  • 1. Data: 2011-10-10 08:06:52
    Temat: Ecodriving "chfalem siem"
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    Czołem.

    Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
    odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
    trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
    powiedzieć oskarżony o brednie ;P

    Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie
    pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie
    wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

    Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
    wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
    dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie
    zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
    dostępne tu:

    http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=p
    layer_embedded

    Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co
    trzeba.

    Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie,
    to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km
    pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw)

    Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero
    po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś
    sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;)

    Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem
    kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z
    gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie
    karku kilkanaście km wcześniej ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 2. Data: 2011-10-10 08:24:46
    Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze:
> [...]
    > odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
    > trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie

    Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z
    wczoraj, start o 18:00):
    trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
    predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
    auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
    spalanie: 7l/100km

    I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.

  • 3. Data: 2011-10-10 08:29:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 08:24, neoniusz pisze:

> [...]
    > auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
    > spalanie: 7l/100km
    >
    > I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.

    Oczywiście że się da ale poczekajmy co powie kolega Waldek ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-10-10 08:52:42
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie
    > zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są

    Mój rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze średnią
    prędkością 68 km/h. Gdy go wyprzedziłem i jechałem przed nim spalanie
    skoczyło do 6 l/100 km.
    Dużo dały Ci zmniejszone opory powietrza za szafą TIRA. Jabys jechał za
    osobowką nie byłoby już tak różowo.

  • 5. Data: 2011-10-10 09:01:08
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 08:52, Marek P. pisze:

    > M?j rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze ?redni?
    > pr?dko?ci? 68 km/h. Gdy go wyprzedzi?em i jecha?em przed nim spalanie
    > skoczy?o do 6 l/100 km.
    > Du?o da?y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf? TIRA. Jabys jecha? za
    > osobowk? nie by?oby ju? tak r?owo.

    Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
    schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku". A do tego
    porównujesz diesla ;) Sądzę że gdybym trzymał się blisko tyłu tira i
    musiał hamować, przyspieszać byle na siłę utrzymać się w jego "cieniu"
    spalanie mogłoby wzrosnąć, a tak miałem spokojny dystans i jak tir
    hamował ja odpuszczałem gaz i bez używania hamulca praktycznie
    przejechałem całą trasę. Raz musiałem się zatrzymać bo jeden z tirów
    zjeżdżał na parking. ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2011-10-10 09:08:19
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > hamował ja odpuszczałem gaz i bez używania hamulca praktycznie
    > przejechałem całą trasę. Raz musiałem się zatrzymać bo jeden z tirów

    Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chciałem pokazazać, że takie spalanie
    osiągnełeś głównie dzięki mniejszym oporom powietrza Prędkość (75-85 km/h)
    też miała duże znaczenie tak jak doświadczenie TIR-owca, który jechał
    płynnie.
    Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szerokości o ok 4 m wysokości a powietrze
    rozdmuchiwane jest na zewnątrz. Po 50 metrach też masz niższe opory
    zwłaszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. Myślę że sam na drodze osiągnąłbyć
    ok 7 l jeżeli chciałoby Ci się jechać tak długo ok 80 km/h.

    Nawiasem spytam Jak Saab się sprawuje? Jak z ilościa miejsca z tyłu
    (posównywalne do Vectry sedan?)

    Marek P.

  • 7. Data: 2011-10-10 09:23:25
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 10 Paź, 08:24, neoniusz <n...@j...org> wrote:

> [...]
    > auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
    > spalanie: 7l/100km
    >
    > I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.

    Ja w niedzielę o 3 nad ranem wracałem zza Zamościa do DC, nie wiem ile
    spaliłem, ale pewnie mało :D
    Nie spieszyłem się zbytnio bo to i senność i zmęczenie dawały już o
    sobie dość mocno znać :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spaliłem na oko
    pewnie około 10 gazu na 100km :)
    Jadąc tam - w dzień spaliłem jakieś 11,5 gazu na 100km.

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2011-10-10 09:25:46
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 09:08, Marek P. pisze:

> [...]
    > osi?gne?e? g??wnie dzi?ki mniejszym oporom powietrza Pr?dko?? (75-85 km/h)
    > te? mia?a du?e znaczenie tak jak do?wiadczenie TIR-owca, kt?ry jecha?
    > p?ynnie.
    > Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko?ci o ok 4 m wysoko?ci a powietrze
    > rozdmuchiwane jest na zewn?trz. Po 50 metrach te? masz ni?sze opory
    > zw?aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My?l? ?e sam na drodze osi?gn??by?
    > ok 7 l je?eli chcia?oby Ci si? jecha? tak d?ugo ok 80 km/h.
    >
    > Nawiasem spytam Jak Saab si? sprawuje? Jak z ilo?cia miejsca z ty?u

    Jak jeżdżę, że tak powiem bez zbędnego oszczędzania ale z głową a nie
    gaz/hamulec mieszczę się z 6 z przodu, jak sie faktycznie śpieszę to i 9
    z przodu się pojawia, ale prawdę mówiąc na trasie 100km oszczędzę
    15-20min ale za to paliwa sporo więcej...

    Napisałem tego posta i nagrałem ten filmik bo kiedyś się posprzeczaliśmy
    że "pierdo***ę" mówiąc że 200konne auto pali mniej niż 7 w trasie i
    obiecałem że nagram filmik dla udokumentowania, później zapomniałem o
    sprawie a wczoraj przy okazji mi się przypomniało ;P I owszem, te 5.5 to
    aż sie sam zdziwiłem bo obstawiałem około 6 ;)

    Diesel ma to do rzeczy, że wspomniany przez Ciebie 1.8 ma około 100KM a
    nie 270 ;) Do tego jakoś nie znoszę pracy diesla i tego "kopniaka" w
    zakresie 2500-3000RPM więc taka skromna różnica jeśli chodzi o TD i TB
    jeden pali z założenia mało drugi podobno nie ;) I gdy pojawi się
    krytyczny moment w którym przydałoby się mieć trochę zapasu pod pedałem
    gazu, zdecydowanie wole TB ;)

    Chwalę sobie mojego "lansa" trochę kapryśne auto i dobrze jest mieć jako
    taką wiedzę o "mechanice i elektryce" oraz kawałek garażu ale nie jest
    też jakoś strasznie awaryjne. Ważne żeby dowiedzieć się co boli
    konkretne modele (u mnie np słaba pompa oleju i obracające się panewki)
    i odpowiednio temu zapobiegać.

    Z przodu miejsca jest całkiem sporo i jest wygodnie, przydałaby się
    jedynie regulacja kierownicy w płaszczyźnie pionowej. Fotele mam od
    Viggena więc takie trochę kubełkowe, nie za ciasne na tyłek i całkiem
    nieźle trzymają. Z tyłu z miejscem jest skromnie, a jak kierowca jest
    trochę większy to już w ogóle jest bieda. Natomiast bagażnik jest
    przeogromny jak na takie auto, bez większego kombinowania zapakowałem na
    6dni 4osoby w tym 2 kobiety ;P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2011-10-10 11:03:36
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Witam

> [...]
    > pewnie około 10 gazu na 100km :)
    > Jadąc tam - w dzień spaliłem jakieś 11,5 gazu na 100km.

    Szacun, u mnie 3.0 230KM automat spala gazu 15/100 w trasie ale z 4
    osobami i 4 rowerami :) - nie sprawdzalem ile spali pusty z samym kierowca.
    Moze mam instalke do wyregulowania :)

    --
    jarek

  • 10. Data: 2011-10-10 12:07:45
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
    > schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku".

    To i tak BARDZO zmniejsza opory powietrza.