  • 1. Data: 2019-08-22 18:25:30
    Temat: Ech te flagowce - Barometr
    Od: z <...@...pl>

    W moim flagowcu Galaxy S7 jest fizyczny barometr.
    Tylko że on wskazuje 1002 hPa a w rzeczywistości jest 1028 hPa.
    Wskazywane zarówno przez aplikacje jak i menu serwisowe
    Gdzie jest błąd?

  • 2. Data: 2019-08-22 19:36:35
    Temat: Re: Ech te flagowce - Barometr
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >W moim flagowcu Galaxy S7 jest fizyczny barometr.
    >Tylko że on wskazuje 1002 hPa a w rzeczywistości jest 1028 hPa.
    >Wskazywane zarówno przez aplikacje jak i menu serwisowe
    >Gdzie jest błąd?

    a) moze byc blad czujnika, to przeciez raptem 2%. Moze nawet nie
    przewidzieli kalibracji

    b) 1028 hPa pokazuje Ci barometr rteciowy ?
    Bo cisnienie zalezy od wysokosci, to co jest podawane w
    prognozach, to jest "zredukowane do poziomu morza".
    Wysokosc mozna ustalic za pomoca GPS, ale trzeba go wlaczyc i byc
    w zasiegu.

    wiec w sumie ladny kawalek programu trzeba napisac, zeby miec to
    "oficjalne cisnienie meteo".

    Najlepiej byloby pojechac na pobliskie lotnisko, ale uwaga - oni tez
    maja dwa ...

    J.

  • 3. Data: 2019-08-22 21:31:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-22 o 19:36, J.F. pisze:
    > wiec w sumie ladny kawalek programu trzeba napisac, zeby miec to
    > "oficjalne cisnienie meteo".

    Żartujesz. Prawda?

  • 4. Data: 2019-08-22 22:05:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Żartujesz. Prawda?

    Ani troche.
    Trzeba odpalic GPS, ustalic wysokosc rzeczywista, wyliczyc poprawke,
    przeliczyc cisnienie.

    No dobra - moze troche przesadzilem z tym "ładny kawałek"

    J.

  • 5. Data: 2019-08-22 22:12:51
    Temat: Re: Ech te srakofUny - Barometr
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ANTI junta EUdSSR" napisał w wiadomości grup
    "J.F." wrote in message:

    >Obydwaj nie fantazjujcie, zaladuj jeden z
    >drugim to:
    >http://bit.ly/2P87ggb

    >Po instalacji w...
    >- ustawienia
    >- wysokosc (referencja, cisnienie...)
    >moze przestaniecie "zalewac wode",
    >przepisujac frazesy z interŚmietnika...

    Ale co - sam sobie policzy, czy trzeba wpisac referencyjna wysokosc, i
    wtedy pokaze cisnienie zredukowane, pod warunkiem, ale tylko na tej
    jednej rzeczywistej wysokosci ?

    https://androidappsforme.com/barometric-pressure-app
    s/
    https://www.howtogeek.com/254603/how-to-use-your-pho
    ne-as-a-barometer-or-altimeter/

    https://developer.samsung.com/galaxy/others/using-at
    mospheric-pressure-sensor

    J.

  • 6. Data: 2019-08-23 08:47:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-22 o 22:05, J.F. pisze:
    > No dobra - moze troche przesadzilem z tym "ładny kawałek"

    UFFF ;-)

    Uważam że ten kawałek ekranu aplikacji z reklamami wystarcza na
    napisanie tego dobrze. To znaczy z możliwością wyboru które ciśnienie
    podajemy i z jakiego czujnika korzystamy.
    Bo te 3 co próbowałem to jakieś łajzy pisały ;-)

  • 7. Data: 2019-08-23 10:19:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >UFFF ;-)

    >Uważam że ten kawałek ekranu aplikacji z reklamami wystarcza na
    >napisanie tego dobrze. To znaczy z możliwością wyboru które ciśnienie
    >podajemy i z jakiego czujnika korzystamy.

    Czujnik jest jeden, tylko trzeba go korygowac odpowiednio.

    >Bo te 3 co próbowałem to jakieś łajzy pisały ;-)

    Moze po prostu nawet nie probowali korygowac.
    A zeby GPS zadzialal, to raczej musisz wyjsc z budynku itp.

    J.

  • 8. Data: 2019-08-23 10:21:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ANTI junta EUdSSR" napisał w wiadomości grup
    "J.F." wrote in message:
    >Tak nalezy wpisac ta różnicowa

    >Wraz ze zmiana równoleznika musi byc
    >dokonana korekta (zmiana południka nie
    >ma znaczenia).
    >To jest problem kartograficzny matematycznego
    >"przełożenia" kuli na płaszczyznę.

    O tym to nie wiem, ale na pewno wraz ze zmiana wysokosci trzeba
    zmienic wpisana wartosc.

    Bywaja tereny plaskie, bywaja pagorkowate, sa budynki, windy - bez GPS
    to malo przydatne.

    Chyba, ze chcesz stary telefon w domu jako barometr uzywac ...

    J.

  • 9. Data: 2019-08-23 11:05:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 10:19, J.F. pisze:
    > A zeby GPS zadzialal, to raczej musisz wyjsc z budynku itp.

    GPSa nawet nie pytali o lokalizację.
    Wazniejsze było żeby reklamę wyświetlić czyli mieć dostęp d neta

  • 10. Data: 2019-08-25 10:13:16

    W dniu 2019-08-24 o 02:12, ANTI junta EUdSSR pisze:

    > Wszelkie "korektury" dokonuje oprogramowanie
    > (aplikacja), w zaleznosci od "wyrafinowania" (i
    > kosztu oprogramowania), beda stosowne wyniki
    > (dokladnosc albo inaczej odwzorowanie faktow).

    Jeśli darmowa aplikacja która wyświetla reklamy (znaczy programista jest
    opłacony) nie potrafi obliczyć ciśnienia npm (nawet nie próbuje) to ŹLE
    świadczy o tym programiście.