  • 1. Data: 2016-04-27 21:43:21
    Temat: Efekt linienia samochodu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czasami widzę samochód, który ma dziwny problem z lakierem - wygląda
    jakby "liniał". Co to i skąd się bierze?

    Przykład -
    http://jaktozrobilemwgarazu.pl/wp-content/uploads/20
    13/12/Laguna-lakier2.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-04-27 22:08:25
    Temat: Re: Efekt linienia samochodu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Czasami widzę samochód, który ma dziwny problem z lakierem - wygląda
    > jakby "liniał". Co to i skąd się bierze?

    pan Zdzisiu "lakiernik" w stodole plus mróz.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-04-27 22:31:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-04-27 21:43, Mateusz Bogusz wrote:
    > Czasami widzę samochód, który ma dziwny problem z lakierem - wygląda
    > jakby "liniał". Co to

    odpadajacy lakier bezbarwny tzw. klar

    > i skąd się bierze?

    zle przygotowany element, lakier mniej odporny na warunki atmosferyczne,
    zle namieszany, powodow moze byc tyle ilu lakiernikow ;)

  • 4. Data: 2016-04-27 23:23:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.04.2016 o 22:08, PiteR pisze:

    > pan Zdzisiu "lakiernik" w stodole plus mróz.

    Wydaje mi się, że raczej dokładnie odwrotnie.
    Bo ja takie numery najczęściej widzę w miejscach, gdzie zima nie
    występuje, za to słońce w nadmiarze.
    Plus słona morska bryza.

    Np. na Kanarach tak ma co trzecie stare auto.

  • 5. Data: 2016-04-27 23:49:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

    > Wydaje mi się, że raczej dokładnie odwrotnie.
    > Bo ja takie numery najczęściej widzę w miejscach, gdzie zima nie
    > występuje, za to słońce w nadmiarze.
    > Plus słona morska bryza.

    no u na słońca kanaryjskiego nie ma to nie wymieniam za to jest mróz,
    który załatwił mój spray lakier na masce w ciągu jednej zimy. Pewnie
    silne zmiany temperatury w + czy - różny skurcz roszerzalność warstw
    powodują odklejenie się klaru który był nakładany zbyt późno na zbyt
    suchą bazę.

    Odtąd maluję sprajem takim co sam błyszczy bez klaru i mam spokój.
    Z odległości 4 metrów już nie widać. Z balkonu no cudo parkingu ;)

    Odnawiam co dwa lata. Jeśli zdecyduję się kiedykolwiek pomalować to
    oddam maskę do sławy bo nie ma nic bardziej wk niż te pęcherze
    podchodzącego powietrza.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-04-28 13:35:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.04.2016 23:23, Cavallino pisze:

> [...]
    > występuje, za to słońce w nadmiarze.
    > Plus słona morska bryza.
    >
    > Np. na Kanarach tak ma co trzecie stare auto.

    W Ameryce na Midweście pełno tego. A mają tam ciężkie upały, solidne
    mrozy ale zero słonej bryzy.

    Mnie się jednak wydaje, że to się łuszczy głównie od upału.

    MJ

  • 7. Data: 2016-04-28 20:03:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    PiteR wrote:

    > pan Zdzisiu "lakiernik" w stodole plus mróz.

    Mam coś podobnego po lakierowaniu w autoryzowanym warsztacie wiodącej
    światowej marki wywodzącej się z Japonii.

  • 8. Data: 2016-04-28 22:47:06
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 20:03, Poldek pisze:

    > Mam coś podobnego po lakierowaniu w autoryzowanym warsztacie wiodącej
    > światowej marki wywodzącej się z Japonii.

    Renoma warsztatu nie ma znaczenia. Wystarczy, że z najlepszego warsztatu
    zwolni się jeden człowiek... i renomę można sobie wsadzić.
    Lakiernictwo to fach, którego nie można się wyuczyć, nie mając do tego
    odrobiny talentu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2016-04-28 22:49:53
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 27 Apr 2016 23:23:23 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Plus słona morska bryza.

    Myślę że to jest jakiś trop. Kolega z parcy był kilka lat w Norwegii i
    mówił, że właśnie tam to się często zdarza. Choć słońca tam nie ma za
    bardzo, ale słone powietrze jak najbardziej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2016-04-29 15:48:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 22:47, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> [...]
    > zwolni się jeden człowiek... i renomę można sobie wsadzić.
    > Lakiernictwo to fach, którego nie można się wyuczyć, nie mając do tego

    Brak talentu u fachowca to np. zacieki lakieru.
    Łuszczący się lakier to nie brak talentu to brak wiedzy lub
    olewanie zasad czy wymogów danej techniki czy technologii.