  • 1. Data: 2019-01-05 20:31:22
    Temat: Ech te AMOLEDY
    Od: z <...@...pl>

    Upatrzyłem sobie używanego Galaxy S6 lub S7 i czytam że wyświetlacze
    Amoled potrfią się wypalić.
    Nigdy czegoś takiego nie zauważyłem w Nokii N8 czy Lumii 1020.
    Co to ma być?
    Wszystkie nowe Amoledy tak mają czy tylko padło na S7? (najwięcej widzę
    wypalonych)

  • 2. Data: 2019-01-05 22:05:55
    Temat: Re: Ech te AMOLEDY
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.01.2019 o 20:31, z pisze:
> [...]
    > Co to ma być?
    > Wszystkie nowe Amoledy tak mają czy tylko padło na S7? (najwięcej widzę

    Od "zawsze" używam telefony Samsunga z amoledem (od Galaxy S2) i nigdy
    czegoś takiego nie zauważyłem (przez około 2-3 lata użytkowania danego
    modelu) Obecnie używam S5 od 1,5 roku i był to już telefon używany przez
    poprzedniego właściciela przez ponad 1,5 roku czyli ma już ponad 3 lata.
    Wyświetlacz świeci rewelacyjnie, brak wypalonych pikseli, świeci
    równomiernie.
    Obecnie też przymierzam się do zakupu używanego S7 (nie kupuj S6), znam
    osoby, które ten model użytkują przez ponad 2 lata, oglądałem je i nie
    ma żadnych wypaleń wyświetlacza.
    Teoretycznie jest to możliwe i czasami się zdarza, jednak temat jest
    rozdmuchany przez zazdrosnych użytkowników telefonów "nieamoled"

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2019-01-05 22:12:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 22:05, Czarek pisze:
    > Od "zawsze" używam telefony Samsunga z amoledem (od Galaxy S2)

    W mordę. S2 miał Amoled. To dno i 3 metry mułu miało amoled ;-)

    > Obecnie też przymierzam się do zakupu używanego S7 (nie kupuj S6),

    Dlaczego. Zaintryguj mnie :-)

  • 4. Data: 2019-01-05 22:41:05
    Od: z <...@...pl>

    Ja to mam chyba pecha. Już drugi s7 tym razem z magiczną kreską na
    ekranie. :-) (takie badpixele)

  • 5. Data: 2019-01-05 22:49:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.01.2019 o 22:12, z pisze:

    > W mordę. S2 miał Amoled. To dno i 3 metry mułu miało amoled ;-)

    Każdy Galaxy miał. S2 na tamte czasy to nie było takie dno.
    Amoled to jest znak rozpoznawczy Samsunga w topowych modelach (seria J i
    A to też amoled) Chyba jako jedyny producent od początku je stosuje,
    nawet ogryzek dopiero ostatnio do tego dojrzał, chociaż ceny sugerują
    coś innego.

    > Dlaczego. Zaintryguj mnie :-)

    Dlaczego nie S6? Np. dlatego, że nie ma miejsca na kartę pamięci, jedyny
    jego mały plus w stosunku do S7 to, że ma IrDę. S6 jest trochę mniej
    wydajny, niedużo tańszy a zawsze to już starszy model.
    Aparat w S7 mimo że tylko 12Mpix robi lepsze zdjęcia niż aparaty w S6
    (16 M) i wiele innych w innych, nawet nowszych telefonach

    https://www.mgsm.pl/pl/porownanie/samsung-galaxys6-v
    s-samsung-galaxys7/

    --
    Czarek

  • 6. Data: 2019-01-05 22:56:27
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.01.2019 o 22:41, z pisze:
    > Ja to mam chyba pecha. Już drugi s7 tym razem z magiczną kreską na
    > ekranie. :-) (takie badpixele)

    Mi dziś sprzątnęli sprzed nosa 2 szt za 750 (prawie 2 lata) i 830
    (niespełna półtoraroczny) bo nie miałem dziś czasu na dogadanie i
    transakcję. Oba "igła", oczywiście biorę pod uwagę tylko odbiór
    osobisty, kupno telefonu GSM jest obarczone za dużym ryzykiem
    naciągactwa aby myśleć o jakieś wysyłce używanego

    W jaki przedział cenowy celujesz?

    --
    Czarek

  • 7. Data: 2019-01-05 23:05:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 22:56, Czarek pisze:
    > W jaki przedział cenowy celujesz?

    S6 to około 400 zł a s7 600. Jest trochę różnica

    Slot pamięci mnie nie interesuje

    Za to aparat już tak. Masz porównanie czy któryś z nich zrobi zdjęcia na
    poziomie Lumii 1020. To by mnie przekonało

  • 8. Data: 2019-01-05 23:17:56
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.01.2019 o 23:05, z pisze:

    > S6 to około 400 zł a s7 600. Jest trochę różnica

    Czyli celujesz w "stopień" niżej niż ja a tu możesz już trafić na "kfiatki"
    W moim przypadku mam jeszcze często ponad pół roku gwarancji producenta.

