  • 1. Data: 2014-12-23 01:31:43
    Temat: Efekt ocieplenia granulatem styropianowym, jak by kogoś interesowało.
    Od: k...@g...com

    Wnioski z tematu o usłudze ocieplania granulkami......
    Ocieplone zostały skosy. Puste były jak pół litra w 10 minut po odkręceniu korka. Na
    płaskiej części jest polepa. Grubość warstwy granulek od 10cm ( przy końcu dachu) do
    20 (przy końcu skosu). Mieszkanie było ewidentnie niedogrzane. Piece kaflowe połykały
    węgiel i efekt ogrzewania był mizerny. Do zasypania został kawałek jednego skosu.
    Można było zrobić pomiar temperatury sufitu w miejscu ocieplonym i nieocieplonym.
    Sprawdzane była temperatura wybranych punktów w sytuacji gdy czujnik termometru
    został odcięty od ciepła w pomieszczeniu. Odcięcie polegało na umieszczeniu czujnika
    na środku płytki styropianowej 10cm x 10cm x 5cm. Termometr to tani, chiński
    oczywiście, termometr z sondą na końcu przewodu. Pomiary wykazały że w miejscach
    ocieplonych temperatura sufitu spada od 0,1 do 0,5 stopnia po jakiś dwu minutach. I
    potem jest stabilna. Najmniejsze spadki są w pomieszczeniach które zostały ocieplone
    jako pierwsze. Pomimo że efekt ocieplenia odczuwalny jest od razu to z jakiegoś nie
    znanego mi powodu poprawia się po kilku dniach. W miejscu nieocieplonym spadek
    temperatury jest na poziomie 4-5 stopni i zależy od temperatury zewnętrznej. O dziwo
    polepa (o grubości na oko 5cm) ma bardzo przyzwoite właściwości izolacyjne. Tam gdzie
    jest polepa spadek temperatury jest na poziomie jednego stopnia. Inna sprawa że
    pomiary były robione dzisiaj, za oknem kilka stopni powyżej zera. Znajomy bardzo
    zadowolony z ocieplenia. Twierdzi że zużywa sporo mniej węgla i ma wyższe niż przed
    ociepleniem temperatury w pomieszczeniach. Widać że z tego co kupił sporo mu
    zostanie. Teraz kombinuje jak koń pod górę żeby w jakiś sposób połączyć granulat w
    płyty, żeby zrobić warstwę na polepie. Zrobił próbę z dekstryną ale marnie wypadło.
    Klej do styropianu nie daje się rozpylać. Chce spróbować z rozrzedzonym wikolem.

  • 2. Data: 2014-12-23 09:27:33
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-23 01:31, k...@g...com wrote:
> [...]
    Klej do styropianu nie daje się rozpylać. Chce spróbować z rozrzedzonym wikolem.

    Czy jest jakiś w miarę prosty patent, bez większych nakładów
    materialnych aby taki styropian rozdrobnić ?
    Jakaś nakładka na wiertarkę, szlifierkę ?
    No i oprócz tego, aby w miejscu drobienia nie robił się zbyt duży syf.

    Pozdrawiam
    t.

  • 3. Data: 2014-12-23 09:40:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-23 o 09:27, tataglia pisze:

    > Czy jest jakiś w miarę prosty patent, bez większych nakładów
    > materialnych aby taki styropian rozdrobnić ?
    > Jakaś nakładka na wiertarkę, szlifierkę ?
    > No i oprócz tego, aby w miejscu drobienia nie robił się zbyt duży syf.

    A jaki sens rozdrabniać?
    Nierozdrobniony powinien mieć lepsze parametry cieplne.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-12-23 09:45:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 09:41:10 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > A jaki sens rozdrabniać?
    > Nierozdrobniony powinien mieć lepsze parametry cieplne.
    A jak nierozdrobniony wsypiesz np. w szczeline powietrzną czy inne zakamarki?

  • 5. Data: 2014-12-23 10:35:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-23 o 09:45, Kris pisze:
    > A jak nierozdrobniony wsypiesz np. w szczeline powietrzną czy inne zakamarki?

    Oczywiście - nie wsypię.
    Odniosłem jednak wrażenie, że poprzednik chce rozdrabniać, bo teraz taka
    moda.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-12-23 12:04:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 09:27:34 UTC+1 użytkownik tataglia napisał:
    > materialnych aby taki styropian rozdrobnić ?
    > Jakaś nakładka na wiertarkę, szlifierkę ?
    > No i oprócz tego, aby w miejscu drobienia nie robił się zbyt duży syf.
    Jest cos takiego jak rozdrabniacz Bąk. Często tego używałem jak mieszkałem na wsi.
    Do styro pewnie by się tez nadał i to do dużych ilości.
    Ale nie warto nabywać dla jednorazowej roboty. chyba że jakasś używka tanio i blisko
    jest na sprzedaż.

  • 7. Data: 2014-12-23 12:37:09
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-23 10:35, Marcin N wrote:

    > Oczywiście - nie wsypię.
    > Odniosłem jednak wrażenie, że poprzednik chce rozdrabniać, bo teraz taka
    > moda.

    Mam mnóstwo odpadów o różnych wielkościach i ciężko je będzie tak ułożyć
    aby stanowiło nieprzerwaną izolację.
    Miałem to oddać do utylizacji, jednakże szukam teraz sposobu jak
    uszczelnić strop u znajomych.

    Pozdrawiam
    t.

  • 8. Data: 2014-12-23 16:02:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Dec 2014 09:40:44 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Nierozdrobniony powinien mieć lepsze parametry cieplne.

    I ma. Za to granulat lepiej wycisza i - uwaga - nie sa go w stanie
    spenetrowac te wstretmn, wasate, piszczace, ogoniaste, czworonozne gryzace
    wszystko potwory, czyli myszy (jesli jest napychany warstwami, nie luzno
    sypniety).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2014-12-23 16:03:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 16:31:43 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    styropianu nie daje się rozpylać. Chce spróbować z rozrzedzonym wikolem.

    Rzeczywiscie kombinuje strasznie. Nie prosciej wziac gips albo gotowa
    zaprawe z worka, domieszac styro i rozlozyc warstwa?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2014-12-23 16:25:34
    Temat: Re: Efekt ocieplenia granulatem styropianowym, jak by =?iso-8859-2?Q??=kogoĹ interesowaĹ o.
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 16:03:51 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    >
    > Rzeczywiscie kombinuje strasznie. Nie prosciej wziac gips albo gotowa
    > zaprawe z worka, domieszac styro i rozlozyc warstwa?

    Nie ja kombinuję. Tylko pomagam. Kiedyś dawno temu próbowałem coś takiego jak piszesz
    zrobić. Wymieszanie granulek które nic nie ważą z betonem jest prawie niemożliwe.
    Oczywiście takie ręczne w wiadrze. Co by nie robić to styropian na gorze z beton na
    dole. Ale jak by luźno rozsypać centymetrową warstwę i spryskać ją od góry klejem to
    jest szansa że trochę się granulki zwilżą i trochę posklejają.