  • 1. Data: 2017-08-15 18:11:31
    Temat: ESP8266 + SDK - zapis struktury do pamięci flash
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Może ktoś się orientuje jak to można zrobić, bo nigdzie nie mogę znaleźć
    dokładnej instrukcji. Wiem, że korzystając z Arduino można skorzystać z
    biblioteki wzorowanej na AVR-owym EEPROM.h. Ja jednak preferuję natywne
    SDK z uwagi na wykorzystanie callbacków oraz fakt, że używam już
    opartych na nim bibliotek.

    Wiem, że istnieją funkcje do zapisu danych do pamieci flash:
    spi_flash_erase_sector()
    spi_flash_write()
    spi_flash_read()

    Jednak jak ustalić obszar pamięci, do którego mogę bezpiecznie zapisywać
    swoje dane? Czy przez zapisaniem/po odczytaniu struktury będę musiał
    wykonać jeszcze jakieś dodatkowe operacje, związane np. z wyrównywaniem
    bajtów?

  • 2. Data: 2017-08-16 20:51:00
    Temat: Re: ESP8266 + SDK - zapis struktury do pamięci flash
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Może wykorzystać jakiś gotowiec emulujący eeprom. Nie używałem.
    https://github.com/azim0ff/eeprom
    Niestety ostrzeżenie przed nadpisaniem danych jest więc sprawdzić będzie
    trudno.

    Pozdrawiam

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

  • 3. Data: 2017-08-16 20:52:39
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Ups. Nie doczytałem że chodzi o struktury danych.

  • 4. Data: 2017-08-16 21:28:42
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.08.2017 o 18:11, Atlantis pisze:

> [...]
    > swoje dane? Czy przez zapisaniem/po odczytaniu struktury będę musiał
    > wykonać jeszcze jakieś dodatkowe operacje, związane np. z wyrównywaniem

    Zacznij od sprawdzenia czy da się jednocześnie kasować jeden sektor w
    pamięci flash a drugi w tym samym czasie czytać - z tego co widzę w
    datasheetach flashy SPI, to nie bardzo. Oznacza to, że w czasie
    kasowania sektora/zapisu, twój program będzie musiał się zatrzymać, bo
    tylko 32kB programu jest cache'owane a reszta jest w miarę potrzeby
    wczytywana z zewnętrznego flasha.

    Tu masz mapę pamięci flash
    https://github.com/esp8266/esp8266-wiki/wiki/Memory-
    Map
    więc możesz się zorientować gdzie jest trochę miejsca.

  • 5. Data: 2017-08-17 00:49:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Aug 2017 18:11:31 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > swoje dane? Czy przez zapisaniem/po odczytaniu struktury będę musiał
    > wykonać jeszcze jakieś dodatkowe operacje, związane np. z

    To ma być jakiś config w strukturze zapisywany w flash?
    Ja robię tak, umieszczam klasycznie strukturę w ram,. Kompilator sam
    zadba o odpowiednie wyrownanie. Później kompiuje zawartość struktiry
    bajt po bajcie do dowolnego adresu flash. A gdy chcę ją załadować
    ładuję z flash do &struktura w ram. Można też strukturę czytać przez
    wskaźnik od razu z adresu flash jeśli wcześniej zadba się by adres
    był /4

    --
    Marek