    > Slot pamięci mnie nie interesuje

    Telefonu bez tego nie biorę pod uwagę.

    > Za to aparat już tak. Masz porównanie czy któryś z nich zrobi zdjęcia na
    > poziomie Lumii 1020. To by mnie przekonało

    Nie szukałem aż tak szczegółowo bo widziałem zdjęcia z S7 i mam takich
    zdjęć w swoim archiwum kilkaset (nie są to widoczki ale zdjęcia
    towarzyskie/rodzinne, więc ich nie upublicznię)

    Opinii i zdjęć możesz poszukać w sieci, aparat w S7 ma bardzo szybki
    aparat, szybko ostrzy i ze względu na mniejszą rozdzielczość większy
    piksel a przez to mniejsze szumy.

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2019-01-06 00:10:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 23:17, Czarek pisze:
    > Opinii i zdjęć możesz poszukać w sieci, aparat w S7 ma bardzo szybki
    > aparat, szybko ostrzy i ze względu na mniejszą rozdzielczość większy
    > piksel a przez to mniejsze szumy.

    No to muszę to jeszcze przemyśleć/dozbierać kasy :-)

  • 10. Data: 2019-01-06 10:22:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ja też jestem zwolennikiem dobrych, używanych telefonów. używanych nie
    katowanych.
    > Dlaczego nie S6? Np. dlatego, że nie ma miejsca na kartę pamięci,
    wiele nowych topowych telefonów niema karty pamięci, gdyż jak czytałem
    transfer danych na owe karty nie jest tak wydajny jak do pamięci
    wbudowanej. mniej problemów. Jednak dzięki popularyzacji modeli z 64
    gigami, mnie, zagorzałemu zwolennikowi kart micro sd - 64giga wystarcza.
    nie żebym nie musiał się "streszczać" ale z drugiej strony, po cholere
    mi pierdyliard starych fotek czy filmów w telefonie. Jak kto lubi, ale
    mnie kartę pamięci dało się porzucić. Z irdy korzystam, ale gdybym nie
    miał, są proste i wygodne sposoby na zastąpienie. natomiast wielkość
    baterii, albo czas pracy, w przypadku s6 jest tragicznie krótki. tym
    bardziej gdy mówimy o telefonie już parę lat używanym. nowa bateria o
    nie oszukanej pojemności to więcej niż 10% ceny!. Kolejna sprawa to
    wydajność.
    https://youtu.be/3LYrYtQyNeA?t=79
    pomiędzy s5 (a więc i s4 wer. i9506 którego posiadam) a s6 różnica jest
    nie wielka. pomiędzy s6 a s7 - gigantyczna. PRzy czym nie mam żadnych
    uwag krytycznych pod względem s7, ale na tle konkurencji demonem
    szybkości nie jest.
    https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6849&
    idPhone2=7821&idPhone3=6948
    W mojej ocenie s6 odpada całkiem, a co do s7 miałem mieszane odczucia.
    kolejny samung galaxy, super aparat ze stabilizacją, no i... no i nic
    wiecej. Ekran... ktoś tu wspomniał o ekranie. ale kolega akurat wtedy
    kupił redmi 4. porównywaliśmy go do s4, no i szału nie było. w
    ciemnościach amoled wygrywa, ale głównie dla tego, że sie tak mocno nie
    ściemnia jak jego lcd. w słońcu raczej jego był bardziej widoczny, a w
    neutralnych warunkach, trudno dostrzec różnice. I to chyba sprawiło że
    zacząłem szukać czegoś innego.
    Jakiś niecały rok temu trafiłem na mi5, ze 2 stówy tańszego niż s7. Miui
    "nie siadło" ale o tym wiedziałem od początku bo i w s4 był CM, w mi5
    wgrałem lineage. PRzed świetami żonie upadł nieszczęśliwie galaxy s4 i w
    zasadzie chciała nowego galaxy. wiecie jakiego "galaxy" wybrała? MI5!
    opisałem moją historie, aby zachęcić Was do zastanowienia się nad
    pomysłem porzucenia lini galaxy. Jak mnie wkręciło w galaxy tak zostałem
    przez prawie 5 "pokoleń". ale w tym czasie świat ewoluował i konkurencja
    również tworzyła udane modele.
    Polecam rozejrzenie sie za innymi telefonami. Nawet za takimi mniej
    znanymi jak xiaomi.
    ToMasz
    PS ja szukałem telefonu małego. nawet nie tyle małego co lekkiego, bo
    noszę telefon na pasku.