udostępnił nowe SDK nie zwracając uwagi, że w przykładach jest
    niekompatybilny z nim kod?