  • 1. Data: 2019-05-20 08:54:21
    Temat: Edimax ES-5240G+ V3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Chyba najbliższa tematycznie, żywa grupa...

    Z powodów, nazwijmy to architektonicznych, rozważam połączenie 2ch
    odległych fragmentów chałupy światłowodem. Generalnie szukam
    gigabitowego switcha z min 8 portami w tym min jednym sfp. Znalazłem
    tytułowego, który kosztuje odpowiednik ca 250zł co jak na to co oferuje
    wydaje się 2-3x mniej niż konkurecja. Jedyne, czyego nie mogę się
    doszukać, to ile to żre prądu. Wolałbym z 16 portami, ale za taką ceną
    widze tylko ten. Co tu może być nie tak, że tak niska cena?

    https://www.amazon.com/Edimax-ES-5240G-V3-24-Port-Et
    hernet/dp/B0044X7SMM

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2019-05-21 10:59:33
    Temat: Re: Edimax ES-5240G+ V3
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 20 May 2019 06:54:21 +0000, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > doszukać, to ile to żre prądu. Wolałbym z 16 portami, ale za taką ceną
    > widze tylko ten. Co tu może być nie tak, że tak niska cena?

    Zdjęcie przedstawia inny model, z 16 portami i bez żadnych SFP... Ciekawe
    co faktycznie w paczce przyjdzie.

    Poza tym, będziesz musiał dokupić gniazda SFP, a to też koszt.

    Kiedy 15 lat temu bawiłem się światłowodem w domu, to korzystałem z
    tanich, malutkich transceiverów - takie małe puszeczki co z jednej strony
    mają miedź, a z drugiej parę złącz ST (dziś pewnie istnieją z obecnymi
    złączami). Rozważałeś coś takiego?

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-05-21 11:44:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    hernet/dp/B0044X7SMM

    > Zdjęcie przedstawia inny model, z 16 portami i bez żadnych SFP... Ciekawe
    > co faktycznie w paczce przyjdzie.

    Zgadza się. Nie wykluczone więc, że opis jest zły a zdjęcie dobre. Taka
    cena za 16 port. switch Edimaxa byłaby akurat ok.

    > Poza tym, będziesz musiał dokupić gniazda SFP, a to też koszt.

    Znaczy straceivery? Mam 2 szt. Bawiłem się wcześniej tzw. media
    converter (spf <-> ether.) i kupiłem jakies używane za parę dolców na
    Alim.

> [...]
    > tanich, malutkich transceiverów - takie małe puszeczki co z jednej strony
    > mają miedź, a z drugiej parę złącz ST (dziś pewnie istnieją z obecnymi

    Nie byłem świadom istnienia. Jak to wygląda? Po optical transceiver
    wyskakują głównie sfp.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-05-21 12:20:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 21 May 2019 09:44:13 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > Nie byłem świadom istnienia. Jak to wygląda?

    Mój wyglądał dokładnie tak: https://bit.ly/2YDhAfV
    Z tym, że te moje sprzed 15 lat to były wersje 100 Mbps, kupione używane
    za jakieś $5/szt. na ebay.

    > Po optical transceiver wyskakują głównie sfp.

    Wyglada na to, że trzeba szukać raczej po "fiber media converter"

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-05-21 12:58:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

> [...]
    > za jakieś $5/szt. na ebay.

    > Wyglada na to, że trzeba szukać raczej po "fiber media converter"

    Mam takie media converter'y tp-linka właśnie z gniazdami sfp. Nonamy są
    na Alim od ca 40złza parę. Do tego sam transceiver to też jakieś 40-60zł
    za sztukę (potrzebuję pokryć ca 20-30m).

    Ale jakbym mógł w taki media converter wetknąć bezpośrednio wtyczkę typu
    APC/SC to byłoby idealnie.

    Tu widzę coś takiego: https://bit.ly/30I7Ym6 tylko nie rozumiem dlaczego
    A i B mają różne długości fali.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-05-21 13:17:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 21 May 2019 10:58:23 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > Tu widzę coś takiego: https://bit.ly/30I7Ym6 tylko nie rozumiem dlaczego
    > A i B mają różne długości fali.

    Może ma to związek z "single fiber" - każdy nadaje na nieco innej
    częstotliwości, żeby nie zagłuszać się wzajemnie (zgaduję)? Przy moich
    dawnych ST miałem dwa światłowody za każdym razem - jeden do odbioru,
    drugi do nadawania... Widocznie postęp to zespolił.

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-05-21 14:05:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

> [...]
    > dawnych ST miałem dwa światłowody za każdym razem - jeden do odbioru,
    > drugi do nadawania... Widocznie postęp to zespolił.

    Spodziewałbym się, że napiszą full duplex i tyle bez wnikania w
    szczegóły, ale może i tak. Zamówiłem parke za trochę poniżej 80zł. Dam
    znać jak przetestuję. Dzieki!

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-05-21 14:15:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 21 May 2019 12:05:24 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > Spodziewałbym się, że napiszą full duplex i tyle bez wnikania w
    > szczegóły, ale może i tak.

    Tutaj napisano krótko i treściwie:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wavelength-
    division_multiplexing#Transceivers_versus_transponde
    rs

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-05-21 14:36:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Tutaj napisano krótko i treściwie:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Wavelength-
    > division_multiplexing#Transceivers_versus_transponde
    rs

    Albo tak:
    https://i.stack.imgur.com/enyhI.png

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-05-21 15:57:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tu widzę coś takiego: https://bit.ly/30I7Ym6 tylko nie rozumiem dlaczego
    > A i B mają różne długości fali.

    Wykorzystujesz tylko jedno włókno, transmisja w jedną stronę leci w
    oknie II(1300nm), a w drugą w oknie III(1550nm).