  • 1. Data: 2016-01-05 11:15:37
    Temat: Edytor do fontów poszukiwany
    Od: Maks <b...@b...ble>

    Witam wszystkich, poszukuję jakiegoś edytora fontów do projektów
    embedded (na graficzny wyświetlacz). Moje wymagania:
    - Rozsądna cena jak na domowy użytek,
    - Możliwość eksportu do tablicy którą można umieścić w kodzie (c),
    - Możliwość edycji pojedynczych znaków,
    - Import fontów "systemowych",
    - Wycinanie zbędnych odstępów,
    - Fajnie jakby od razu mógł konwertować bmp do tablicy w c

    Coś możecie polecić?

    Maks

  • 2. Data: 2016-01-05 11:30:24
    Temat: Re: Edytor do fontów poszukiwany
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 05/01/2016 10:15, Maks wrote:
> [...]
    > - Import fontów "systemowych",
    > - Wycinanie zbędnych odstępów,
    > - Fajnie jakby od razu mógł konwertować bmp do tablicy w c

    Witaj,

    Ostatnia wersja Adafruit-GFX-Library ma obsługę fontów. Jest tam też
    dołączone narzędzie do konwersji fontów true type do tablicy c (generuje
    plik nagłówkowy z fontem) ....

    https://github.com/adafruit/Adafruit-GFX-Library/tre
    e/master/fontconvert

    c.

  • 3. Data: 2016-01-05 11:39:16
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2016-01-05 o 11:30, cezar pisze:

> [...]
    >
    > Ostatnia wersja Adafruit-GFX-Library ma obsługę fontów. Jest tam też
    > dołączone narzędzie do konwersji fontów true type do tablicy c (generuje

    Szkoda że niema graficznego edytora, bo czasem pasuje przeedytować dany
    font.

    Maks

  • 4. Data: 2016-01-05 12:58:09
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 05/01/2016 10:39, Maks wrote:

    e/master/fontconvert

    > Szkoda że niema graficznego edytora, bo czasem pasuje przeedytować dany
    > font.

    Ale do tego masz pełno darmowych narzędzi....

    https://fontforge.github.io/en-US/
    http://ttfedit.sourceforge.net/
    https://birdfont.org/

    i pewnie wiele innych....

  • 5. Data: 2016-01-05 13:04:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jan 2016 11:15:37 +0100, Maks <b...@b...ble> wrote:
> [...]
    > - Import fontów "systemowych",
    > - Wycinanie zbędnych odstępów,
    > - Fajnie jakby od razu mógł konwertować bmp do tablicy w c

    Do prostego embedowania fontow w kodzie C możesz wykorzystać dowolne
    fonty w formacie pcf (w x11 masz ich pełno) konwertując je do tablic
    w C np. image magickiem (do formatu xbm). Tu masz przykład:

    http://stackoverflow.com/questions/2156572/c-header-
    file-with-bitmapped-fonts/2156872#2156872

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-01-05 13:51:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan cezar napisał:

    > Ale do tego masz pełno darmowych narzędzi....
    >
    > https://fontforge.github.io/en-US/
    > http://ttfedit.sourceforge.net/
    > https://birdfont.org/
    >
    > i pewnie wiele innych....

    Trzeba się skupić na tych "wielu innych", bowiem te wymienione zostały
    stworzone do obróbki fontów obwiedniowych. A to całkiem co innego.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2016-01-05 14:05:34
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2016-01-05 o 12:58, cezar pisze:

    > Ale do tego masz pełno darmowych narzędzi....
    >
    > https://fontforge.github.io/en-US/
    > http://ttfedit.sourceforge.net/
    > https://birdfont.org/
    >
    > i pewnie wiele innych....

    Problem jest taki że font systemowy najwyraźniej nie jest tylko biało
    czarny, ale ma też odcienie szarości. Dzięki temu śliczne wygląda na
    monitorze, ale jak się go tak jeden do jeden przekonwertuje na jedno
    bitowy to już niekoniecznie.
    Po takiej konwersji wypada go poprawić. Możliwe że dało by się przed
    konwersją zrobić 1 bitowy kolor, do sprawdzenia...

    Maks

  • 8. Data: 2016-01-05 15:28:06
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 05/01/2016 12:51, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Trzeba się skupić na tych "wielu innych", bowiem te wymienione zostały
    > stworzone do obróbki fontów obwiedniowych. A to całkiem co innego.

    masz rację.
    Ten wydaje się spełniać wymagania wątkotwórcy...
    http://www.mikroe.com/glcd-font-creator/

    c.

  • 9. Data: 2016-01-05 17:57:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan cezar napisał:

    > masz rację.
    > Ten wydaje się spełniać wymagania wątkotwórcy...
    > http://www.mikroe.com/glcd-font-creator/

    No chyba że ktoś by do tego chciał zaprząc Metafonta (w swoim czasie
    sporo w tym języku pisałem, ciekawe ile jeszcze pamiętam). Rasteryzacja
    opisanych krzywych do urządzeń niskiej rozdielczości jest tam znakomita.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2016-01-05 17:57:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maks napisał:

> [...]
    > czarny, ale ma też odcienie szarości. Dzięki temu śliczne wygląda na
    > monitorze, ale jak się go tak jeden do jeden przekonwertuje na jedno

    A to nie jest tak, że antyaliasing robi dopiero system?

    --
    Jarek